Såhär ser det ut just nu och den övre fördelaren är varm och den undre (returen) är kall. Om det var det du funderade på?
 
  • Ett rörigt utrymme med slingrade kablar, värmesystemkomponenter och en isolerad tank.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Allt är upphängt för att mattläggaren skulle kunna lägga mattan.
 
Sitter flödesmätarna på det undre röret ?
 
J jonaserik skrev:
Sitter flödesmätarna på det undre röret ?
Ja
 
Nu går vi djupare in. Den övre är varmare och mätarna sitter på den nedre., på ditt ena foto på en mätare syns ingen markering , kanske inget flöde på den slingan, är det lika på dom andra. Det ska synas en vir eller svart skiva i glaset som visar antal liter per minut, kan inte se att det visar något. Du har mer värme ut än den som du sist fotade. Det är T-stycken på slangarna ( ett litet ormbo ) kan du stänga av på något annat plan för att prova vad som händer med det på sista fotot
 
Angående flödesmätarna så är dem fulla med smuts(vatten) så det går inte att avläsa något där. Jag kan stänga av golvvärmen till övervåningen helt, sitter två ventiler på rören upp till övervåningens fördelare. Har provat detta och det som händer är att övre fördelaren på nedervåningen blir stekhet, men det värmen verkar stanna vid fördelaren och går inte ut i golven.
 
Flödesmätare
 
  • Rostig vattenmätare med skala i liter per minut, monterad på rör, bakgrund suddig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur är det med pumpen, den visar 2,,3 eller 23.den ska ska visa 3 st streck för att gå på max. Om du trycker på pilen några ggr så ändras indikeringen på den. Tryck så det visas 3 streck.
 
Den står på max, 3 streck. Det står 21 på displayen
 
S Sverkele skrev:
Den står på max, 3 streck. Det står 21 på displayen
Du har PM
 
Om tillbaka -röret är kallt och ni har luftat och spolat så tror jag det är fel på styrdonet. Lyft av hatten och känn på piggarna. Flexar de? OM inte fixa det.
Kan det vara så att det nedre systemet är avstängt? under arbetet pågår?
 
K Karriärmamman skrev:
Om tillbaka -röret är kallt och ni har luftat och spolat så tror jag det är fel på styrdonet. Lyft av hatten och känn på piggarna. Flexar de? OM inte fixa det.
Kan det vara så att det nedre systemet är avstängt? under arbetet pågår?
Styrdonen är borttagna och piggarna fjädrar fint. Systemet är inte avstängt utan vi har en sk "byggpump" som ska sköta jobbet under renovering. Men det verkar som att det är för klena slangar son dem har satt dit.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.