75 924 läst ·
242 svar
76k läst
242 svar
Verisure byter basenheten
Chattade med Verisure och han säger att det inte är längre möjligt använda utrustningen utan larmuppkoppling så väljer jag att avsluta larmtjänsten så kommer de att hämta utrustninge.
Så jag kommer titta på alternativ.
Så jag kommer titta på alternativ.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Jag sa upp vårt för att par år sedan, förvisso äldre utrustning, det enda de tog var larmetiketterna, limresterna fick jag behålla.
Jag tror han har fel då det verkar som det finns en del som kör det fristående men det kvittar.
Såg att Krokben skrev om Securitas Home och när jag kollar där så är deras baspaket 495 kr (enbart där billigare än V uppgradering)
Sedan nästan 200 kr billigare i månaden i abb.
Eftersom jag bor i tvåvåninghus så vill jag ha en rökdetektor till men det är en engångskostnad på 895 kr.
Såg att Krokben skrev om Securitas Home och när jag kollar där så är deras baspaket 495 kr (enbart där billigare än V uppgradering)
Sedan nästan 200 kr billigare i månaden i abb.
Eftersom jag bor i tvåvåninghus så vill jag ha en rökdetektor till men det är en engångskostnad på 895 kr.
Jag sa uop mitt för någrs veckor sedan och fick besked att det går att köra fristående eller sälja på blocketC cazz skrev:
Jag sa upp mitt för tre månader sedan och då var det inga problem för dom att säga att för 1500 kr så kan jag fortsätta styra larmet via appen och på så sätt integrera det i Homey/Home assistent. Men nu när det då löpte ut i måndags och jag ringer och vill få igång appen så har de tagit nytt beslut om att de inte säljer tillgång till appen längre. Så nu kan jag bara använda komponenterna till att larma på och av lokalt.C cazz skrev:
Hade man vetat detta för ett år sedan så hade jag ju avslutat det redan då och bett dom hämtat komponenterna. Men nu var jag kund i 5 år så jag fick utrustningen och tänkte köra vidare via Home Assistant, men det går ju då såklart inte. Inte ens batteristatus kommer man ju åt.
När jag sa upp mitt abonnemang så satt jag först i en väldigt lång telefonkö, och när jag till slut kom fram så kunde/fick inte personen som svarade avsluta abonnemang. Jag blev då "kopplad" till någon som skulle kunna det, vilket innebar att jag blev placerad i en annan, minst lika lång, telefonkö. 😠
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Förutsätter väl att verisure använder Telias nät?
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Iofs, det M2M-simkort jag har liggandes hemma verkar köra i de flesta nät, skulle ju gissa på att verisure använder något liknande. 🤔
Haha det var precis samma sak hos mig men kö nr 2 gick fortare.S stewed skrev:När jag sa upp mitt abonnemang så satt jag först i en väldigt lång telefonkö, och när jag till slut kom fram så kunde/fick inte personen som svarade avsluta abonnemang. Jag blev då "kopplad" till någon som skulle kunna det, vilket innebar att jag blev placerad i en annan, minst lika lång, telefonkö. 😠
Hon i tråden undrade om man inte var nöjd och jag sa att jo jag är nöjd men det är helt enkelt en kostnadsfråga. Då gav hon mig 30% av kostnaden i månaden och vips så var de billigare än de bolaget jag planerade ta så jag tecknade 1 år och är kvar.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Jag har Doorman med koppling till Verisure. Jag har fristående friköpt larm. Jag får bara aviseringar från låset. Går bara på bredband, ingen mobil fallback. Men appen skickar mail och jag tror sms om man vill.C cazz skrev:
Tror att de får en chans sälja larm iom man redan är kund.
Det är helt gratis.