galento
Roga1337 Roga1337 skrev:
Denna Frankie-låt är Topp 1 hos min fru;)…många ”sista dansen” när man var på lokal och på den tiden man faktiskt fick önska låtar av Dj:n(y)
Ja gillar låten också samt andra , finns en dubbel vinyl här också med Frankie :cool:
Stiliserad illustration av flera färgrika figurativa dansande personer, konstnärlig, "Welcome to the Pleasuredome", albumomslag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Ja gillar låten också samt andra , finns en dubbel vinyl här också med Frankie :cool:
[bild]
Det låååånga titelspåret är inte alls dumt!

• Gilla
galento
  • Laddar…
galento
T TowaTei skrev:
Det låååånga titelspåret är inte alls dumt!
Det spelas nu (y):D

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Gamla barnskivor med Televinken, Sveriges Radios maskot, och en tecknad figur på omslaget. Vinylskiva synlig.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
birkabeer och 4 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
[bild]
Ahh, jag hade Anita och Televinkens Barnens Trafikklubb på EP skivor när jag var liten.
Vilka minnen :)

• Gilla
birkabeer och 4 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Ahh, jag hade Anita och Televinkens Barnens Trafikklubb på EP skivor när jag var liten.
Vilka minnen :)
Samma här(y)…man fick ju trafikvett inpräntat redan som 7-åring;)

• Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Samma här(y)…man fick ju trafikvett inpräntat redan som 7-åring;)
Jag tycker det var en riktigt bra grej! Och samtidigt var det kul tyckte jag :)

Och Pippi och TinTin på LP.

P Pin skrev:
Och Pippi och TinTin på LP.
TinTin i Hajsjön! Den har jag troligen lyssnat på minst 100 ggr på lp i min barndom :)

Redigerat:
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Jag hittade den här på loppis för ett par år sedan. Den är från 1958 och är nog inte riktigt gångbar längre, eftersom man då inte hade uppfunnit ordet "söderhavskung" än... :thinking:

• En bok med Pippi Långstrump av Astrid Lindgren. Tecknad flicka med apa. Gult omslag. Klassisk barnbok.
    Skapa konto
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Precis som senast letar jag efter en skiva men hittar en annan som jag bara måste lyssna på.
Det finns många enormt duktiga kvinnliga artister och Chrissie Hynde, ja jag ville vara hon (eller Debbie Harry, det varierade lite) och därför väljer jag idag den låt som är minst rockig men där hennes röst kommer som bäst till sin rätt, skört och starkt på samma gång.
Skivomslag, "The Pretenders - Learning to Crawl", fyra bandmedlemmar, stående, minimalistisk och stilren design.
Skapa konto
Finger pointing at album tracklist with Side 1 and 2, produced by Chris Thomas, dated 1982.
Skapa konto

The Pretenders - Thin line between love and hate

• Gilla
imported_Benno och 3 till
  • Laddar…
galento
He he den snurrade här för några dar sen (y)
Senast var det Jimi Hendrix följt av Rubettes så det blir lite olika :cool::cool:

• Gilla
birkabeer och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Precis som senast letar jag efter en skiva men hittar en annan som jag bara måste lyssna på.
Det finns många enormt duktiga kvinnliga artister och Chrissie Hynde, ja jag ville vara hon (eller Debbie Harry, det varierade lite) och därför väljer jag idag den låt som är minst rockig men där hennes röst kommer som bäst till sin rätt, skört och starkt på samma gång.
[bild] [bild]
Den plattan är jäkligt bra! Har den själv på LP, hittad i 10:- backen på Emmaus :)

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T
Dan1891 Dan1891 skrev:
Den plattan är jäkligt bra! Har den själv på LP, hittad i 10:- backen på Emmaus :)
Emmaus och PMU Second Hand är riktiga fyndställen oavsett om det är musik, kläder eller annat som en letar efter.

• Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
[bild] [bild]
Har ni sett serien "Pistols" om punkbandet?
Jag visste inte att Chrissie Hynde var så involverad. Hur som helst tyckte jag serien var bra även om jag aldrig var något sex-pistolsfan. Den avspeglar tidsepoken bra. Musiken i serien lät faktiskt bättre än originalet.

• Gilla
birkabeer och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.