44 684 läst ·
878 svar
45k läst
878 svar
Vilken elbil skall man satsa på 2026?
Det är bara på destinationsladdning som det är okej med QR-kod om den leder till en betalningssida där det går att betala med kort utan att man behöver registrera sig eller skapa konto.pacman42 skrev:
Snabbladdare ska ha kortläsare.
Man ska inte behöva ha en smartphone tillgänglig för att snabbladda. Det ska räcka med ett vanligt betalkort.
Det lär ju driva kostnader dock. Iofs laddar jag mindre än 10 ggr per år i snabbladdare så det drabbar inte kig så hårt.Nicke Nyfiken skrev:
Det är bara på destinationsladdning som det är okej med QR-kod om den leder till en betalningssida där det går att betala med kort utan att man behöver registrera sig eller skapa konto.
Snabbladdare ska ha kortläsare.
Man ska inte behöva ha en smartphone tillgänglig för att snabbladda. Det ska räcka med ett vanligt betalkort.
Kortläsare har varit krav sedan 2024 på alla nyinstallerade snabbladdare i hela EU.pacman42 skrev:
EU har bestämt att det inte ska vara krångligare att snabbladda en elbil än att tanka en fossilbil.
Jag tycker det är det enda rimliga då det varit en jäkla djungel med tusen olika appar, taggar, laddkort, medlemskap, abbonemang, förregistreringar och konton hos varje enskild laddoperatör. Alternativt svindyra roaminglösningar.
Redigerat:
Helt rätt men det skiljer ju bara 20cm mellan de båda. Oj. Nu menar jag mellan 88an och 89an och inte Toyotan.Dan_Johansson skrev:
Ser man från andra hållet så är Toyotans bakre "kofångare" i den mån den har någon i jämnhöjd med Oldsens bakdörrs framkant.
Kabriolet var det någon som skrev. Men är det, det. Om inte, hur ser man det?
Jag har haft elbil i 2 år och klarat mig bra utan appar och rfid-brickor, men jag laddar bara hemma och på snabbladdare. Har förstått att s.k. destinationsladdare på t ex hotell, semesterbyar e t c kan kräva att man har en telefon.
Ofta är de kopplade till RFID också, men du måste ju ha rätt nätverk.B bhus2021 skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 958 inlägg
Nja, det ser ut som en vanlig 4 dörrars HT..Intet skrev:
Helt rätt men det skiljer ju bara 20cm mellan de båda. Oj. Nu menar jag mellan 88an och 89an och inte Toyotan.
Ser man från andra hållet så är Toyotans bakre "kofångare" i den mån den har någon i jämnhöjd med Oldsens bakdörrs framkant.
Kabriolet var det någon som skrev. Men är det, det. Om inte, hur ser man det?
Ingen cab-ruta här;
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och jag tycker rutramen ser "HT" ut...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Precis så. Oldsmobile 88 1958 fyrdörrars Hard top.Dan_Johansson skrev:
Tror det är en Super men kan även vara en Dynamic eller Rocket.
Jag finner tävlingen avslutad med oklar vinnare så i sann svensk anda där alla är lika duktiga utdelas glad gubbe till samtliga deltagare.
Här besjunger den unge Pennyman, Ransom Eli Olds bil.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 336 inlägg
Där jag hade problem var det Spirii terminalerna som var nere tillfälligt för någon uppdatering, men laddaren gick att aktivera via app/hemsida så jag har aldrig behövt åka vidare utan att kunna laddapacman42 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden