77 707 läst ·
1 218 svar
78k läst
1,2k svar
Vinyltråden!
Mycket kontroversiell, så även Two Tribes av samma men av helt andra skäl. Politik och sexualitet - finns väl inga andra ämnen som det finns så mycket konflikter över (tyvärr). OK... glömde religion, det också.Dan1891 skrev:
Ooh, den andra Power of Love-tolvan! Fantastisk låt i ett jättefint arr av Anne Dudley. Jag gillar även de två instrumentalspåren på den där maxisingeln.Maria T skrev:
Vet inte vad som händer med mig när jag ska leta efter saker jag vet att jag har, blir fan manisk..och kommer sen på att det finns En Annan Person som sorterar in skivor.
Nyss var den i närheten, min favorit maxisingel och tänkte lyssna på den tio gånger (rimligt) och posta foto. Men nej. Nån har sorterat den fel.
Håll tillgodo med en annan på min topp 5, texten betyder väldigt mycket för mig och sångaren har enligt utsago sagt den hjälpte honom överleva.
Utan tvekan har den [texten] hjälpt mig, och fortfarande hjälper mig, när jag har det tungt.
Frankie Goes to Hollywood - Power of Love
[bild]
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Fortfarande en av mina favoritlåtar trots att jag normalt inte gillade sådan "modern" musik på den tiden.Maria T skrev:
Vet inte vad som händer med mig när jag ska leta efter saker jag vet att jag har, blir fan manisk..och kommer sen på att det finns En Annan Person som sorterar in skivor.
Nyss var den i närheten, min favorit maxisingel och tänkte lyssna på den tio gånger (rimligt) och posta foto. Men nej. Nån har sorterat den fel.
Håll tillgodo med en annan på min topp 5, texten betyder väldigt mycket för mig och sångaren har enligt utsago sagt den hjälpte honom överleva.
Utan tvekan har den [texten] hjälpt mig, och fortfarande hjälper mig, när jag har det tungt.
[bild]
Relax och Two Tribes är två helt otroliga produktioner, Trevor Horn i sitt esse. Relax lät verkligen som framtiden när den kom, och Two Tribes är en otroligt detaljrik produktion – framförallt tolvtumsversionerna Annihilation och Carnage är otrolig lyssnning för oss musikproduktionsnördar.Maria T skrev:
Hobbysnickare
· Billinge
· 77 inlägg
Hej o hå en luden tå
Har 103 gamla vinyler från farsan som bara står här år ut och år in, välskötta men inget intresse bland entusiaster. Jag har ett konto på Discorg om någon är intresserad. Jag skulle gärna motta tips på var jag enkelt kan sälja ett gäng vinyler. Orkar inte sälja hundra vinyler på Traders för 30kr / st.
Ha det gott!
Har 103 gamla vinyler från farsan som bara står här år ut och år in, välskötta men inget intresse bland entusiaster. Jag har ett konto på Discorg om någon är intresserad. Jag skulle gärna motta tips på var jag enkelt kan sälja ett gäng vinyler. Orkar inte sälja hundra vinyler på Traders för 30kr / st.
Ha det gott!
Här har jag sorterat alla (?) Frankies maxisinglar på ett och samma ställeMaria T skrev:
[bild]
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Wow, rullband!
Jag har nog de flesta av de där spåren på vinyl, har det allra mesta som kom ut på ZTT de där åren.
Några andra ZTT-favoriter hos mig är maxisinglarna (och albumet) från Propaganda.
Jag har nog de flesta av de där spåren på vinyl, har det allra mesta som kom ut på ZTT de där åren.
Några andra ZTT-favoriter hos mig är maxisinglarna (och albumet) från Propaganda.
Det är rullband.Bredare band, högre hastighet och bättre bandspelare så det är bra kvalitet på inspelningarna. Behöver inte digitaliseras. Har två st bandspelare att spela upp med.Dan1891 skrev: