Farstatjej90
mexitegel mexitegel skrev:
Vad ska du ge tillbaks på, och varför? Var något jag skrev felaktigt eller nedlåtande? Du hade fel, det har vi alla ibland och är bara mänskligt.
Jag kommer fortfarande inte ihåg dig men uppenbarligen har något jag sagt stannat kvar hos dig ..

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag kommer fortfarande inte ihåg dig men uppenbarligen har något jag sagt stannat kvar hos dig ..
Hur hjälper detta inlägget TS med hans problem? Håll dig till ämnet.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det hade inte heller varit bra för då skulle det skrivits 30 inlägg om att det stavas PRESENNING...
Säker på den stavningen? Enligt min telefon är det inte så enkelt. 😀
Stavningskorrigering för ordet "pressenning" på en telefon, visande alternativa stavningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hep Hep skrev:
[bild]
Svenska Akademiens ordbok visar att sökningen på "pressening" gav inga resultat, med förslag på rättningar som "presenning" och andra liknande ord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
Flera kreativa förslag Bra där.

J jonaserik skrev:
Trall som köpes är för det mesta blöt. Och vid förvaring innan läggning, ska den vara under en press och vattnas varannan dag, ingen sol som torkar ut den. Då kan man ha en 5 tums spik eller delar av en tumstock som mellanlägg. Torkar ur på sommaren med större springor. Samt för att inte tala om att trallen går att spänna så den är rak, då den är mjuk. Trallen ( bärverket ) ska som sägs luta ut från huset, med ca 0,5 -1 cm per meter, så rinner vatten av.
Löjligt. Vattna? Nä du lägger med cc-mått så blir allt likadant när det torkat/sväller 4-5mm glipa eller 5 tumsspik är för lite vid ändarna där trallen torkat fortfarande. gå in på svensk trä och kolla måttkedjan.

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Farstatjej90
R roli skrev:
Hur hjälper detta inlägget TS med hans problem? Håll dig till ämnet.
Det hjälper ungefär lika mycket som ditt eget inlägg.

Hep Hep skrev:
Din telefon behöver en svenskakurs. 😉

Ni kan ju flytta diskussionen om språk och skrift till tråden "Svenska språket" så att ts bara får svar som rör sin frågeställning :)

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Upplysningsvis är det både omodernt och ganska osmickrande att ta till härskartekniker. Det säger en hel del om den som använder dem — och i det avseendet har du tyvärr gjort starkt avtryck, för mig och för andra som följer tråden.

Låt oss gå igenom vad som faktiskt hände, steg för steg, så det inte råder några tveksamheter:
  1. I inlägg #23 skriver @jonaserik att man bör lägga trall under "press", alltså presenning.
  2. I inlägg #24 ifrågasätter du varför man ska lägga trall under ”press”, vilket visar att du feltolkat förkortningen.
  3. I inlägg #27 håller du fortfarande fast vid att det handlar om mekaniskt tryck.
  4. I inlägg #28 förklarar @Kane tydligt att ”press” betyder presenning.
  5. I inlägg #32 framgår det att du då har förstått.
  6. I inlägg #38 försöker du däremot tona ner att du missförstod.
  7. I inlägg #39 påpekar jag det uppenbara — varpå du istället börjar förminska mig.

Missförstånd händer oss alla, det är helt mänskligt och inget man blir dömd för. Men att försöka rädda ansiktet genom att flytta fokus och trycka ner andra — det är beteendet som brukar fälla omdömet, och det är precis det som blev tydligt här.

Med det sagt så tycker jag vi låter tråden återgå till att hjälpa TS med sitt problem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.