Alfredo Alfredo skrev:
Varför då?
För att man vill!
axelman axelman skrev:
Tv uppe är på 50 " så vill nog ha en TV nere på kanske minst 40".

Tänkte om man skulle prova att koppla in en TV i det befintliga uttaget, kan det vara ett alternativ?

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Hannuse Hannuse skrev:
Tänkte om man skulle prova att koppla in en TV i det befintliga uttaget, kan det vara ett alternativ?
Det framgår väl ganska tydligt redan innan i tråden hur det är med den saken?

O O skrev:
Det framgår väl ganska tydligt redan innan i tråden hur det är med den saken?
Nä, jag tycker att man kan nämna det.

Unikt namn
B Brizze skrev:
Snälla du skriv inte att man kan se när man vill. Det går inte, fatta det. Man måste ha inspelnings box eller VHS för att se när man vill. 9 månader senare finns det inte kvar eller väldigt svårt att hitta. Spelar man in kan man titta när man vill.
9 månader är ändå rätt lång tid att hinna se något avsnitt eller en film.
Men spelar man in för att samla så är det inte ett substitut såklart.

Hannuse Hannuse skrev:
Nä, jag tycker att man kan nämna det.
Jag menade att det redan har nämnts några gånger. Så vi som läst tråden har redan sett det.Och fattat det. Därför tillför det knappast något att ta upp det igen.

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Patrik440
axelman axelman skrev:
Det gäller en ny tv EJ KÖPT ÄNNU:
Jag vill gärna veta om kabeln är fungerande
På dagens TVapparater med de digitala sändningarna de tar emot räcker det ofta att bara stoppa i en vanlig lampsladd som antenn mitt i antenningången på TVapparaten för att få tillräckligt bra mottagning

J
Är det inte så som redan sagts att gamla TV ofta inte klarar ta emot den signal som skickas ut idag. Att köpa ett instrument är rätt dyrt. Att köpa en lös digitalbox likaså. Saker som används 1 gång för att testa. En ny 40" TV med DVB och inspelning på USB och android TV eller liknande inbyggt gissar jag kostar 3-4.000 kr och troligen det bästa att chansa på - TV lär ni ju behöva hur som haver. Bara den har rätt spec så den klarar OM antennen funkar.

Om det skiter sig så kanske det är billigare att fixa play och internet än att joxa med kablarna?

Vad som passar ert tittande kan bara ni svara på - många äldre kör SVT play. Men många föredrar också TV från antennen. Vi har faktiskt "antenn" till en av våra TV. Det har vissa fördelar.

J JohanLun skrev:
En ny 40" TV med DVB och inspelning på USB och android TV eller liknande inbyggt gissar jag kostar 3-4.000 kr och troligen det bästa att chansa på - TV lär ni ju behöva hur som haver. Bara den har rätt spec så den klarar OM antennen funkar.

Om det skiter sig så kanske det är billigare att fixa play och internet än att joxa med kablarna?

Vad som passar ert tittande kan bara ni svara på - många äldre kör SVT play. Men många föredrar också TV från antennen. Vi har faktiskt "antenn" till en av våra TV. Det har vissa fördelar.
Man kan ju utnyttja att det hos vissa elektroniklador går att lämna tillbaka tvn ifall det inte fungerar, så det blir ett tillfälligt utlägg och ' besväret" att införskaffa/ returnera tvn....

TRJBerg
Vad jag undrar av TS är om en TV på undervåningen är ett måste eller inte. Verkar inte vara det av formuleringarna men är osäker. (Påverkar ju rådgivningen.)

ClasseClas
TRJBerg TRJBerg skrev:
Vad jag undrar av TS är om en TV på undervåningen är ett måste eller inte. Verkar inte vara det av formuleringarna men är osäker. (Påverkar ju rådgivningen.)
Prova att läsa trådrubriken

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
ClasseClas
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Var i landet finns du?
Falsterbo skrev han i en post

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
ClasseClas
axelman axelman skrev:
TACK
På blivande nya tv-väggen så finns nere till höger en vit dosa som innehåller
kabel in utifrån, från taket-
och
kabel ut till höger. den kabeln går till ett uttag, som jag använde till "Stereosystemet" med radio,
skivspelare ,etc bandspelare mm
In / UTgången till VÄNSTER är tom. JAG BIFOGAR EN LITE DÅLIG BILD. Enkel Mobil
Vänstra utgången tänkte jag använda till Nya kvälls-TV´ så att vi kan se på typ RAPPORT / AKTUELLT på kvällningen.

Men först vill vi förstås veta om det är STRÖM / EFFEKT / eller vad det kallas . i kablaget från TV-masten på taket.
Bifogar snart ett par bilder på RADIOUTTAGET.
Det ser kanske inte så svårt ut att montera en TV-kabel från suddiga dosan till tv´n med en korrekt kontakt till tv´n ?

MÅNGA HÄLSNINGAR
AXELMAN
I FALSTERBO
Jag hade gärna hjälpt dig på plats men tyvärr bor jag i Sthlmstrakten

ClasseClas ClasseClas skrev:
Falsterbo skrev han i en post
Då blev det lite långt för mig att åka. Jobbar just med dylika saker, även om just Terresta jobb sjunkit med 99,5% sedan TV4 försvann. Men med det sagt ska jag montera en antenn på fredag 😊

• Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
TRJBerg
ClasseClas ClasseClas skrev:
Prova att läsa trådrubriken
Har jag gjort. TS skriver "funderar på"...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.