Jag är också fundersam till mjukfogen.. såg det nu.. Vem har byggt huset och vem har satt kaklet..?

Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Jag är också fundersam till mjukfogen.. såg det nu.. Vem har byggt huset och vem har satt kaklet..?
Tror inte TS har nån mjukfog i sitt badrum - det som tråden handlar om. Mjukfogsbilderna kommer från nåt annat hus så det blev en aning förvirrat...

• Gilla
henric78
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Tror inte TS har nån mjukfog i sitt badrum - det som tråden handlar om. Mjukfogsbilderna kommer från nåt annat hus så det blev en aning förvirrat...
det stämmer. Vi har ingen fog mellan golv och vägg

Jag har nu lokaliserat vart vattnet kommer ifrån. Tror jag. Jag tog en vanlig dusch i 15 minuter och det verkar som att vattnet kommer från hålet i väggen där ledningen till kranen på handfatet kommer ut. Bifogar lite bilder men det var svårfotat bakom kommoden.

Så här ska det väl omöjligen vara?

• Vattenläckage vid rörgenomföring bakom badrumskommod på en grå kaklad golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenläckage på badrumsgolv med spår av vatten som sträcker sig från vägg till klinkerplattor.
    Skapa konto
  • Läckande vatten från hål i vägg vid badrumskommod med synliga rör och kablar.
    Skapa konto
  • Vattenläcka bakom handfatet med synligt rör och hål i väggen där ledningen går ut.
    Skapa konto
  • Vattenläckage på kakelgolv bakom badrumskommod nära vägg där rörledningar är installerade.
    Skapa konto
  • Vägg med kakel och golv med klinker där vattenläckage syns vid hål för rörledning.
    Skapa konto
  • Vattenledningsrör och avloppsrör synliga bakom badrumskommoden, möjlig läckagepunkt vid väggen.
    Skapa konto
  • Wow
PellePeps och 1 till
  • Laddar…
Några bilder till. Bla två på hur vattnet följer fogen mellan golv och vägg mer än meter ut från duschen.

• Vattenspår längs med fog mellan grått klinkergolv och vit vägg i ett badrum.
    Skapa konto
  • Vatten på golvplattor följer fog mot vägg i badrum, nära toalett.
    Skapa konto
  • Vattenföljande fogen mellan badrumsgolvets kakel och vägg bredvid badkar.
    Skapa konto
  • Vattenföljning längs fog mellan golvplattor och vägg i badrum, meter från dusch.
    Skapa konto
ÄR själva vattenrören våta eller bakom dessa? Kan det vara en koppling som går vidare till duschen?
Jag gissar fortfarande på vågrätt kammad fix bakom kaklet som transporterar vattnet vidare i sidled. 15 min är ganska lång stund, duscha snabbare innan ni hittat "felet" :=)

• Gilla
pabbie och 2 till
  • Laddar…
Någon rörkoppling kan också läcka

• Gilla
henric78 och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
ÄR själva vattenrören våta eller bakom dessa? Kan det vara en koppling som går vidare till duschen?
Jag gissar fortfarande på vågrätt kammad fix bakom kaklet som transporterar vattnet vidare i sidled. 15 min är ganska lång stund, duscha snabbare innan ni hittat "felet" :=)
jag försökte framkalla felet genom en lång dusch

Här är bilden

• Närbild på röranslutning i vägg med synlig tätning och rörgenomföring.
    Skapa konto
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det kan även vara så att plattsättaren kammade fixet horisontellt så att vatten vandrar sidleds bakom kaklet. Men Mest troligt fel på fallet på golvet.
Detta har vi ju sett i flera andra trådar i forumet.

Själva kopplingen känns torr men med lite kondens. Det ser ut som vattnet kommer inifrån genomföringen som ledningen kommer ut ur

Imorrn, testa en 3 min dusch och ta nya bilder (om det hunnit torka ut).

K kjork skrev:
Själva kopplingen känns torr men med lite kondens. Det ser ut som vattnet kommer inifrån genomföringen som ledningen kommer ut ur
Så blir det även om vattnet kommer från väggen.

Har du väldigt kallt vatten kan det vara kondens. Annars kan det vara kopplingen på andra änden som läcker.

T Tompafix skrev:
Har du väldigt kallt vatten kan det vara kondens. Annars kan det vara kopplingen på andra änden som läcker.
men det kan väl inte bli så mycket kondens så det blir en pöl på golvet? Vattnet är förvisso väldigt kallt men det tror jag inte är felet. Men jag är okunnig inom området.

• Gilla
NoiseMaker och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.