Byggahus.se
Har fler Verisure och fått meddelande om att basenheten nu måste bytas, då 2 & 3 G nätet läggs ner?
Fått meddelande om det och även blivit uppringd om detta.
När de ringde fr Verisure idag om detta, så säger jag, ja om det är kostnadsfritt ?
Nej det tillkommer en liten avgift för utryckning av tekniker, säger killen då.
Icket att jag betalar för något som Ni ska byta ut, som måste uppgraderas, det blir iinte.
Ni skaa stå för alla kostnader, blir det inte så då får ni komma och plocka ner allt, jag säger upp mitt abbonemang nu på en gång med dig i luren.
Ja jag förståår, men det är så att det tillkommer en liten avgift för detta byte.
Icke det, säger jag igen, är det så att nii måste byta en eller flera komponenter för att larmet ska fungera, då får nii stå för kostnaden.
Jaa jag förstååår säger killen igen, ja då måste jag prata med min cheef först.
Gööör det nuu säger jag, och tar inte ni kostnaden då säger jag upp det nuu, höör du vaad jag säger ?!
Joo joo, häng kvar om du har möjlighet, så kollar jag med min cheef.
Han kom tillbaka och jag får bytet utan kostnad.
Du kommer att få en faktura men vi kommer att kreditera den åt dig då.
I hx#€$ säger jag, ni skickar inte en enda faktura åt mig, det är förbjudet, höör du vad jag säger.
Joo joo …. ja men den har redan gått uut…
Redan gått ut ? Vaddå gått ut, har ju inte ens haft en tekniker hos mig o bytt enheten ännu, huur fn kan ni skicka en faktura då ?
Joo men det är så att alla ska ju få sin basenhet utbytt och då har fakturan redan gått ut.
Du får riva den dårå, jag lägger in här att du inte ska betala den dårå.
Var fly fb på dem, hur inni …. vågar de ens ??
Stå på er och låt de ej komma o byta enheten om
ni får en faktura innan de ens gjort jobbet.
Jag kommer att säga upp Verisure och skaffa annat larm, de ”mjölkar” folk på pengar.😠

• Gilla
  • Haha
  • Arg
  • Älska
  • Wow
Olaf3 och 48 till
  • Laddar…
N
Jag var i samma situation förra året.
Då jag haft larmet i 10 år, köpte jag loss det för 1500kr.
Behöll larmet, men har ingen larmtjänst kvar.
Slapp månadskostnaden.
Dock kommer min huvudenhet också sluta fungera snart pga 2/3G försvinner.
Får lösa det då.

• Gilla
zwennebanan och 1 till
  • Laddar…
N neo11 skrev:
Jag var i samma situation förra året.
Då jag haft larmet i 10 år, köpte jag loss det för 1500kr.
Behöll larmet, men har ingen larmtjänst kvar.
Slapp månadskostnaden.
Dock kommer min huvudenhet också sluta fungera snart pga 2/3G försvinner.
Får lösa det då.
Tycker det är uselt av bolaget att ha så pass dålig huvudenhet, att de måste byta hela. Hade det inte kunnat lösas via uppdatering bara. Tycker de borde gå på 4 G nätet i alla fall och vara förberedda för 5 G. Killen ville också jag skulle ta en genomgång av alla komponenter och utöka larmet ytterligare. Har även varit så när deras tekniker varit hit. Alltid är de något de vill sälja, trots att jag säger Nej tack till det.
Såå less på dessa nu.

• Haha
  • Gilla
ChriW och 1 till
  • Laddar…
U ullak40 skrev:
Tycker det är uselt av bolaget att ha så pass dålig huvudenhet, att de måste byta hela. Hade det inte kunnat lösas via uppdatering bara. Tycker de borde gå på 4 G nätet i alla fall och vara förberedda för 5 G. Killen ville också jag skulle ta en genomgång av alla komponenter och utöka larmet ytterligare. Har även varit så när deras tekniker varit hit. Alltid är de något de vill sälja, trots att jag säger Nej tack till det.
Såå less på dessa nu.
Hur gammal är enheten? Du kan inte byta accessteknologi med en mjukvaruuppdatering då den är hårdvaruberoende.

• Gilla
  • Haha
redep och 13 till
  • Laddar…
Klassiskt drag av Verisure, de försöker mjölka dig på så mycket som möjligt, för du vill väl känna dig trygg?!

Nej, jag hivade ut dem för något år sedan när de skulle ha 5000kr + arbete för att byta batterier i vårt larm, batterier som behövde bytas för att deras sensor gått sönder och fått systemet att larma i en vecka.

Tog ett egenköpt från Ajax som jag kan koppla till vem jag vill, inkluderat larmcentral eller grannsamverkan.

• Gilla
  • Haha
claesborjesson och 7 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Klassiskt drag av Verisure, de försöker mjölka dig på så mycket som möjligt, för du vill väl känna dig trygg?!

Nej, jag hivade ut dem för något år sedan när de skulle ha 5000kr + arbete för att byta batterier i vårt larm, batterier som behövde bytas för att deras sensor gått sönder och fått systemet att larma i en vecka.

Tog ett egenköpt från Ajax som jag kan koppla till vem jag vill, inkluderat larmcentral eller grannsamverkan.
Byta batterier gör jag själv, du har ju guide hur du gör i deras app.
K Kane skrev:
Hur gammal är enheten? Du kan inte byta accessteknologi med en mjukvaruuppdatering då den är hårdvaruberoende.
Enligt Verisure sen 2018. Känns inte som om den är så gammal då jag bytt hivudenhet en gång, men de påstår den är sen 2018.

• Gilla
Arne 1808
  • Laddar…
U ullak40 skrev:
Byta batterier gör jag själv, du har ju guide hur du gör i deras app.

Enligt Verisure sen 2018. Känns inte som om den är så gammal då jag bytt hivudenhet en gång, men de påstår den är sen 2018.
Vi hade ett lite äldre larm där man var tvungen att ha dit en tekniker.
De ville ju givetvis att vi skulle uppgradera till ett nytt, och dubbla månadsavgiften utöver det antal tusenlappar bytet skulle kosta.

Det kan vara att de bytt din huvudenhet till en av samma årsmodell bara.

• Gilla
zeising
  • Laddar…
Den nya jag fick såg då helt annorlunda ut, så inte av samma årsmodell. Tog larmet 2011.

• Gilla
Kerstin Ekman
  • Laddar…
F
Det är många larmbolag som försöker med detta nu.

Vi har Garda Powermaster 10. Friköpt, ingen månadskostnad. Kom nån nisse igår från Securitas och påstod att uppgradering kostar 14 000kr. Jag visade 4G modulen jag köpte för 2500kr och sen gick han.

• Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Ha ha ha deet var bra !! De gör ju allt för att mjölka folk på pengar.

De har just varit här och bytt basenhet. Är nyfiken på om de fakturerar detta.

Jag fick veta att det var dags att byta ut basenhet när jag ringde och förhandlade om priset vid årets prisjustering. Jag uppfattade det som att bytet av basenhet skulle vara kostnadsfritt.

Man skaffar larm för att skydda sig mot tjuvar men blir istället rånad av en.

Överväger starkt att skaffa ett eget obundet system på sikt då tillgängligheten och tekniken utvecklats så mycket.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
FDT och 15 till
  • Laddar…
U ullak40 skrev:
Har fler Verisure och fått meddelande om att basenheten nu måste bytas, då 2 & 3 G nätet läggs ner?
Fått meddelande om det och även blivit uppringd om detta.
När de ringde fr Verisure idag om detta, så säger jag, ja om det är kostnadsfritt ?
Nej det tillkommer en liten avgift för utryckning av tekniker, säger killen då.
Icket att jag betalar för något som Ni ska byta ut, som måste uppgraderas, det blir iinte.
Ni skaa stå för alla kostnader, blir det inte så då får ni komma och plocka ner allt, jag säger upp mitt abbonemang nu på en gång med dig i luren.
Ja jag förståår, men det är så att det tillkommer en liten avgift för detta byte.
Icke det, säger jag igen, är det så att nii måste byta en eller flera komponenter för att larmet ska fungera, då får nii stå för kostnaden.
Jaa jag förstååår säger killen igen, ja då måste jag prata med min cheef först.
Gööör det nuu säger jag, och tar inte ni kostnaden då säger jag upp det nuu, höör du vaad jag säger ?!
Joo joo, häng kvar om du har möjlighet, så kollar jag med min cheef.
Han kom tillbaka och jag får bytet utan kostnad.
Du kommer att få en faktura men vi kommer att kreditera den åt dig då.
I hx#€$ säger jag, ni skickar inte en enda faktura åt mig, det är förbjudet, höör du vad jag säger.
Joo joo …. ja men den har redan gått uut…
Redan gått ut ? Vaddå gått ut, har ju inte ens haft en tekniker hos mig o bytt enheten ännu, huur fn kan ni skicka en faktura då ?
Joo men det är så att alla ska ju få sin basenhet utbytt och då har fakturan redan gått ut.
Du får riva den dårå, jag lägger in här att du inte ska betala den dårå.
Var fly fb på dem, hur inni …. vågar de ens ??
Stå på er och låt de ej komma o byta enheten om
ni får en faktura innan de ens gjort jobbet.
Jag kommer att säga upp Verisure och skaffa annat larm, de ”mjölkar” folk på pengar.😠
Verisure är det värsta bolaget man kan ha att göra med. All lycka till att säga upp abonnemanget, det är inte det lättaste. Och om du vill friköpa prylarna (även om de redan är fullt betalda) så glöm inte anmäla detta enligt villkoren, gör du det för sent så brinner dom inne då Verisure vägrar avregga dom. Avreggning är ett krav för att de skall kunna användas i ett annat system eller som fristående system.

• Gilla
  • Wow
Alebra95 och 3 till
  • Laddar…
U ullak40 skrev:
Såå less på dessa nu.
2G/3G är ju en helt anna hårdvara än 4G eller 5G. Så det är rätt naturligt att man abehöver byta ut. Försök fw uppgradera en gammal 2G telefon till en 4G:)

Sen kan larmkorten vara uppbyggda olika. Jag hade tidigre ett KSENIA IP larm där GSM modulen var en lös 3G enhet som kopplades in på buss. Valde att uppgradera moderkortet till en Lares 4.0 då det var lite mer integrerbart. Även där är det lös gsm modul. Frågade om jag inte kunde behålla min GSM modul (Rätt dyr). Det gick inte då de nya moderkorten kör så mycket mer data än de gamla, så de måste ha 4G. Snålade ur lite och kör bara över internet.

• Gilla
Qwerty987654
  • Laddar…
J juanxxx skrev:
De har just varit här och bytt basenhet. Är nyfiken på om de fakturerar detta.

Jag fick veta att det var dags att byta ut basenhet när jag ringde och förhandlade om priset vid årets prisjustering. Jag uppfattade det som att bytet av basenhet skulle vara kostnadsfritt.
Bytet skulle kosta enligt den som ringde mig igår. För Teknikern tar vi ut en liten avgift sa de, då svarade jag att det vägrar jag betala för.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.