useless useless skrev:
Är det inte dags att sluta leva i det förgångna och stänga den här tråden nu?

[länk]
Är det inte bättre att denna tråden döps om igen, som den den redan gjordes vid starten av 2025?

A ajn82 skrev:
Är det inte bättre att denna tråden döps om igen, som den den redan gjordes vid starten av 2025?
döp den till "Behöver man undvika alla batteribilar"

A ajn82 skrev:
Vad ska den döpas till? "Elbilar vi trodde man skulle satsa på 2025"?

useless useless skrev:
Vad ska den döpas till? "Elbilar vi trodde man skulle satsa på 2025"?
Först hette den 2024, sen blev det 2025, så kan väl lika gärna heta 2026 nu tänker jag

Finns väl redan en 2026 tråd😀

Om man tycker det finns ett egenvärde att skapa nya trådar så.. annars kunde man ju haft en tråd "Vilken elbil ska man satsa på" och hållit diskussionerna samlade

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
D
Vi har ju pratat om den tyska bilindustrins livsduglighet, ur det perspektivet är det rätt intressant, och oroande, att den enda biltillverkaren som egentligen hade en möjlighet att ta sig an kineserna, Tesla, nu drar ner på sin biltillverkning och börjat fokusera på annat.

För tillfället fortsätter man med volymmodellerna 3 och Y men visst är det ett väldigt tydligt steg bort från bilmarknaden.

Måste väl vara ännu svårare att motivera en Tesla idag eller?

• Gilla
Bengt-re
  • Laddar…
D
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Måste väl vara ännu svårare att motivera en Tesla idag eller?
Ah, det är som innan, en bra bil jämfört med resten men företaget Tesla är det lite mer tveksamheter runt.

Du menar att om man var ok med nazi-stämpeln så är människohandel med barn inget att oroa sig över?

• Haha
  • Gilla
Bengt-re och 1 till
  • Laddar…
D
Du menar att om man var ok med nazi-stämpeln så är människohandel med barn inget att oroa sig över?
Förlåt men vad menar du, när jag säger att bilen är bra men bolaget tveksamt så är det repliken?

Att det var "som innan" .. det var väl inte så uppenbart att Musk hade fingrarna i Epstein-syltburken bara för några dagar sen?

D
Att det var "som innan" .. det var väl inte så uppenbart att Musk hade fingrarna i Epstein-syltburken bara för några dagar sen?
Tja, det visste man nog, han har förekommit där även innan men det har ju inte blivit bättre. Sen tycker jag att listan med saker på Tesla redan innan var betydande, för min del.

Det är ganska många som inte bryr sig om sånt men de varkar av andra anledningar inte köpa Tesla ändå.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.