21 352 läst ·
116 svar
21k läst
116 svar
Vilket av dessa sätt är bäst för att fixa altan med felvända plankor
Har följt alla inlägg som kommit.
Nu har det tjafsats i tråden om ordet """ press """ från mig i mååånga inlägg och speciellt från en del ( ingen glömd eller gömd ) Fattar inte hur det kan bli en sådan långbänk om dettta.
Att en del inte förstår eller vill förstå, är upp till var och en. Utan vrida till det in absurdum.
Kanska jag är yrkesskadad i ordval. men det är den sortens ord/förkortningar som används av yrkesfolk i verkliga livet, som arbetar eller har arbetat med täckning av materiel.
SÅ NU FÖR ATT FÅ ETT SLUT PÅ DET MED """ PRESS """" SÅ GÖR JAG EN STOR PUDEL.
NATURLIGTVIS SKULLE JAG HA SKRIVIT """" PRESSENING """
Hoppas alla nöjda ( misstroende ) är med på det och återgår till trådens andemening, det med läggning av trall.
Adjö för mig i tråden.
Nu har det tjafsats i tråden om ordet """ press """ från mig i mååånga inlägg och speciellt från en del ( ingen glömd eller gömd ) Fattar inte hur det kan bli en sådan långbänk om dettta.
Att en del inte förstår eller vill förstå, är upp till var och en. Utan vrida till det in absurdum.
Kanska jag är yrkesskadad i ordval. men det är den sortens ord/förkortningar som används av yrkesfolk i verkliga livet, som arbetar eller har arbetat med täckning av materiel.
SÅ NU FÖR ATT FÅ ETT SLUT PÅ DET MED """ PRESS """" SÅ GÖR JAG EN STOR PUDEL.
NATURLIGTVIS SKULLE JAG HA SKRIVIT """" PRESSENING """
Hoppas alla nöjda ( misstroende ) är med på det och återgår till trådens andemening, det med läggning av trall.
Adjö för mig i tråden.
Fast nu är det så att man har ett intresse i ämnet bygga hus annars vore man inte inne här, men om du anser annorlunda innebär det att jag inte får anse som jag gör?Alfredo skrev:
jag tror att personen i fråga bara av farten förkortade ett långt ord utan tanke..
Jag tror att personen i fråga inte hade något ont uppsåt som du vill måla ut!J jonaserik skrev:
Alfredo skrev:
Redigerat:
Det var även min tolkning, även om jag absolut kan förstå hur man kan mena något annat.Alfredo skrev:
Jag tänkte faktiskt spontant inte på presenning utan på virke som ligger staplat med strö så att åtminstone det mesta ligger "i press" av ovanstående lager och virket i traven därför förhoppningsvis inte slår sig.
Men oavsett om press är en bra eller dålig förkortning är det bara att konstatera att förkortningar nästan per definition är av ondo i löpande text, då de ökar risken för missförstånd och den enda de förenklar för är skribenten, medan ingen nytta alls tillförs de som borde ha nytta, läsarna.
Jag spelar aldrig och det har i min värld ingenting med spel att göra, det är en förkortning jag använder i text när jag kommunicerar, eftersom det är snabbare att skriva. På samma sätt som jag skrev tex istället för till exempel. På vilket sätt får du in "spel" i det sammanhanget? Obegripligt!J Jansson69 skrev:
Vad gidrar du om nu?AndersPS skrev: