Denna Frankie-låt är Topp 1 hos min fru;)…många ”sista dansen” när man var på lokal och på den tiden man faktiskt fick önska låtar av Dj:n(y)

• Gilla
  • Älska
Pin och 2 till
  • Laddar…
Frankie Goes to Hollywood - Relax gillade jag! Den var väl tom ansedd som lite kontroversiell (på den tiden).

• Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Dan1891 Dan1891 skrev:
Frankie Goes to Hollywood - Relax gillade jag! Den var väl tom ansedd som lite kontroversiell (på den tiden).
Mycket kontroversiell, så även Two Tribes av samma men av helt andra skäl. Politik och sexualitet - finns väl inga andra ämnen som det finns så mycket konflikter över (tyvärr). OK... glömde religion, det också.

• Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Vet inte vad som händer med mig när jag ska leta efter saker jag vet att jag har, blir fan manisk..och kommer sen på att det finns En Annan Person som sorterar in skivor.
Nyss var den i närheten, min favorit maxisingel och tänkte lyssna på den tio gånger (rimligt) och posta foto. Men nej. Nån har sorterat den fel.

Håll tillgodo med en annan på min topp 5, texten betyder väldigt mycket för mig och sångaren har enligt utsago sagt den hjälpte honom överleva.
Utan tvekan har den [texten] hjälpt mig, och fortfarande hjälper mig, när jag har det tungt.

Frankie Goes to Hollywood - Power of Love
[bild]
Ooh, den andra Power of Love-tolvan! Fantastisk låt i ett jättefint arr av Anne Dudley. Jag gillar även de två instrumentalspåren på den där maxisingeln.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Vet inte vad som händer med mig när jag ska leta efter saker jag vet att jag har, blir fan manisk..och kommer sen på att det finns En Annan Person som sorterar in skivor.
Nyss var den i närheten, min favorit maxisingel och tänkte lyssna på den tio gånger (rimligt) och posta foto. Men nej. Nån har sorterat den fel.

Håll tillgodo med en annan på min topp 5, texten betyder väldigt mycket för mig och sångaren har enligt utsago sagt den hjälpte honom överleva.
Utan tvekan har den [texten] hjälpt mig, och fortfarande hjälper mig, när jag har det tungt.

[bild]
Fortfarande en av mina favoritlåtar trots att jag normalt inte gillade sådan "modern" musik på den tiden. :)

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Mycket kontroversiell, så även Two Tribes av samma men av helt andra skäl. Politik och sexualitet - finns väl inga andra ämnen som det finns så mycket konflikter över (tyvärr). OK... glömde religion, det också.
Relax och Two Tribes är två helt otroliga produktioner, Trevor Horn i sitt esse. Relax lät verkligen som framtiden när den kom, och Two Tribes är en otroligt detaljrik produktion – framförallt tolvtumsversionerna Annihilation och Carnage är otrolig lyssnning för oss musikproduktionsnördar.

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Hej o hå en luden tå

Har 103 gamla vinyler från farsan som bara står här år ut och år in, välskötta men inget intresse bland entusiaster. Jag har ett konto på Discorg om någon är intresserad. Jag skulle gärna motta tips på var jag enkelt kan sälja ett gäng vinyler. Orkar inte sälja hundra vinyler på Traders för 30kr / st.

Ha det gott!

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Det måste vara ett tecken eller nått, men idag när jag lyssnade på radiosporten, så var sista låten de spelade....
Relax! Med Frankie Goes to Hollywood!

• Gilla
TowaTei och 2 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:

[bild]
Här har jag sorterat alla (?) Frankies maxisinglar på ett och samma ställe :D
BASF kassettomslag, låtlista med bland annat "Relax" och "Two Tribes", handskrivna anteckningar, retro musikmedia.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Älska
  • Gilla
David Wallin och 3 till
  • Laddar…
Maria T
@Pin - kan du vara min okända tvilling?

• Wow
Pin
  • Laddar…
P Pin skrev:
Här har jag sorterat alla (?) Frankies maxisinglar på ett och samma ställe :D
[bild]
Den där (kassetten?) skulle du ju försöka få ner till nått digitalt format!
CD eller flac, bara för att bevara den!

hsd
Ser ut att vara liite större än en kassett, typ ett rullband

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Wow, rullband!

Jag har nog de flesta av de där spåren på vinyl, har det allra mesta som kom ut på ZTT de där åren.

Några andra ZTT-favoriter hos mig är maxisinglarna (och albumet) från Propaganda.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Den där (kassetten?) skulle du ju försöka få ner till nått digitalt format!
CD eller flac, bara för att bevara den!
Det är rullband.Bredare band, högre hastighet och bättre bandspelare så det är bra kvalitet på inspelningarna. Behöver inte digitaliseras. Har två st bandspelare att spela upp med.

• Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
@Pin - kan du vara min okända tvilling?
Kanske evil twin :rofl:
Jag piratkopierade alla dina vinyl i smyg.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.