9 321 läst ·
84 svar
9k läst
84 svar
“Vi kollar inte Hemnet längre”
Varför bry sig ?? Marknaden vet så mycket bättre än dina grubblerier. Det fungerar ju. Affärer blir av efter budgivning. Mäklare, säljare och köpare är nöjda. Jämförelser får du själv göra när du inlett spekulantrollen på det objektet, det finns så mycket mer information du behöver inhämta och jobba på som spekulant.Nissens skrev:
Redigerat:
Nja, när jag säljer så vill jag ha ut så mycket betalt som möjligt. Bara att det blir sålt till en viss summa räcker inte. Jag vill känna att man nått så många potentiella köpare som möjligt.S Snurrespratt skrev:Varför bry sig ?? Marknaden vet så mycket bättre än dina grubblerier. Det fungerar ju. Affärer blir av efter budgivning. Mäklare, säljare och köpare är nöjda. Jämförelser får du själv göra när du inlett spekulantrollen på det objektet, det finns så mycket mer information du behöver inhämta och jobba på som spekulant.
Det är ju kul om man får ut mer än man tänkt. 😊
Men man tänker väl olika.
Du blandar ihop äpplen med päron. Lita på din mäklare, de vet hur optimera med budgivning, det är deras jobb. Även om det skulle vara lämpligt utan utgångspris i annonsen, det är upp till mäklare och dig som säljare.Nissens skrev:
Fast det är väl helt upp till mig var och när jag vill lägga ut min annons? Och om den ska ligga som kommande eller inte?useless skrev:
Det jag inte gillar är när en sida som framstår som en ren annonssida snor annonser från mäklarna. Och om jag har ett datum när jag vill lägga ut min fastighet till salu, men kanske kan matcha den innan den annonseras via min mäklare när den ligger som kommande där, då vill jag själv kunna styra när den ska braskas ut till allmänheten.
Man kan lätt bränna en fastighet på att lägga ut den för allmän beskådan vid fel tidpunkt
Är väl ungefär som blocket, gissar jag. Ska man köpa nånting annat är bil så finns det knappt nån marknad kvar, istället hänvisas man till säljsidor på Facebook, eller nischade sidor som säljer mer specifikt just det du letar efter.A ajn82 skrev:
Gissar att Hemnet, liksom blocket, har haft sina glansdagar
Tänk då på att om den annonseras via din mäklare har du braskat ut den till allmänheten inte bara via mäklarens hemsida och Booli utan även genom Google (och andra sökmotorer). Jag ser inte Booli som en annonssida utan som en sökmotor med lite mer strukturerad information än Google.B Bexit skrev:Fast det är väl helt upp till mig var och när jag vill lägga ut min annons? Och om den ska ligga som kommande eller inte?
Det jag inte gillar är när en sida som framstår som en ren annonssida snor annonser från mäklarna. Och om jag har ett datum när jag vill lägga ut min fastighet till salu, men kanske kan matcha den innan den annonseras via min mäklare när den ligger som kommande där, då vill jag själv kunna styra när den ska braskas ut till allmänheten.
Man kan lätt bränna en fastighet på att lägga ut den för allmän beskådan vid fel tidpunkt
Jag tror att många mäklare kan lägga upp objekt i förväg på ett sätt som gör att de inte indexeras av vare sig Google eller Booli. Då behöver man en direktlänk till objektet för att kunna se det.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 810 inlägg
Vår mäklare skickade länkar till objektssidan så vi kunde granska innan den lades upp offentligt på deras hemsida, gissar på att de flesta har en sån funktion idag.
Du och mäklaren styr ju tidpunkten för det så jag förstår inte problemet? Eller tänker du att det är positivt om annonsen bara syns på mäklarens hemsida och inte kan hittas på något annat sätt som booli eller Google?B Bexit skrev:Fast det är väl helt upp till mig var och när jag vill lägga ut min annons? Och om den ska ligga som kommande eller inte?
/Krille
Klicka här för att svara