6 647 läst ·
82 svar
7k läst
82 svar
“Vi kollar inte Hemnet längre”
Japp. Du är uppenbarligen en kommunist.Krilleman skrev:
Han far jorden runt för storföretag och gör upp affärskontakt i milliardklassen. Ett yrke som BORDE innebära att man är:
1. Väl påläst.
2. Lyhörd.
3. En god människokännare.
4. Ödmjuk.
5. Intelligent.
6. Inser sina egna begränsningar.
7. Lågmäld.
8. Framförallt, förtroendeingivande.
Forskningen är överens. Stämmer minst sex av de uppräknade egenskaperna in på Nissens. Ja, då är du en kommunist.
Administrator
· Skåne
· 8 624 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 583 inlägg
Man är i säljartagen, men att det är längre tid till överlåtelse än normalt.Intet skrev:
Eller att man kan tänka sig sälja om man får rätt bud.
Vi sålde precis vårt hus utan att passera "till salu", flertalet intressenter som snappade upp vårt "snart till salu" och efterfrågade förhandsvisning.
Booli växlar upp, deras reklam de kör nu: ”Det räcker med Booli”.Redaktionen skrev:
Varför säljer du via mäklare om du vill hålla försäljningen hemlig och missa potentiella köpare?B Bexit skrev:
Då är det väl enklast och billigast att ladda ner ett köpekontrakt från nätet och sälja till någon i din inre krets som får veta att huset är till salu.
Google maps? För att sälja hus?13th Marine skrev:
Och jag vill väl inte ha annonsen hemlig, men du verkar inte ha koll på hur mäklarna jobbar numera. Hemlig och kommande är väl för fasiken inte samma sak..?
Självklart är det fler träffar hos Booli då Booli själva snor alla annonser som ligger hos varje mäklare, medans mäklarna inte lägger ut annonserna på Hemnet på direkten då dom flesta mäklarna idag jobbar med perfekt matchning i sina egna listorKrilleman skrev:
Precis!
Det är detta som är kärnfrågan...
Får man flest "träffar" hos Booli eller Hemnet som köpare?
(För det är där pengar ligger)
Det kan tilläggas att jag slopat hemnet sedan länge, tittar ytterst sällan på Hemnet.
Booli har fler träffar, även kommande, nästan alltid!
Enligt min ovetenskapliga profetia så är Hemnet borta inom kort, då Booli levererar samma produkt gratis.
Det ena statligt, den andra privat...
[bild]
[bild]
Vart har jag sagt att min försäljning skulle vara hemlig? Har du ingen som helst koll på hur mäklarna jobbar idag..?useless skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 583 inlägg
Kan du förklara varför det är ett problem att fler kan se annonsen? Jag kan inte komma på en enda anledning till att priset skulle bli högre om man begränsar antalet platser annonsen visas på.B Bexit skrev: