Håller med (och ursäktar slarv med ingång vs utgång…).

T tibhel skrev:
Vattette har en ganska gammal teknik och mäter inte vattenflödet med ultraljud som CubicSecure gör, så den har svårt att skilja på en lång dusch eller ett läckage. Jag har testat Vattete och om den gör sin kontroll medans du duschar så börjar den pipa och stänger vattnet när du står i duschen... inte super-kul...

CubicSecure fungerar även lokalt utan internet, du behöver bara koppla upp den om du vill styra den när du inte är hemma. Homey integration: [länk]
Enkelt val för mig nu när jag ska byta system.
Ja, det är helt klart en USP, hade de bara tänkt hela vägen och skapat ett autonomt nätverk för kommunikationen med puckarna så hade den varit helt outstanding.

MrJay
Tur att man har Grohe Sense Guard 😆

Jag har rensat bort en del halvdold reklam och följdinlägg

/moderator

• Gilla
damm och 1 till
  • Laddar…
Varför ansågs mina kommentarer vara reklam kan man ju undra? Eller var de följdinlägg? 😅

Ah ser det nu. Där ser man, svarade på reklam..

O Oldfart skrev:
Jag har Länssförsäkringar och de kräver att den installeras av ett auktoriserat VVS-företag för att man skall få rabatterad premie på hemförsäkringen med 10%. Andra delar av Länsförsäkringar har ingen rabatt men ger 3000:- i bidrag om man väljer att anlita ett VVS-företag för att installera den. Vet inte hur det är på andra försäkringsbolag, men det kan vara värt att tänka på om man verkligen får förmånerna om man installerar själv. Om vattenfelsbrytaren sen faktiskt förhindrar en kostsam vattenskada så är besparingen på premien visserligen mindre viktigt, men jag tycker man bör ställa sig frågan om brytaren faktiskt behövs. Tittar jag på min villa så är allt tappvatten antingen förlagt rör-i-rör eller i vattensäkra utrymmen med golvbrunn, så oavsett var en eventuell läcka en uppstår så blir det inga skador. Jag har dock ändå installerat brytare, mest för att det är teknik och jag tycker teknik är kul.

Misstänker att det där med "installerad av auktoriserad VVS-montör" kommer att bli ohållbart över tid. Det funkar nu när ingen har och allt är nyinstallation. Vänta några år och folk börjar flytta in i hus där det redan finns. Knappast sannolikt att eventuell faktura för installation av vattenfelsbrytare är något som följer med vid särskilt många fastighetsöverlåtelser, och att då ha det som krav känns inte längre rimligt. Så när jag kontaktade Länsföräkringar hade min brytare givetvis suttit där, och att jaga föregående ägare för att kanske få fram en faktura höll den jag pratade med om var orimligt. Det slutade med att jag fick ta ett kort och maila och sen fick jag rabatten.
Haha har ett nybygg hus där 8 kubikmeter vatten runnit. Precis allt måste rivas, dvs kök, 2 badrum, tvättstuga, alla golv, halv väggarna, dörrkarmar osv. Rör i rör hjälper inte ett skit om ex en slang lossnar och en vattenfelsbrytare hade begränsat sidan rejält

• Wow
mexitegel
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.