17 517 läst ·
222 svar
18k läst
222 svar
Vägguttag 16A ??
Renoverare
· Stockholm
· 20 513 inlägg
Medlem
· Korpilombolo
· 3 729 inlägg
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 879 inlägg
Någon kanske har lust att prova ifall elsäkerhetsverket vill intressera sig för den farliga anläggningen hos Malmfräs. (ESV skulle alla gånger kalla den farlig - det är ju allt som inte uppfyller reglerna.)
För inte så länge sen hade ju @Steamboy en tråd på temat där installatören som krävdes pga servisändring gav sig in på som du säger fiktiva anmärkningar i samband med att "besiktning" långt förbi jobbet gjordes. Nog en sjuka som tant Agda m.fl spritt på kafferepen sen anläggningskännedom kommit med i ordlistan och några vantolkade fall i linje med det.Hannuse skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 513 inlägg
Jag hade avloppet 40mm från vägg också för att få en tight vägghängd toalett (reglerna säger 60mm enligt den tiden regler iaf)Bo.Siltberg skrev:
Det var väl du som tyckte man inte behövde jordade lamputtag i utrymmen med radiatorer så det är lite si och så med din säkerhet, blev tyvärr bannad från den tråden så kunde inte bemöta felaktigeterna
Dåliga, gamla, risiga .. uttag finns ju såklart.imported_Benno skrev:
Jag tog på mig ett jobb hos en kund lite väl långt från mig, så jag gjorde det under förutsättning att jag kunde få ladda elbilen några timmar hos han (då hade jag en bil med ca 10-11 mils räckvidd).
Uttaget som jag först kopplade in i blev snabbt riktigt varmt (jag laddade med 10A), jag kollar alltid detta efter typ en halvtimme ifall jag använder ett för mig okänt uttag.
Så det fick lösas med hjälp av en skarvsladd till ett annat uttag i bättre skick.
Detta betyder alltså inte att alla uttag har detta problem, utan det betyder att just detta uttag har problem, dvs borde bytas ut.
Renoverare
· Stockholm
· 20 513 inlägg
Du får lära dig att inte trigga demensgubbar i början på sin väg upp i DK i onödan.AndersMalmgren skrev:
Jag hade avloppet 40mm från vägg också för att få en tight vägghängd toalett (reglerna säger 60mm enligt den tiden regler iaf)
Det var väl du som tyckte man inte behövde jordade lamputtag i utrymmen med radiatorer så det är lite si och så med din säkerhet, blev tyvärr bannad från den tråden så kunde inte bemöta felaktigeterna
Renoverare
· Stockholm
· 20 513 inlägg
Det händer ju att nästan alla av oss vanlig att vi tror att vi har helt rätt fast det senare visar sig vara fel. Och tror man sig ha rätt frågar man knappast kunden om råd för normalt har kunden noll koll.Hannuse skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 513 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 513 inlägg