77 705 läst ·
1 218 svar
78k läst
1,2k svar
Vinyltråden!
Nu blev jag sugen på att höra Lill Lindfors!
Hittade den här spellistan, och jäklar vad bra hon är måste jag säga!!
YouTube Music
edit: Nu när jag har lyssnat lite på den här spellistan, så måste jag nog erkänna att jag inte har fattat vilken stor artist Lill Lindfors är! Det gick upp ett ljus för mig
Hittade den här spellistan, och jäklar vad bra hon är måste jag säga!!
YouTube Music
edit: Nu när jag har lyssnat lite på den här spellistan, så måste jag nog erkänna att jag inte har fattat vilken stor artist Lill Lindfors är! Det gick upp ett ljus för mig
Redigerat:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 837 inlägg
Tanten kan jazza också
https://open.spotify.com/playlist/6vSEMY5hngPOLzV0PSUxfx?si=587e01d01b4d49e5
https://open.spotify.com/playlist/6vSEMY5hngPOLzV0PSUxfx?si=587e01d01b4d49e5
Minns ett program med Lill och Svante Thuresson som var fantastiskt, deras röster passade så fint och de såg ut att ha så himla roligt ihop. Deras "Nygammal vals" var nog nästan det sämsta numret (eller är den bara, i mitt tycke, så mossig). Ska se om jag kan hitta länk till showen.
Jag har alltid tänkt på Lill som "Musik ska byggas utav glädje" stuket. Men nu när jag lyssnat på henne lite mer, så inser jag att hon är väldigt mycket bredare och mer i sin musik, och behärskar många stilar.Maria T skrev:
Se'n har jag fått upp öronen för hennes röst också, och wow! En av de bästa från Sverige iaf.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Originalet är också medryckande.Dan1891 skrev:
Redigerat:
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 137 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 137 inlägg
Hitta åtråvärda LP-skivor till samlingen? Då är många beredda att betala en femhundralapp per vinylskiva utan att veta att det rör sig om olagligt kopierade album, berättar Fortune.
Sålde falska vinylskivor
Richard Hutter lyckades dra in motsvarande runt 17 miljoner kronor via sitt bolag Vinyl Groove under en sexårsperiod, genom att sälja falska LP-skivor, på bland annat eBay.
En kund var dock inte riktigt nöjd med ljudet på en av skivorna, från punkbandet The Clash, och upptäckte att det inte rörde sig om en riktig skiva.
Dömdes till dryga böter
Tidigare i veckan dömde en brittisk domstol Hutter till böter på nästan fem miljoner kronor
https://www.dagensps.se/weekend/vinylsamlarnas-varsta-mardrom/
Sålde falska vinylskivor
Richard Hutter lyckades dra in motsvarande runt 17 miljoner kronor via sitt bolag Vinyl Groove under en sexårsperiod, genom att sälja falska LP-skivor, på bland annat eBay.
En kund var dock inte riktigt nöjd med ljudet på en av skivorna, från punkbandet The Clash, och upptäckte att det inte rörde sig om en riktig skiva.
Dömdes till dryga böter
Tidigare i veckan dömde en brittisk domstol Hutter till böter på nästan fem miljoner kronor
https://www.dagensps.se/weekend/vinylsamlarnas-varsta-mardrom/
Renoverare
· Uppsala
· 2 169 inlägg
Undrar hur det där funkade. Om artisterna fick betalt och hur. Pressarna var kanske inte de bästa, men som kul grej att köpa sovjetstatliga fulskivor som souvenirer för en femma styck var de ju helt ok.
Köpte en hel del kassettband i Jugoslavien 1987-1989 i butiker som sålde allt-möjligt och alltså inte enbart musikrelaterat; hade ärligt talat inte en tanke på att de var dåliga kopior eller bootleg och har slängt de flesta vid det här laget, om jag hittar nån ska jag granska med lupp. Skyller på att jag var ung, fattig och aningslös vid de tillfällena och visst är sannolikheten stor att artesten/rna inte fick en endaste sekin/dinar.
Jag har en jugoslavisk LP med något lokalt rockband. Ska leta fram den vid tillfälle. Införskaffad ca 1980.Maria T skrev:
Köpte en hel del kassettband i Jugoslavien 1987-1989 i butiker som sålde allt-möjligt och alltså inte enbart musikrelaterat; hade ärligt talat inte en tanke på att de var dåliga kopior eller bootleg och har slängt de flesta vid det här laget, om jag hittar nån ska jag granska med lupp. Skyller på att jag var ung, fattig och aningslös vid de tillfällena och visst är sannolikheten stor att artesten/rna inte fick en endaste sekin/dinar.
Jag gick vilse och hamnade av någon anledning på hifiklubbens hemsida igår kväll. Där fick jag se att de råkade ha ett returex av en denon dp 300F på lager 
Min pro-ject har gått i graven. Ingen ska längre behöva skruva loss en gängad tallrik varje gång man vill byta skiva.
Min pro-ject har gått i graven. Ingen ska längre behöva skruva loss en gängad tallrik varje gång man vill byta skiva.
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg