På konsumentens sida
· 3 636 inlägg
Det är bara de svårsålda bostäderna som hamnar på Hemnet, menar Ludvig. När han och Amanda letar bostad i Malmö börjar de varje morgon på Booli, inte på Sveriges största bostadssajt.
Du kan läsa blogginlägget här: “Vi kollar inte Hemnet längre” - unga bostadsköparna hittar bostaden på Booli
Du kan läsa blogginlägget här: “Vi kollar inte Hemnet längre” - unga bostadsköparna hittar bostaden på Booli
Sålde två hus för runt 10-12 år sen, då var Hemnet-avgiften 600 kr.
Man kan ju undra vad i Hemnet blivit 25 gånger bättre eftersom det nu kostar 15.000 kr för en annons.
Man kan ju undra vad i Hemnet blivit 25 gånger bättre eftersom det nu kostar 15.000 kr för en annons.
Precis som blocket, tar hutlösa priser, för vadå? De är bara hagalna! Finns ingen som helst logik att ta de summorna Hemnet tar. De har redan extremt många kunder samt all reklam. Det är bara girighet helt enkelt.T tompaah7503 skrev:
Har inte Blocket blivit gratis?N Ni Ar skrev:
Har för mig de fick slopa priserna på grund av konkurrensen från Marketplace.
Antagligen samma när jag sålde lägenheten 2011. Mäklaren nämnde inte ens att det skulle kosta att annonsera så jag tror att han betalade Hemnet som en ren serviceT tompaah7503 skrev:
Provisionsbaserade mäklare har nog inte upplyst om den summan på den tiden. Men jag sålde då via Hemverket, det kostade 10.000 resp. 15.000 kr i fast pris för mäklaruppdraget så jag minns 600 kr som tillkommande extra kostnad ganska tydligt.Jonas_123 skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 809 inlägg
Fast det stämmer inte att priset står på objekten som är ”snart till salu” på Booli. Priset står aldrig med på dom, vilket är lite störande.
Mäklare blev tvingade att uppge priser på alla objekt för några år sedan, man undrar ju om det inte gäller längre?
Mäklare blev tvingade att uppge priser på alla objekt för några år sedan, man undrar ju om det inte gäller längre?
Jag har också sett liknande. Min uppfattning är att Booli ofta kategoriserar sina objekt fel, så man får ofta fel träffar. Dvs man missar ibland sådant man vill se, och får ibland upp objekt man inte vill se.Kalle B skrev:
Det är i och för sig likadant på Hemnet och deras ”Kommande”. Där finns det massor av objekt utan pris.Nissens skrev:
De var inte tvungna att uppge priser tidigare heller. Man kan ju konstatera att även uppgivna utgångspriser ofta har varit lite störande sett till de faktiska slutpiserna så den här utvecklingen kanske bara är en följd av att mäklarna helt enkelt inte vet vad priset kan tänkas bli.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 809 inlägg