D
pacman42 pacman42 skrev:
Frugan så helt tvärt "NEJ! Den kommer inte jag att köra!" när hon såg EV6...
Ja, det är därför man ska vara försiktig med såna omdömen men jag är likadan, det spelar faktiskt ingen roll hur bra en Kia är, jag känner nog som din fru ungefär.

Har kikat lite på EV5 - specmässigt verkar den väldigt bra; Just pet-mode/utility mode är stora plus (med hundar och lite funderingar på ngn övernattning inför vandring, fast inte så ofta)

Utseende är alltid subjektivt, men jag tycker den är helt ok
Röd Kia EV5 GT-line SUV med modern design, fotograferad från sidan och framifrån, med tonade rutor och märkets logotyp framtill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Måste dock prova den; Gränssnittet är Kias gamla (kanske inte det bästa mao) och massa pling-plong är rätt jobbigt, frågan är om det är uthärdligt....

Bengt-re Bengt-re skrev:
Ja EV6 och även EV9 är ju så fula att man blir arg när man ser dem på avstånd bara...
EV9 har ju ett väldigt karaktäristiskt utseende men om EV6 är snygg eller inte är väl en högst objektiv bedömning men ful är väl kanske att ta i, det är inte en Ford KA eller Fiat Multipla

L Liljeros skrev:
EV9 har ju ett väldigt karaktäristiskt utseende men om EV6 är snygg eller inte är väl en högst objektiv bedömning men ful är väl kanske att ta i, det är inte en Ford KA eller Fiat Multipla
Nä de var ju vackra i jämnförelsen.... men men, allt behöver inte vara fint heller. Det är ju trots allt bara en bil.

L Liljeros skrev:
Design är verkligen inte Kias styrka. Det är massa formmissar överallt med linjer som inte är i harmoni.

EV9 är en koloss, tycker den är rn av dom mindre dåliga, EV2 kanske blir okej, i övrigt är elbilarna ganska fula.

• Gilla
djac
  • Laddar…
Tesla Model Y så klart

Har haft min Model 3 i fem år och vart supernöjd, minst problemfria nya bilen jag någonsin haft och den känns som ny fortfarande inredningen är märkligt nog helt perfekt till skillnad från stolar som var dåliga efter tre år i min förra Volvo.

C Crank skrev:
minst problemfria nya bilen jag någonsin haft
Är ju inget vidare betyg :-)

• Gilla
  • Haha
djac och 8 till
  • Laddar…
B bhus2021 skrev:
Är ju inget vidare betyg :-)
Tycker 5 år 10.000 mil och ett problem som åtgärdades snabbt är ett väldigt bra betyg, i allafall enligt min erfarenhet med nya bilar av olika märken.

S
C Crank skrev:
Tycker 5 år 10.000 mil och ett problem som åtgärdades snabbt är ett väldigt bra betyg, i allafall enligt min erfarenhet med nya bilar av olika märken.
Det var ett problematiskt språkbruk…

Du skulle ha skrivit ”mest problemfria” eller ”minst problematiska” eller liknande istället för ”minst problemfria”. 😉

S sinuslinus skrev:
Det var ett problematiskt språkbruk…

Du skulle ha skrivit ”mest problemfria” eller ”minst problematiska” eller liknande istället för ”minst problemfria”. 😉
Ber om ursäkt för min dyslexi, hoppas du fattar poängen ändå.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
S
C Crank skrev:
Ber om ursäkt för min dyslexi, hoppas du fattar poängen ändå.
Jag förstod men det bara det att någon annan svarade och sen när du svarade utan att förstå anmärkningen så gjorde jag ett litet förtydligande svar.

C Crank skrev:
Tydligen kan man få Tesla Model Y standard för 4995kr privat leasing per månad, tror det är en svårslagen deal i den storleksklassen familje SUV.

[länk]

[länk]
Man har det tufft med försäljningen nu… skämt åsido det är ju ett absurt bra erbjudande. Är ju bara politiska frågor som hindrar en beställning…

L Liljeros skrev:
Man har det tufft med försäljningen nu… skämt åsido det är ju ett absurt bra erbjudande. Är ju bara politiska frågor som hindrar en beställning…
Fabriken går tydligen på max sedan somras när man fasade över till Model Y Juniper, var tydligen lite trögt innan när folk avvaktade med beställningen eftersom dom visste att ny uppdaterade Juniper skulle komma. Många klagar i forum på långa leveranstider för Model Y AWD premium, med Model Y standard och RWD versionerna verkar levereras lite snabbare.

Men 459.000 och 0% ränta för en stor SUV blir nog svårslaget.

C Crank skrev:
Tydligen kan man få Tesla Model Y standard för 4995kr privat leasing per månad, tror det är en svårslagen deal i den storleksklassen familje SUV.

[länk]

[länk]
L Liljeros skrev:
Det är extremt usla bilar. Kvallite är ett skämt.
https://www.automotorsport.se/nyhet...alla-tesla-model-y-underkanns-vid-besiktning/

Dessutom stötta nazzar? Nä du - den gubben går inte.

• Gilla
pjgb och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.