303 326 läst ·
3 238 svar
303k läst
3,2k svar
Vedtråden för oss alla som tillverkar och eldar
Har Stihlmaskiner och även en av deras 230V. Men när det blir lite grövre blir det en alkylatare, de tar lite bättre.😉 Vi får se hur batterimaskinen fungerar, får den i nästa vecka.H he-peter skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Visst finns det begränsningar med elmaskiner.A AndersS skrev:
Med sladd är ju rörligheten och avstånd till huset begränsad.
För det stockar/klubbar på bilden hade jag nog också kört med bensinmaskin (alkylat).
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 254 inlägg
Dave tog ner lite blandved i söndags. Björk, gran och tall. Sen körde jag sönder kedjan på sågen för att jag var dum i huvudet och eftersom Dave även lagt träd över grusvägarna åt alla håll så blev ingen ny kedja köpt heller (jag vet, vem har bara en kedjesåg och därtill bara en kedja, men nu var det så), så det blev inte så mycket med veden. Vägarna röjdes av en utmärkt granne med skördare.
Ett par kubik björk i tremeterslängder fick jag ihop, men resten ligger fint där Dave lade dem, med rötter i vädret och allt.
Plockepinn
Ett par kubik björk i tremeterslängder fick jag ihop, men resten ligger fint där Dave lade dem, med rötter i vädret och allt.
Logga in
Skapa konto
Plockepinn
Jag kan rekomendera Biltemas kedjor (om du inte känner att du behöver det allra bästa) utan bara vill ta hem en handfull standardkedjor och inte vill göra för stort hål i plånboken, man brukar få fem st bilbuttrikskjedjor för ungefär samma kostnad som två Oregon eller Husqvarna.Nötegårdsgubben skrev:
Amazon kan också vara värt att kolla. 120 kr/styck om man köper ett tvåpack till "lillsågen" är OK, tycker jag.F fribygg skrev:
https://www.amazon.se/Oregon-2-pack-motorsågskedja-LP-stigning-drivlänkar/dp/B0FLXX8FS3
Logga in
Skapa konto