F
Victor Svensson3 Victor Svensson3 skrev:
Hahaha😂🤦‍♂️ Vad ska du med 4G-modulen till om du inte har någon månadskostnad? 4G används ju för att koppla upp till larmcentralen, vilket kommer till en månadskostnad. Kommunikationen mellan sensorer och din centralenhet går ju via Wifi. Det kunde du enkelt förstå på grund av att du inte har sim-kort i alla dina sensorer.

Har du ingen månadskostnad, då är du inte uppkopplad till någon larmcentral, så då behöver du inte någon 4G-modul.

Om du har en månadskostnad för att vara uppkopplad till larmcentral, då är ändå Gardas lösning bättre, eftersom att deras simkort fungerar på alla operatörers nät, så om exempelvis Telias inte fungerar, då hoppar den över till Tele2.

Haha mupp.
Jag har en oberoende larmcentral som kostar 500kr per år. Men sen har jag 10% på hemförsäkringen vilket är 500kr alltså är det gratis. Ska dock sägas att jag inte bryr mig så mycket om inbrottsskyddet. Det viktiga är brandlarmet då jag helst inte vill att våra djur ska brinna inne. Oavsett larmcentral eller ej får jag sms på diverse händelser på larmet som då går över 4G. Fanns en ethernet modul också. Övervägde den och sedan koppla den t ex en mobil router med 4G/5G. Hade säkert funkat så länge strömmen inte går. Finns ju UPS dock.

Kul att tråden blev aktiv, var en verisure säljare här ute precis. 😂

Hade varit kul att satsa på något mer rejält och med mer funktioner, typ ubiquity då jag redan har mycket av deras nätverksprylar. Skulle nog integreras rätt bra. Men blir ganska dyrt för något jag bryr mig väldigt lite om för tillfället. Kan ju också bygga upp ett system med min existerande home assistent instans men blir kanske inte det mest stabila.

Redigerat:
Den otrevliga personen är avstängd.
/Moderator

• Gilla
  • Älska
Mr007 och 11 till
  • Laddar…
Victor Svensson3 Victor Svensson3 skrev:
Du menade förmodligen ocker, som är den juridiska termen för att utnyttja någons trångmål. Men trångmål har inte förekommit i något av de exempel som övriga svaga individer har beskrivit här.

Det verkar vara Sveriges mest svagsinta som bidragit till alla felaktigheter och missupfattningar i denna tråd. Du tillhör den demografin.
Du har aldrig funderat på att framföra dina inlägg på ett något trevligare sätt!? Jättebra med många personers input men din innehåller ju mer personliga påhopp än konstruktiv information.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.