9 321 läst ·
84 svar
9k läst
84 svar
“Vi kollar inte Hemnet längre”
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 809 inlägg
Aldrig?Nissens skrev:
I Trelleborg saknar 3 av 27 villor som är "snart till salu" pris, dvs 24 av 27 har ett pris.
Edit: kollade lite snabbt på villor i Göteborgs kommun, där verkar det vara betydligt vanligare att det inte angivet pris.
Då förstår jag mer din frustration.
Min poäng är att det står fel i artikeln om det.W Weimik skrev:Det är i och för sig likadant på Hemnet och deras ”Kommande”. Där finns det massor av objekt utan pris.
De var inte tvungna att uppge priser tidigare heller. Man kan ju konstatera att även uppgivna utgångspriser ofta har varit lite störande sett till de faktiska slutpiserna så den här utvecklingen kanske bara är en följd av att mäklarna helt enkelt inte vet vad priset kan tänkas bli.
Är rätt säker på att det kom krav på utgångspris för ett bra tag sedan, men det kan ju vara ändrat…
Det som står i artikeln är ju bara en mäklares beskrivning av hur just den mäklaren och dennes kollegor gör.Nissens skrev:
Jag är skeptisk. Däremot har det väl kommit allt större krav på att eventuellt uppgivet pris ska vara på motsvarande nivå som slutpris och det har nog också bidragit till mäklarnas påfund att helt utelämna priset.Nissens skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 809 inlägg
Minns inte viljen mäklare det var. Jag letade efter den på booli för att det är lätt att se vad den såldes för sist där men den kom aldrig. Såldes och försvann från hemnet för ett par veckor sedan så krånglig att hitta fram igen nu13th Marine skrev:
Appen har tydligen inte blivit 25 gånger bättre.T tompaah7503 skrev:
Men 10 gånger fler nerladdningar av Hemnets app än Boolis.
Jag tror att man kan ta påståendet i artikeln med en nypa salt. Min gissning är att merparten (även de intervjuade i artikeln) som är på jakt efter bostad tänker och gör precis som du.P Pappa1986 skrev:
Det var det dummaste jag hört! Booli är ju ingen sida som man själv lägger upp på, dom går ju in hos varje mäklare och delar de objekt som ligger på mäklarnas sidor vilket jag som husägare vid försäljning inte gillade alls. Om mitt hus ligger som kommande hos mäklaren, så är det också bara där jag vill ha den! Vill jag ha den nån annanstans så vill jag välja det själv! Inte att Booli snor från andra sidor utan medgivande och sen använder annonserna som om det vore deras egna!Redaktionen skrev:
Och svårssålt eller inte har inte ett jota med Hemnet att göra, däremot jobbar mäklarna på ett annat sätt idag med egna köpar- och säljarlistor för att själva matcha ihop rätt person med rätt objekt, mot hur dom gjorde förr
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 8 699 inlägg
Det är möjligt att apparna inte sätter gränserna för de olika stadsdelarna exakt lika. Vi kan jämföra villor till salu i Lomma kommun just nu istället. 22 på Hemnet och 47 på Booli.A ajn82 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder