77 703 läst ·
1 218 svar
78k läst
1,2k svar
Vinyltråden!
Just Lou Reed är den största anledningen till att jag bara väntar på att ta fram skivspelaren igen. Jag har så många bra mer eller mindre olagliga vinyler med Reed och Velvet som aldrig kommer komma till Spotify eller liknande.Dan1891 skrev:
Lyssnar ibland med hörlurar.
Använder mina ”telefonlurar” där det följde med en sladd så att det går att koppla in i min gamla förstärkare.
Jag undrar nu om det är någon idé att skaffa extra bra och extra dyra lyssningslurar till min anläggning?
Kollade lite på lurar och det verkar inte finnas någon övre gräns på hur mycket det kostar.
Säg att jag skaffar lurar för typ 10-30 kkr. Är det överhuvudtaget idé att köpa så dyra lurar till min anläggning?
Eller ska jag vara nöjd med de jag har?
Det låter ju helt ok tänker jag.
Jag kan för lite om tekniken för att bedöma om dyra lurar är värt till min gamla stereo.
Vad säger ni som kan?
Använder mina ”telefonlurar” där det följde med en sladd så att det går att koppla in i min gamla förstärkare.
Jag undrar nu om det är någon idé att skaffa extra bra och extra dyra lyssningslurar till min anläggning?
Kollade lite på lurar och det verkar inte finnas någon övre gräns på hur mycket det kostar.
Säg att jag skaffar lurar för typ 10-30 kkr. Är det överhuvudtaget idé att köpa så dyra lurar till min anläggning?
Jag kan för lite om tekniken för att bedöma om dyra lurar är värt till min gamla stereo.
Vad säger ni som kan?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du hittar lurar från ca 1000 kr och uppåt som är ok. Över 10 blir det nog inte någon radikal skillnad.,För 5 får du väldigt bra lurar.,R roke skrev:Lyssnar ibland med hörlurar.
Vad säger ni som kan?
[bild]
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Jag köpte ett par sådana här för något år sedan och jag tycker att de låter helt magiskt!
https://www.thomann.de/se/beyerdynamic_dt990pro.htm
Ett par "öppna" lurar låter ofta bättre än slutna, men de funkar bara i tysta miljöer då allt ljud omkring hörs väldigt bra inne i luren och det man spelar hörs också väldigt bra utanför.
Nackdelen är att just de här är 250-ohmslurar så det sägs att de låter bättre med en separat hörlursförstärkare, men med min gamla ipod har jag inte känt att jag behöver något bättre ljud.
https://www.thomann.de/se/beyerdynamic_dt990pro.htm
Ett par "öppna" lurar låter ofta bättre än slutna, men de funkar bara i tysta miljöer då allt ljud omkring hörs väldigt bra inne i luren och det man spelar hörs också väldigt bra utanför.
Nackdelen är att just de här är 250-ohmslurar så det sägs att de låter bättre med en separat hörlursförstärkare, men med min gamla ipod har jag inte känt att jag behöver något bättre ljud.
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
För övrigt tänker jag att smaken är väldigt mycket som baken så om det är värt nya lurar till en viss anläggning känns väldigt individuellt.
Mer än 5000 tror jag det är väldigt få anläggningar och personer som det är värt pengarna för.
Mer än 5000 tror jag det är väldigt få anläggningar och personer som det är värt pengarna för.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 723 inlägg
Sennheisers 500-serie är trevliga. Lätta och luftiga, märks knappt att man har dom på sig. Problemet med tätslutande är svettiga öron. Jag har ett par HD515 sedan cirka 20 år (finns väl inte längre att köpa nya). Nackdelen är dåligt plastmaterial. Bygeln har spruckit (fixat med eltejp) och kuddarna kollapsar och blir till pulver (det finns nya kuddar att köpa för dryga hundralappen, vilket jag fått göra).R roke skrev:Lyssnar ibland med hörlurar.
Vad säger ni som kan?
[bild]
Vi snackade ju Sparks för ett tag se'n, och jag kollade Youtube idag, och då hittade jag den här! Lill Lindfors does Sparks! Riktigt bra version tycke jag.
Hade inte en susning om att Lill hade spelat in Sparksmusik
Albert är begåvad - YouTube Music
Hade inte en susning om att Lill hade spelat in Sparksmusik
Albert är begåvad - YouTube Music
Redigerat: