Nissens
Intet Intet skrev:
Visst. De lånar ut mycket mer pengar än de lånar in. Som Magnus skrev.
Vet inte vad ert problem är. Min poäng handlade inte om banker, de var bara ett exempel.

Vi som föredrar marknadsekonomi framför planekonomi har inget problem med fri prissättning.

Krilleman
Nissens Nissens skrev:
Kommunismens våta dröm.

Gissar att du hatar banker, livsmedelskedjor och alla företagare som drar in stora vinster?
Vilken kommentar.

Jag reflekterade bara ämnet i vad många med mig ser händer.

Är man helt plötsligt kommunist då?
Väldigt konstigt!

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Vilken kommentar.

Jag reflekterade bara ämnet i vad många med mig ser händer.

Är man helt plötsligt kommunist då?
Väldigt konstigt!
Japp. Du är uppenbarligen en kommunist.
Han far jorden runt för storföretag och gör upp affärskontakt i milliardklassen. Ett yrke som BORDE innebära att man är:

1. Väl påläst.
2. Lyhörd.
3. En god människokännare.
4. Ödmjuk.
5. Intelligent.
6. Inser sina egna begränsningar.
7. Lågmäld.
8. Framförallt, förtroendeingivande.

Forskningen är överens. Stämmer minst sex av de uppräknade egenskaperna in på Nissens. Ja, då är du en kommunist.

• Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
K kniv skrev:
Skärmdumparna visar kommande på hemnet och till salu på booli. Inte helt fair jämförelse (om nu bilderna avser tillför något).
Då får du nog titta en till. Grönt understruket till salu.

Kommande. Vad är nyttan med det?
I princip alla hus kommer förr eller senare att säljas. Det är bara en tidsfråga. Då varför annonsera ut ett hus som inte är till salu?

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Kommande. Vad är nyttan med det?
I princip alla hus kommer förr eller senare att säljas. Det är bara en tidsfråga. Då varför annonsera ut ett hus som inte är till salu?
Man är i säljartagen, men att det är längre tid till överlåtelse än normalt.
Eller att man kan tänka sig sälja om man får rätt bud.

Vi sålde precis vårt hus utan att passera "till salu", flertalet intressenter som snappade upp vårt "snart till salu" och efterfrågade förhandsvisning.

• Gilla
Tokslut och 4 till
  • Laddar…
S
Redaktionen Redaktionen skrev:
Det är bara de svårsålda bostäderna som hamnar på Hemnet, menar Ludvig. När han och Amanda letar bostad i Malmö börjar de varje morgon på Booli, inte på Sveriges största bostadssajt.

Du kan läsa blogginlägget här: “Vi kollar inte Hemnet längre” - unga bostadsköparna hittar bostaden på Booli
Booli växlar upp, deras reklam de kör nu: ”Det räcker med Booli”.

B Bexit skrev:
Google lägger ju iaf inte upp objekt som en egen sida, som för många ter sig som just en säljsida. Det är väl ändå en himla skillnad?
Google är ju en sökmotor precis som Vivaldi och många andra, Booli lägger upp annonser som vore dom deras egna
Varför säljer du via mäklare om du vill hålla försäljningen hemlig och missa potentiella köpare?
Då är det väl enklast och billigast att ladda ner ett köpekontrakt från nätet och sälja till någon i din inre krets som får veta att huset är till salu.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
K
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Då får du nog titta en till. Grönt understruket till salu.
IMG_0335.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

13th Marine 13th Marine skrev:
Har du provat Google Maps?

Men du kan säkert be din mäklare att låta bli att publicera annonsen om du vill ha den hemlig.
Google maps? För att sälja hus?

Och jag vill väl inte ha annonsen hemlig, men du verkar inte ha koll på hur mäklarna jobbar numera. Hemlig och kommande är väl för fasiken inte samma sak..?

Krilleman Krilleman skrev:
Precis!
Det är detta som är kärnfrågan...

Får man flest "träffar" hos Booli eller Hemnet som köpare?
(För det är där pengar ligger)

Det kan tilläggas att jag slopat hemnet sedan länge, tittar ytterst sällan på Hemnet.
Booli har fler träffar, även kommande, nästan alltid!

Enligt min ovetenskapliga profetia så är Hemnet borta inom kort, då Booli levererar samma produkt gratis.

Det ena statligt, den andra privat...

[bild]
[bild]
Självklart är det fler träffar hos Booli då Booli själva snor alla annonser som ligger hos varje mäklare, medans mäklarna inte lägger ut annonserna på Hemnet på direkten då dom flesta mäklarna idag jobbar med perfekt matchning i sina egna listor

• Gilla
Snurrespratt
  • Laddar…
useless useless skrev:
Varför säljer du via mäklare om du vill hålla försäljningen hemlig och missa potentiella köpare?
Då är det väl enklast och billigast att ladda ner ett köpekontrakt från nätet och sälja till någon i din inre krets som får veta att huset är till salu.
Vart har jag sagt att min försäljning skulle vara hemlig? Har du ingen som helst koll på hur mäklarna jobbar idag..?

B Bexit skrev:
Google maps? För att sälja hus?

Och jag vill väl inte ha annonsen hemlig, men du verkar inte ha koll på hur mäklarna jobbar numera. Hemlig och kommande är väl för fasiken inte samma sak..?
Ja vad vet jag, sålde ju bara mitt hus förra veckan...

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Har du provat Google Maps?

Men du kan säkert be din mäklare att låta bli att publicera annonsen om du vill ha den hemlig.
Varför skulle jag anlita en mäklare om jag vill ha en hemlig annons? Vet du ens hur en mäklare jobbar numera?

B Bexit skrev:
Vart har jag sagt att min försäljning skulle vara hemlig? Har du ingen som helst koll på hur mäklarna jobbar idag..?
Kan du förklara varför det är ett problem att fler kan se annonsen? Jag kan inte komma på en enda anledning till att priset skulle bli högre om man begränsar antalet platser annonsen visas på.

• Gilla
  • Älska
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.