C Crank skrev:
Elon har aldrig Heilat på någon scen, det är bara extrem vänstern som försöker smutskasta han och han visste att dom skulle gå i den fällan när han gjorde Hjärtat till folket hälsningen. Och enligt er så är alla partier i opposition långt ut till höger, bara ett sätt att försöka trolla bort eran opposition.
Jag har sett den där "hälsningen" dissekreras 100 gånger från 10 olika vinklar. Man måste vara bra brun runt munnen för att få det till något annat, när han samtidigt talar på möten för AFD och umgås med extremhöger både här och där...

Sen ser det ju heller inte så bra ut när man bönar och ber om få komma på det vildaste partyt hos en dömd pedofil.

Men jag kan skilja på verk och person, skulle inte se ner på nån som köpt en Tesla innan han hailade, men köper man en idag måste man ju vara totalt ointresserad av hur man uppfattas....

• Gilla
pjgb och 9 till
  • Laddar…
C Crank skrev:
Elon har aldrig Heilat på någon scen, det är bara extrem vänstern som försöker smutskasta han och han visste att dom skulle gå i den fällan när han gjorde Hjärtat till folket hälsningen. Och enligt er så är alla partier i opposition långt ut till höger, bara ett sätt att försöka trolla bort eran opposition.
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag tycker det definitivt är skillnad på ett företag som för 80år sedan grundades av nazister, och ett företag vars profilerade Vd heilar på scen och stöttar partier långt ut på högerkanten just nu...
Fins massa videos på
tveksamt tveksamt skrev:
Haha, du är ju rolig du: [länk]
Är det den här hälsningen du kallar "Hjärtat till folket hälsningen"? Övriga värden kallar det för nazisthälsning, välkommen ut från vilken garderob du nu har gömt dig i sedan 1945.
wikipedia är en vänster driver organisation och Elon har aldrig gjort en riktig hittler hällsning, men det kryllar av ai videos på det för han gjorde en Hjärtat till folket hällsning som även Hillary Clinton och många andra politiker gjort.

Men väztern vill gärna flytta fokus nu när detras väljare gör riktiga Hitler hälsningar varje helg på torgen i stor städerna.

C Crank skrev:
Fins massa videos på

wikipedia är en vänster driver organisation och Elon har aldrig gjort en riktig hittler hällsning, men det kryllar av ai videos på det för han gjorde en Hjärtat till folket hällsning som även Hillary Clinton och många andra politiker gjort.

Men väztern vill gärna flytta fokus nu när detras väljare gör riktiga Hitler hälsningar varje helg på torgen i stor städerna.
Tror du vinner årets cope 2026 .. 😂

• Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
Haft en av dom första c40 twin i norrland, mycket nöjd förutom att den drar lite väl mycket vintertid, nu står vi inför ytterligare en elbil dock privat ägande och vill ha en bil med ISO15118-20 för dubbelriktad laddning d.v.s. använda som batteri. Bilen är en andra bil och lurar mot en vw id modell, billigaste id verkar vara en id3 med 77kw batteri och alla 77kw har iso standard för dubbelriktad laddning.
Vad säger ni som har den, använder ni den för dubbelriktad eller bara för en liten bil?

K KTMLarsen skrev:
Haft en av dom första c40 twin i norrland, mycket nöjd förutom att den drar lite väl mycket vintertid, nu står vi inför ytterligare en elbil dock privat ägande och vill ha en bil med ISO15118-20 för dubbelriktad laddning d.v.s. använda som batteri. Bilen är en andra bil och lurar mot en vw id modell, billigaste id verkar vara en id3 med 77kw batteri och alla 77kw har iso standard för dubbelriktad laddning.
Vad säger ni som har den, använder ni den för dubbelriktad eller bara för en liten bil?
Har du laddbox som klarar det? 🤔

Har du laddbox som klarar det? 🤔
Klarar 20A både in och ut, och iso standarden klara väl bara 20kw från som jag förstått!

K KTMLarsen skrev:
Klarar 20A både in och ut!
Jo, men bilen lämnar så vitt jag vet bara DC, så boxen behöver kunna göra om det till AC.

Jo, men bilen lämnar så vitt jag vet bara DC, så boxen behöver kunna göra om det till AC.
Tänkte uppgradera till ferroamp v2x laddare istället för att köpa batteri och uppgradera växelriktare

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
K KTMLarsen skrev:
TÄnkte upogradera till ferroamp v2x laddare
Då förstår jag, vad går en sån loss på?

Jag tror VAGs elbilar har begränsning på både tid och energimängd man får ta ur totalt.
Vet inte om man kan gå runt det på något sätt.

Jag tror VAGs elbilar har begränsning på både tid och energimängd man får ta ur totalt.
Lite därför jag frågar vilken bil som passar för dubbelriktad laddning, vad jag förstår ska det gå iaf med 20kw/h men det är inte mycket info om detta på nätet och inga bilhandlare svarar på direkta frågor för det är långt utanför deras kompetens, noteras bör att jag pratat med säljare på berners i över 25min utan att få direkta svar :-)

Ferroamp ca 79k!

• Wow
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Nicke Nyfiken

Jag såg någon uträkning på detdär.
Vid "normal" användning för att jämna ut effekttopparna så räckte VW-batteriet ca. 1-1,5 år sedan var det slut. Jobbigt att behöva köpa ny bil varje år för att använda som hembatteri.

Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Vid "normal" användning för att jämna ut effekttopparna så räckte VW-batteriet ca. 1-1,5 år sedan var det slut. Jobbigt att behöva köpa ny bil varje år för att använda som hembatteri.
Hej kan du länka till den infon?

K KTMLarsen skrev:
Lite därför jag frågar vilken bil som passar för dubbelriktad laddning, vad jag förstår ska det gå iaf med 20kw/h men det är inte mycket info om detta på nätet och inga bilhandlare svarar på direkta frågor för det är långt utanför deras kompetens, noteras bör att jag pratat med säljare på berners i över 25min utan att få direkta svar :-)
10000kWh eller 4000h har de begränsat till i mjukvaran.

Men jag har inte sett något om tillgänglig effekt. Men såvitt jag vet exponerar den batteriet, och det borde tåla rätt bra med effekt.

Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Du tänker på den inbyggda begränsningen?
Ja, den är inte speciellt generös, men går väl förhoppningsvis att koppla ur när batterigarantin är slut.

• Gilla
solidbase
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.