S scim skrev:
Börjat med ett projekt jag funderat på i några år, att riva det icke självtömmande pelletsförrådet som låg längs yttervägg i pannrum/förråd och istället bygga det längs med pannrumsdelen och få ett fristående förråd som inte är en del av pannrummet (som alltid är dammigt och skitigt)

Att plocka ner det befintliga var naturligtvis jävligare än jag trott, då föregående ägare byggt med spik och spårskruv…
[bild][bild]

Lyckades dock demontera det mesta av regelvirket så att det går att återanvända till det nya.

Att regla upp den långa väggen gick skapligt enkelt, även om varken befintliga väggar eller golv är vinkelräta…
[bild]

Sedan blev det ännu jävligare med att skapa lutningen mot skruvröret, iom inga räta vinklar…men jag har iaf kommit en bit på väg.

[bild]

Det tidigare förrådet rymde kanske 4,5 ton, det nya kommer rymma något mindre. Har gjort en kompromiss mellan självtömningsgrad och maximal volym genom att bara ha en lutning på 22,5 grader mot skruven, men jag tror att jag kommer klara nästan hela eldningssäsongen utan att behöva putta ner pellets mot röret.

Förrådet som bildas i andra änden blir 8,5 kvm.

Fortsättning följer.
Hög igenkänning, river garaget. Har plockat bort allt inre nu så bara ytterväggar och tak kvar men jävla med spik de använt. Allt är skråspikat med minst 4 rejäla spik från varje sida. Tigersågen har fått jobba hårt

IMG_5250.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.