40 672 läst ·
777 svar
41k läst
777 svar
Vilken elbil skall man satsa på 2026?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 936 inlägg
Jag har sett den där "hälsningen" dissekreras 100 gånger från 10 olika vinklar. Man måste vara bra brun runt munnen för att få det till något annat, när han samtidigt talar på möten för AFD och umgås med extremhöger både här och där...C Crank skrev:Elon har aldrig Heilat på någon scen, det är bara extrem vänstern som försöker smutskasta han och han visste att dom skulle gå i den fällan när han gjorde Hjärtat till folket hälsningen. Och enligt er så är alla partier i opposition långt ut till höger, bara ett sätt att försöka trolla bort eran opposition.
Sen ser det ju heller inte så bra ut när man bönar och ber om få komma på det vildaste partyt hos en dömd pedofil.
Men jag kan skilja på verk och person, skulle inte se ner på nån som köpt en Tesla innan han hailade, men köper man en idag måste man ju vara totalt ointresserad av hur man uppfattas....
C Crank skrev:Elon har aldrig Heilat på någon scen, det är bara extrem vänstern som försöker smutskasta han och han visste att dom skulle gå i den fällan när han gjorde Hjärtat till folket hälsningen. Och enligt er så är alla partier i opposition långt ut till höger, bara ett sätt att försöka trolla bort eran opposition.
Fins massa videos på13th Marine skrev:
wikipedia är en vänster driver organisation och Elon har aldrig gjort en riktig hittler hällsning, men det kryllar av ai videos på det för han gjorde en Hjärtat till folket hällsning som även Hillary Clinton och många andra politiker gjort.tveksamt skrev:
Men väztern vill gärna flytta fokus nu när detras väljare gör riktiga Hitler hälsningar varje helg på torgen i stor städerna.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 936 inlägg
Tror du vinner årets cope 2026 .. 😂C Crank skrev:Fins massa videos på
wikipedia är en vänster driver organisation och Elon har aldrig gjort en riktig hittler hällsning, men det kryllar av ai videos på det för han gjorde en Hjärtat till folket hällsning som även Hillary Clinton och många andra politiker gjort.
Men väztern vill gärna flytta fokus nu när detras väljare gör riktiga Hitler hälsningar varje helg på torgen i stor städerna.
Haft en av dom första c40 twin i norrland, mycket nöjd förutom att den drar lite väl mycket vintertid, nu står vi inför ytterligare en elbil dock privat ägande och vill ha en bil med ISO15118-20 för dubbelriktad laddning d.v.s. använda som batteri. Bilen är en andra bil och lurar mot en vw id modell, billigaste id verkar vara en id3 med 77kw batteri och alla 77kw har iso standard för dubbelriktad laddning.
Vad säger ni som har den, använder ni den för dubbelriktad eller bara för en liten bil?
Vad säger ni som har den, använder ni den för dubbelriktad eller bara för en liten bil?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Har du laddbox som klarar det? 🤔K KTMLarsen skrev:Haft en av dom första c40 twin i norrland, mycket nöjd förutom att den drar lite väl mycket vintertid, nu står vi inför ytterligare en elbil dock privat ägande och vill ha en bil med ISO15118-20 för dubbelriktad laddning d.v.s. använda som batteri. Bilen är en andra bil och lurar mot en vw id modell, billigaste id verkar vara en id3 med 77kw batteri och alla 77kw har iso standard för dubbelriktad laddning.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Lite därför jag frågar vilken bil som passar för dubbelriktad laddning, vad jag förstår ska det gå iaf med 20kw/h men det är inte mycket info om detta på nätet och inga bilhandlare svarar på direkta frågor för det är långt utanför deras kompetens, noteras bör att jag pratat med säljare på berners i över 25min utan att få direkta svar13th Marine skrev:
Jag såg någon uträkning på detdär.13th Marine skrev:
Vid "normal" användning för att jämna ut effekttopparna så räckte VW-batteriet ca. 1-1,5 år sedan var det slut. Jobbigt att behöva köpa ny bil varje år för att använda som hembatteri.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
10000kWh eller 4000h har de begränsat till i mjukvaran.K KTMLarsen skrev:Lite därför jag frågar vilken bil som passar för dubbelriktad laddning, vad jag förstår ska det gå iaf med 20kw/h men det är inte mycket info om detta på nätet och inga bilhandlare svarar på direkta frågor för det är långt utanför deras kompetens, noteras bör att jag pratat med säljare på berners i över 25min utan att få direkta svar![]()
Men jag har inte sett något om tillgänglig effekt. Men såvitt jag vet exponerar den batteriet, och det borde tåla rätt bra med effekt.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Du tänker på den inbyggda begränsningen?Nicke Nyfiken skrev:
Ja, den är inte speciellt generös, men går väl förhoppningsvis att koppla ur när batterigarantin är slut.