16 881 läst ·
131 svar
17k läst
131 svar
Vi behöver en tv till nedre våningen. Hustrun rejält sjuk
9 månader är ändå rätt lång tid att hinna se något avsnitt eller en film.B Brizze skrev:
Men spelar man in för att samla så är det inte ett substitut såklart.
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 612 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 612 inlägg
Är det inte så som redan sagts att gamla TV ofta inte klarar ta emot den signal som skickas ut idag. Att köpa ett instrument är rätt dyrt. Att köpa en lös digitalbox likaså. Saker som används 1 gång för att testa. En ny 40" TV med DVB och inspelning på USB och android TV eller liknande inbyggt gissar jag kostar 3-4.000 kr och troligen det bästa att chansa på - TV lär ni ju behöva hur som haver. Bara den har rätt spec så den klarar OM antennen funkar.
Om det skiter sig så kanske det är billigare att fixa play och internet än att joxa med kablarna?
Vad som passar ert tittande kan bara ni svara på - många äldre kör SVT play. Men många föredrar också TV från antennen. Vi har faktiskt "antenn" till en av våra TV. Det har vissa fördelar.
Om det skiter sig så kanske det är billigare att fixa play och internet än att joxa med kablarna?
Vad som passar ert tittande kan bara ni svara på - många äldre kör SVT play. Men många föredrar också TV från antennen. Vi har faktiskt "antenn" till en av våra TV. Det har vissa fördelar.
Man kan ju utnyttja att det hos vissa elektroniklador går att lämna tillbaka tvn ifall det inte fungerar, så det blir ett tillfälligt utlägg och ' besväret" att införskaffa/ returnera tvn....J JohanLun skrev:En ny 40" TV med DVB och inspelning på USB och android TV eller liknande inbyggt gissar jag kostar 3-4.000 kr och troligen det bästa att chansa på - TV lär ni ju behöva hur som haver. Bara den har rätt spec så den klarar OM antennen funkar.
Jag hade gärna hjälpt dig på plats men tyvärr bor jag i Sthlmstraktenaxelman skrev:
TACK
På blivande nya tv-väggen så finns nere till höger en vit dosa som innehåller
kabel in utifrån, från taket-
och
kabel ut till höger. den kabeln går till ett uttag, som jag använde till "Stereosystemet" med radio,
skivspelare ,etc bandspelare mm
In / UTgången till VÄNSTER är tom. JAG BIFOGAR EN LITE DÅLIG BILD. Enkel Mobil
Vänstra utgången tänkte jag använda till Nya kvälls-TV´ så att vi kan se på typ RAPPORT / AKTUELLT på kvällningen.
Men först vill vi förstås veta om det är STRÖM / EFFEKT / eller vad det kallas . i kablaget från TV-masten på taket.
Bifogar snart ett par bilder på RADIOUTTAGET.
Det ser kanske inte så svårt ut att montera en TV-kabel från suddiga dosan till tv´n med en korrekt kontakt till tv´n ?
MÅNGA HÄLSNINGAR
AXELMAN
I FALSTERBO
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 326 inlägg