235 162 läst ·
639 svar
235k läst
639 svar
Värsta elkopplingen, nya tråden
Kanske inte platsar i "värsta elkopplingen" egentligen.
Med tanke på platsen är det mer "normal installation" skulle jag säga.
Har varit och kört motorcykel några veckor i Indien, och bott på varierande standarder.
Men här blev jag lite fundersam, det var i alla fall lite bra att ha en egen resebrandvarnare.
Man låg på helspänn, och lyssnade efter knastrande ljud kändes det som.
Med tanke på platsen är det mer "normal installation" skulle jag säga.
Har varit och kört motorcykel några veckor i Indien, och bott på varierande standarder.
Men här blev jag lite fundersam, det var i alla fall lite bra att ha en egen resebrandvarnare.
Man låg på helspänn, och lyssnade efter knastrande ljud kändes det som.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 20 086 inlägg
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 397 inlägg
Gissar att nollskruven inte är åtdragen, vilket resulterar i elektriskt separerade skenor. Med PEN är det inte så noga (elektriskt) vilken skena man ansluter till men med PE+N blir det direkt avgörande.
Märklig central dock. Är detta vad som blev kvar när innanmätet plockats ur? Eller var det något slags jordningskapsling?
Märklig central dock. Är detta vad som blev kvar när innanmätet plockats ur? Eller var det något slags jordningskapsling?
Den blå och bruna i nederkant..vad är det och vart går den?tommib skrev:
Gissar att nollskruven inte är åtdragen, vilket resulterar i elektriskt separerade skenor. Med PEN är det inte så noga (elektriskt) vilken skena man ansluter till men med PE+N blir det direkt avgörande.
Kan själv!
· Trelleborg
· 20 086 inlägg
Den undre skenan är delad. Så inkommande jord är inte kopplad med de utgående.
Centralen är en lång enradig Hager.
Fotot är taget med innehållet borttaget.
Här är några fler bilder på centralen:
Centralen är en lång enradig Hager.
Fotot är taget med innehållet borttaget.
Här är några fler bilder på centralen:
Ser ut som att nollan är med, inkommande nolla till elmätaren, sydd vidare till JFBn, går vidare till högra 1P+N-minibrytaren, sydd vidare till vänstra 1P+N-minibrytaren, sydd vidare till högra 3P+N-minibrytaren och slutligen sydd till vänstra 3P+N-minibrytaren.tommib skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 20 086 inlägg
Ja precis, nollan går via dvärgbrytarna.