T
Kompletterat köket med två nya högskåp från Ikea 💸

• 20260810_152107972.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20260811_165317815.JPG
    Skapa konto
  • 20260811_165350230.JPG
    Skapa konto
  • Gilla
Kjell_G och 2 till
  • Laddar…
Hur man vet att man bor i Lomma utan att fundera på det. Ett spadtag och så slår man i en gammal fönsterbräda av eternit…

Börjat skruva ner ett gammalt uterum för kommande utbyggnad. Grundlagts med sand och sen betongplattor samt ett regelverk med trall på. Lite synd att ta upp allt men vi ska bredda det och ha gjuten platta. Jaja. Men började alltså lossa några enstaka trallbrädor bara för att kolla hur grundläggningen var gjord… grävde bort lite sand och på första spadtaget tjong! Ja, men smidigt att de grävt ner gammal fönsterbänk av eternit just där - kommer jag dö nu? 😂

IMG_5232.jpeg
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
breakman och 2 till
  • Laddar…
O olofh skrev:
Hur man vet att man bor i Lomma utan att fundera på det. Ett spadtag och så slår man i en gammal fönsterbräda av eternit…

Börjat skruva ner ett gammalt uterum för kommande utbyggnad. Grundlagts med sand och sen betongplattor samt ett regelverk med trall på. Lite synd att ta upp allt men vi ska bredda det och ha gjuten platta. Jaja. Men började alltså lossa några enstaka trallbrädor bara för att kolla hur grundläggningen var gjord… grävde bort lite sand och på första spadtaget tjong! Ja, men smidigt att de grävt ner gammal fönsterbänk av eternit just där - kommer jag dö nu? 😂

[bild]
Oj!

Nu får du börja googla aspest sanering! 😉

• Haha
Saelen
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Oj!

Nu får du börja googla aspest sanering! 😉
Ja och sen göra några inlägg här på forat med dödsångest i halsen .. 😂😂 problemet är väl mest att sysavs personal har typ den inställningen. Har lite andra eternitskivor som låg i garaget så får väl köra det till tippen någon dag.

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Gjort klart trappan till entrén.

• 20260810_162846.jpg
    Skapa konto
O olofh skrev:

Du kan vara lugn, du dör inte nu. Du har säkert hela helgen på dig innan du faller ihop.

Lomma bort från det där så klarar du dig nog.

Så börjar köket falla på plats.
Anslutning mellan skåp och tak krävde tid och svordomar. För att få alla längder att gå ihop valde jag att använda två spillbitar och göra en fuskkant. Blev nöjd och tycker det ser snyggt ut jämfört med en enda lång kant med skarv.

Ledlisterna är infrästa och nu vet jag hur jag skall göra nästa gång. Vilket aldrig kommer ske.
Hörnboxarna på plats. Och tack för information i den tråd där jag ställde ett par frågor.

Nu är det skarven mellan gamla parketten och det nya laminatgolvet kvar. Alltså jag fattar inte sådant här. Men bilköpet en skarv på byggmax men eftersom det är en höjdskillnad på 5,2 mm så valde jag att såga ut motsvarande bitar från en gammal dörrtröskel jag tog från jobbet när det renoverades. En sådan där bra att ha träbit.

Verkar fungera. Men nu undrar jag om jag tänker rätt vad gäller ett fästa skarven.
Jag tänker jag borrar tre hål rakt ned genom listen och sedan fortsätta att borra i betongunderlaget. Sätter plugg och sedan skruvar fast listen. Kanske dölja skruvarna med plugg. Men de känns som vi nöjer oss med lätt försänkt skruv.
Men om någon har tankar om den lösningen?
att.x6syseLyxAPgAhNZ8TD5cJc_zbJBCULOhu6tpAOdzXs.jpeg
Skapa konto
IMG_4350.jpeg
Skapa konto

IMG_4364.jpeg
Skapa konto
IMG_4351.jpeg
Skapa konto
IMG_4362.jpeg
Skapa konto
IMG_4356.jpeg
Skapa konto

• IMG_4357.jpeg
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.