77 704 läst ·
1 218 svar
78k läst
1,2k svar
Vinyltråden!
En maxisingel som jag verkligen trodde jag hade kvar men inte kunde hitta idag trots idogt letande är "Sex" med Berlin, drygt åtta minuter lång dekadent 80-tal som jag nu kan tycka är en aning kinky
men då var det något av det bästa jag hört. Och sett, MTV körde den ibland på sena kvällar och nätter.
Här är originalversionen som inte alls är dålig.
Mest känd är gruppen för "Take my breath away" till filmen Top Gun 1986 (ja, jag tycker väldigt mycket om den låten också och filmen är på min topp-10-lista).
Mest känd är gruppen för "Take my breath away" till filmen Top Gun 1986 (ja, jag tycker väldigt mycket om den låten också och filmen är på min topp-10-lista).
Maxisinglar och singlar överlag är ngt man saknar. Jag har apropå ditt kinkyinlägg Divinyls ”I touch myself” på singel. Den har ett extra pappersfodral utanpå, jag vet faktiskt inte hur den ser ut utan? Förmodligen ganska oskyldig, men det rådde ju lite moralpanik på den tiden.Maria T skrev:
En maxisingel som jag verkligen trodde jag hade kvar men inte kunde hitta idag trots idogt letande är "Sex" med Berlin, drygt åtta minuter lång dekadent 80-tal som jag nu kan tycka är en aning kinkymen då var det något av det bästa jag hört. Och sett, MTV körde den ibland på sena kvällar och nätter.
[media]
Haha, den singeln lär vi ha nånstans i gömmorna, hoppas i fullgott skick (återkommer om så är fallet).mowatom skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 2 169 inlägg
Ja, som tur är. När jag var ihop med min första kärlek slog Milli Vannili igenom, och hon gillade ngn hit. När det sedan uppdagades att de var fake blev hon svinförbannad och det mesta gick naturligtvis ut över mig. Rimligt?Henningelvis skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 2 169 inlägg
Vet inte vad som händer med mig när jag ska leta efter saker jag vet att jag har, blir fan manisk..och kommer sen på att det finns En Annan Person som sorterar in skivor.
Nyss var den i närheten, min favorit maxisingel och tänkte lyssna på den tio gånger (rimligt) och posta foto. Men nej. Nån har sorterat den fel.
Håll tillgodo med en annan på min topp 5, texten betyder väldigt mycket för mig och sångaren har enligt utsago sagt den hjälpte honom överleva.
Utan tvekan har den [texten] hjälpt mig, och fortfarande hjälper mig, när jag har det tungt.
Frankie Goes to Hollywood - Power of Love
Nyss var den i närheten, min favorit maxisingel och tänkte lyssna på den tio gånger (rimligt) och posta foto. Men nej. Nån har sorterat den fel.
Håll tillgodo med en annan på min topp 5, texten betyder väldigt mycket för mig och sångaren har enligt utsago sagt den hjälpte honom överleva.
Utan tvekan har den [texten] hjälpt mig, och fortfarande hjälper mig, när jag har det tungt.
Frankie Goes to Hollywood - Power of Love
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder