K Kris1 skrev:
Jo de ringde ju och skulle ha massa betalt men mot att jag skulle få det ena och det andra.
Nu nästan ett år sedan de ringde hörde de av sig igen och vill byta basenhet, branddetektorer. Jag skulle bara behöva betala för huvudenheten på ca 3000kr. Aldrig i livet sa jag. 5 minuter senare kom de tillbaka och byter huvudenhet och detektorer gratis.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Farstatjej90
K Kris1 skrev:
Nu nästan ett år sedan de ringde hörde de av sig igen och vill byta basenhet, branddetektorer. Jag skulle bara behöva betala för huvudenheten på ca 3000kr. Aldrig i livet sa jag. 5 minuter senare kom de tillbaka och byter huvudenhet och detektorer gratis.
När nån ger sig så lätt blir man ju nyfiken på hur långt man kunde gått? 🤔
Du skulle sagt att förutom att de byter gratis vill du ha 3000 kr 😅
 
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 4 till
  • Laddar…
K Kris1 skrev:
Nu nästan ett år sedan de ringde hörde de av sig igen och vill byta basenhet, branddetektorer. Jag skulle bara behöva betala för huvudenheten på ca 3000kr. Aldrig i livet sa jag. 5 minuter senare kom de tillbaka och byter huvudenhet och detektorer gratis.
De suger pengar av sina kunder. Tar betalt för minsta lilla. Bra du protesterade, det gjorde jag med. Fick min basenhet utbytt gratis. Sa åt dem inte jag som begärt bytet, har ni så gamla grejor då får ni byta dem gratis. Killen jag pratade med, som ringde upp mig om detta, bad att få återkomma då jag sa jag vägrar betala. Han skulle prata med sin chef, (om det nu var sant.🤔) Efter ca 5 minuter ringde han igen och sa det var kostnadsfritt.
 
Blodsugare, de försöker verkligen.
3490kr ville de att jag skulle betala och då var det redan nedsatt från 18.000kr då jag behöver byta ut alla rökdetektorer också pga teknisklivslängd.

- Jag kan ge en bekräftelse om kostnaden för mig landar på 0kr.

- Du har redan fått en pris reducering från 17 990kr, då det är 7 nya rökdetektorer du kommer få utbyta samt din huvudenhet för endast 3490kr då har du fått en rabattering på 14 500kr. Vi kommer även stå för kostnaderna för utkörning och teknikerns arbete. Det jag däremot kan göra är att skicka med en röstpanel kostnadsfritt.

- 0kr i kostnad, behöver ingen röstpanel, då har ni min bekräftelse.

- Vi kan gå ner till 990kr.

- 990kr och månadskostnaden för mig ska sänkas till 400kr.

- Jag har tyvärr ingeting med din månadskostnad utan det får du ring in till kundtjänst och ta med dom.

- Då är vi tillbaka på 0kr

- Jag har pratat med min chef och det absolut lägsta vi kan gå ner till är 490kr.

- Mitt företag byter ut dessa typer av enheter hos våra kunder utan kostnad för att vi värnar om våra kunder och de ska inte behöva stå för detta. 0kr, då har ni min bekräftelse.

Sen kom ett separat mail med en bekreftälse på 0kr i kostnad osv.. stå på dig!
 
  • Gilla
  • Wow
andost och 4 till
  • Laddar…
L larssssa skrev:
Blodsugare, de försöker verkligen.
3490kr ville de att jag skulle betala och då var det redan nedsatt från 18.000kr då jag behöver byta ut alla rökdetektorer också pga teknisklivslängd.

- Jag kan ge en bekräftelse om kostnaden för mig landar på 0kr.

- Du har redan fått en pris reducering från 17 990kr, då det är 7 nya rökdetektorer du kommer få utbyta samt din huvudenhet för endast 3490kr då har du fått en rabattering på 14 500kr. Vi kommer även stå för kostnaderna för utkörning och teknikerns arbete. Det jag däremot kan göra är att skicka med en röstpanel kostnadsfritt.

- 0kr i kostnad, behöver ingen röstpanel, då har ni min bekräftelse.

- Vi kan gå ner till 990kr.

- 990kr och månadskostnaden för mig ska sänkas till 400kr.

- Jag har tyvärr ingeting med din månadskostnad utan det får du ring in till kundtjänst och ta med dom.

- Då är vi tillbaka på 0kr

- Jag har pratat med min chef och det absolut lägsta vi kan gå ner till är 490kr.

- Mitt företag byter ut dessa typer av enheter hos våra kunder utan kostnad för att vi värnar om våra kunder och de ska inte behöva stå för detta. 0kr, då har ni min bekräftelse.

Sen kom ett separat mail med en bekreftälse på 0kr i kostnad osv.. stå på dig!
Hyfsad prissättninga på hårdvaran!
Tolkar tidigare inlägg som att basenheten kostar ca 3500kr, och det innebär att rökdetektorerna kostar ca 2000kr/styck!
Vill till att dom är både bra och snygga, för dom verkar ju inte hålla för evigt.
 
  • Gilla
larssssa
  • Laddar…
Victor Svensson3
U ullak40 skrev:
Har fler Verisure och fått meddelande om att basenheten nu måste bytas, då 2 & 3 G nätet läggs ner?
Fått meddelande om det och även blivit uppringd om detta.
När de ringde fr Verisure idag om detta, så säger jag, ja om det är kostnadsfritt ?
Nej det tillkommer en liten avgift för utryckning av tekniker, säger killen då.
Icket att jag betalar för något som Ni ska byta ut, som måste uppgraderas, det blir iinte.
Ni skaa stå för alla kostnader, blir det inte så då får ni komma och plocka ner allt, jag säger upp mitt abbonemang nu på en gång med dig i luren.
Ja jag förståår, men det är så att det tillkommer en liten avgift för detta byte.
Icke det, säger jag igen, är det så att nii måste byta en eller flera komponenter för att larmet ska fungera, då får nii stå för kostnaden.
Jaa jag förstååår säger killen igen, ja då måste jag prata med min cheef först.
Gööör det nuu säger jag, och tar inte ni kostnaden då säger jag upp det nuu, höör du vaad jag säger ?!
Joo joo, häng kvar om du har möjlighet, så kollar jag med min cheef.
Han kom tillbaka och jag får bytet utan kostnad.
Du kommer att få en faktura men vi kommer att kreditera den åt dig då.
I hx#€$ säger jag, ni skickar inte en enda faktura åt mig, det är förbjudet, höör du vad jag säger.
Joo joo …. ja men den har redan gått uut…
Redan gått ut ? Vaddå gått ut, har ju inte ens haft en tekniker hos mig o bytt enheten ännu, huur fn kan ni skicka en faktura då ?
Joo men det är så att alla ska ju få sin basenhet utbytt och då har fakturan redan gått ut.
Du får riva den dårå, jag lägger in här att du inte ska betala den dårå.
Var fly fb på dem, hur inni …. vågar de ens ??
Stå på er och låt de ej komma o byta enheten om
ni får en faktura innan de ens gjort jobbet.
Jag kommer att säga upp Verisure och skaffa annat larm, de ”mjölkar” folk på pengar.😠
Jag fick en ny centralenhet utan kostnad idag. Ditt meddelande är komiskt, eftersom att personen hos Verisure som du pratade med sa att "vi kommer att kreditera den åt dig". Det betyder att det skulle stå 0 kr på fakturan. Det är rent administrativt. Du fick det resultat som du ville, vilket innebär att du sa upp abonnemanget i onödan. Du är en exceptionellt abderitisk och kognitivt svag individ.
 
  • Gilla
damm och 1 till
  • Laddar…
Victor Svensson3
U ullak40 skrev:
Tycker det är uselt av bolaget att ha så pass dålig huvudenhet, att de måste byta hela. Hade det inte kunnat lösas via uppdatering bara. Tycker de borde gå på 4 G nätet i alla fall och vara förberedda för 5 G. Killen ville också jag skulle ta en genomgång av alla komponenter och utöka larmet ytterligare. Har även varit så när deras tekniker varit hit. Alltid är de något de vill sälja, trots att jag säger Nej tack till det.
Såå less på dessa nu.
Du lyckas tänka fel hela tiden. Om du har en enhet, som producerades när 4 G-nätet inte hade börjat byggas, hur kan du då tro, att din enhet ska ha de fysiska komponenter som krävs för att sända och mottaga information via 4G och 5G-nät.

Ditt påstående kan liknas vid en snubbe på 1920 talet som äger en radio, och som sen blir fly förbannad på sin radiotillverkare för att man inte via en uppdatering kan se på den nya moderniteten benämnt som television.

Eller en annan idiot som blir sur för att han inte kan spela playstation på sin miniräknare från 80-talet.

Verisure-snubben som kom till mig idag försökte inte sälja något, eller utöka något.

Du tillhör helt klart den minoritet som lider av de absolut svagaste neurologiska förbindelser i hjärnan.
 
  • Wow
Pin
  • Laddar…
Victor Svensson3
U ullak40 skrev:
Byta batterier gör jag själv, du har ju guide hur du gör i deras app.

Enligt Verisure sen 2018. Känns inte som om den är så gammal då jag bytt hivudenhet en gång, men de påstår den är sen 2018.
Vad duktig du är som byter batterier själv. Alla gör det. Be mamma komma och klappa dig på axeln byfåne.

Vad du upplever felaktigt om din huvudenhet är irrlevant. 5G fanns inte år 2018. 5G finns inte ens idag utan det som kallas för 5G är egentligen 4G plus, eftersom att äkta 5G kräver en antenn i vart sjunde kvarter.

Ingen tillverkare hade kunnat förutspå att 2G och 3G skulle släckas så pass tidigt, vilket trots allt är ett bra beslut på grund av de säkerhetsbrister som finns i de näten, samt med tanke på det förändrade omvärldsläget som ger vissa nationer skäl till att försöka utnyttja dessa säkerhetsbrister.

Alla som äger en normal bil, ser det inte som något konstigt att nya komponenter behöver sättas in. Vissa har fått åka till en verkstad och betala höga kostnader på grund att 2G och 3G släcks ner och andra helt enkelt fått köpa en ny bil om de vill ha motsvarande funktioner som de hade innan näten släcktes.

Du framstår som patetisk i sammanhanget.
 
  • Wow
Fairlane
  • Laddar…
Victor Svensson3
U ullak40 skrev:
Den nya jag fick såg då helt annorlunda ut, så inte av samma årsmodell. Tog larmet 2011.
LOL 2011. LTE-Advanced standardiserades våren 2011.

Mupp.
 
Victor Svensson3
F Fideliox skrev:
Det är många larmbolag som försöker med detta nu.

Vi har Garda Powermaster 10. Friköpt, ingen månadskostnad. Kom nån nisse igår från Securitas och påstod att uppgradering kostar 14 000kr. Jag visade 4G modulen jag köpte för 2500kr och sen gick han.
Hahaha😂🤦‍♂️ Vad ska du med 4G-modulen till om du inte har någon månadskostnad? 4G används ju för att koppla upp till larmcentralen, vilket kommer till en månadskostnad. Kommunikationen mellan sensorer och din centralenhet går ju via Wifi. Det kunde du enkelt förstå på grund av att du inte har sim-kort i alla dina sensorer.

Har du ingen månadskostnad, då är du inte uppkopplad till någon larmcentral, så då behöver du inte någon 4G-modul.

Om du har en månadskostnad för att vara uppkopplad till larmcentral, då är ändå Gardas lösning bättre, eftersom att deras simkort fungerar på alla operatörers nät, så om exempelvis Telias inte fungerar, då hoppar den över till Tele2.

Haha mupp.
 
Victor Svensson3
U ullak40 skrev:
Ha ha ha deet var bra !! De gör ju allt för att mjölka folk på pengar.
Han hade fått betydligt fler funktioner dock, så att allt i hans hem hade kunnat styras från centralenheten eller appar, som exempelvis värme, kyla, ljus, ventilation o.s.v.
 
Victor Svensson3
J juanxxx skrev:
De har just varit här och bytt basenhet. Är nyfiken på om de fakturerar detta.

Jag fick veta att det var dags att byta ut basenhet när jag ringde och förhandlade om priset vid årets prisjustering. Jag uppfattade det som att bytet av basenhet skulle vara kostnadsfritt.
Det var kostnadsfritt för mig idag.
 
Victor Svensson3
C Chokladmonster skrev:
Man skaffar larm för att skydda sig mot tjuvar men blir istället rånad av en.

Överväger starkt att skaffa ett eget obundet system på sikt då tillgängligheten och tekniken utvecklats så mycket.
Rån är när någon tilltvingar sig pengar genom våld eller genom hot om våld. Sker inget våld, då är det stöld.

Stöld är att ta ett föremål från någon utan ägarens medgivande. Finns ett medgivande eller avtal, då är det inte stöld.

Du är exceptionellt svagsint som har fel i så pass stor omfattning.
 
Ossian K Olsson
Ny lek, hitta Verisureförsäljaren..
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 7 till
  • Laddar…
Victor Svensson3
C Chokladmonster skrev:
Man skaffar larm för att skydda sig mot tjuvar men blir istället rånad av en.

Överväger starkt att skaffa ett eget obundet system på sikt då tillgängligheten och tekniken utvecklats så mycket.
Du menade förmodligen ocker, som är den juridiska termen för att utnyttja någons trångmål. Men trångmål har inte förekommit i något av de exempel som övriga svaga individer har beskrivit här.

Det verkar vara Sveriges mest svagsinta som bidragit till alla felaktigheter och missupfattningar i denna tråd. Du tillhör den demografin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.