4 947 864 läst ·
34 152 svar
4948k läst
34,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Här har jag avlägsnat gammal missfärgad silikon i köket och dragit på ny, ljusgrå denna gång.
Jag hade börjat ta bort innan jag kom på att fota.
Det är väl vad man max orkar under varma sommardagar, det måste ju finnas tid kvar till att äta glass.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade börjat ta bort innan jag kom på att fota.
Logga in
Skapa konto
Det är väl vad man max orkar under varma sommardagar, det måste ju finnas tid kvar till att äta glass.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 362 inlägg
När vi drog om inkommande till källaren och elektrikern kom med fasadskåpet så bultade jag illa kvickt upp plyfan i källaren då vi verkligen inte ville ha åbäket på fasaden på det stället där kabeln kommer upp. Hade önskat en mindre variant men nu får det vara.R Robert-san01 skrev:
Godkände nätägaren det? 🤔Kretikos skrev:
Nja, jag har flera gånger flyttat ut mätare hos kunder. Så fort man ska göra något ingrepp på serviskabeln så kräver åtminstone Eon och HEM (kommunala) att mätaren ska flyttas utA atomlab skrev:
Ny vägg på plats. Lite målarfärg bara så är det klart...
Istället för att försöka tillverka en gåt med god passform bankar jag in 30 cm långa bitar 16 mm armeringsstål i stockändarna
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Istället för att försöka tillverka en gåt med god passform bankar jag in 30 cm långa bitar 16 mm armeringsstål i stockändarna
Logga in
Skapa konto
Ramnemark skrev:
Lustigt. Jag jag byggde ut så flyttade jag mätaren från källaren i gamla delen för att sitta inne i en garderob på nya delen. Nätägaren hade inga problem med det när dom kom och drog in den nya matningen.
Det är ju såklart upp till nätägaren att bestämma men nere hos oss så är det så, utan undantag. Ett par av tillfällena så har det gjorts ”mot” kundens viljaA atomlab skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 2 205 inlägg
Rivit hängränna och stuprör. All takavvattning på huset är bytt, utom just ränna och rör för garaget. Målade också dropplåt och rännkrokar med hammerite. Imorgon ska det målas med fasadfärg innan ny ränna och rör kommer upp.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto