4 951 782 läst ·
34 190 svar
4952k läst
34,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Ja typ.Man blandar en 2 kilos + en 1 kilos hinkar.härdtid typ 3-4ttimmar Sedan sopar man bort det överblivna stenarna som man strö på.Tur så räckte det till resten av trappen😳J JonasJN skrev:
2+1som man blandar ska räcka till1 kvm
Redigerat:
F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 777 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 777 inlägg
Kom hem efter jobbet igår och konstaterade att poolen höll på att bli grön. Chockklorerade men mätte också upp ett cya-värde som var onödigt högt och för att förhindra en kommande klorblockering behöver en större mängd vatten bytas ut. Halvkul syssla.
Idag var den återfylld och jag skulle öppna kranen för att släppa på värmen igen. Inget händer. Skruvar isär magnetventilen, rengör och fixar den, men tyvärr läcker den efteråt och fortfarande ingen värme.
Konstaterar att cirkulationspumpen till fjärrvärmen låter annorlunda och ledd av ett tyskt YouTube-klipp skruvar jag isär den också. Nedsprutad med halvvarmt vatten, stressad och irriterad rengör jag den också och konstaterar att den nog snurrar lite bättre efteråt. Skruvar ihop och det kommer faktiskt värme till poolen.
Parallellt med detta har jag rivit lister, spacklat, slipat, målat sovrummet, satt upp en rot-dosa och undrat om det inte är ledig man borde vara när man har semester…
Som sista projekt, Iklädd pannlampa lyckades jag faktiskt hitta orsaken till läckan på magnetventilen, en liten bricka hade hamnat snett.
Imorgon blir det tapetsering i sovrummet…varför har man hus egentligen?
Idag var den återfylld och jag skulle öppna kranen för att släppa på värmen igen. Inget händer. Skruvar isär magnetventilen, rengör och fixar den, men tyvärr läcker den efteråt och fortfarande ingen värme.
Konstaterar att cirkulationspumpen till fjärrvärmen låter annorlunda och ledd av ett tyskt YouTube-klipp skruvar jag isär den också. Nedsprutad med halvvarmt vatten, stressad och irriterad rengör jag den också och konstaterar att den nog snurrar lite bättre efteråt. Skruvar ihop och det kommer faktiskt värme till poolen.
Parallellt med detta har jag rivit lister, spacklat, slipat, målat sovrummet, satt upp en rot-dosa och undrat om det inte är ledig man borde vara när man har semester…
Som sista projekt, Iklädd pannlampa lyckades jag faktiskt hitta orsaken till läckan på magnetventilen, en liten bricka hade hamnat snett.
Imorgon blir det tapetsering i sovrummet…varför har man hus egentligen?
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 303 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 303 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden