4 152 500 läst ·
21 308 svar
4153k läst
21,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 360 inlägg
Vissa orkar även golvspån. Makita 750n jag hade orkade även skruva trall (men rätt kass på gips).T trojlee skrev:
Festools högvarviga orkar bara gips. De har en långvarig maskin för träskivor.
Funkar fint med spånskiveskruv i plyfa också. Skruvade upp 15 mm plyfa med den. Man får vara lite långsammare och mer bestämd då, och får efterdra enstaka skruvar men allt som allt mycket bra.T trojlee skrev:
Varvtalet styrs genom hur långt du trycker in knappen/brytaren
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 474 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 474 inlägg
10 dagar efter den berömda 2års dagen gick gräsklipparen sönder, inte illa makita 😉
Lite ironiskt att den är gjord av 95% plast så var det ändå en av dom få metalldelar som gick sönder, aja bättre det för det kan jag åtminstone laga.
Jiggat upp så däcken förhoppningsvis pekar åt samma håll och på samma höjd.
Svetsning och sprayfärg.
Och återmontage
Höjden blev bra och precis som tänkt ≈1mm toe out för snabbare styrning in i kurvorna 😎👍
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite ironiskt att den är gjord av 95% plast så var det ändå en av dom få metalldelar som gick sönder, aja bättre det för det kan jag åtminstone laga.
Jiggat upp så däcken förhoppningsvis pekar åt samma håll och på samma höjd.
Logga in
Skapa konto
Svetsning och sprayfärg.
Logga in
Skapa konto
Och återmontage
Logga in
Skapa konto
Höjden blev bra och precis som tänkt ≈1mm toe out för snabbare styrning in i kurvorna 😎👍
Har fortsatt att spräcka stenar. Nu börjar min 18 mm stenborr att bli lite sliten, så då ställer jag mig frågan :" Var köper jag en ny 18 mm stenborr med bra kvalitet och till ett vettigt pris" ? Har ni några erfarenheter och tips ? Gärna något av de billigare alternativen typ Jula, Clas O, Biltema etc.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 034 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 034 inlägg
För några år sedan fanns det ett företag i Stockholm (Bromma?) som hade gott renommé när det gällde SDS+ ”bergborrar”. Jag själv sitter på ett lager av dewalt med dubbelkrona som jag inte tagit mig igenom men har tänkt att jag skulle komplettera därifrån när jag har slut - om företaget finns kvar dvs…
Tänker du på Gnejsgranit i Sumpan? Tror dom bara säljer via webben nu. Jag har en drös borr från dom och de håller bra kvalitet. Oavsett vad för märke man har brukar det ända våra att inte varmköra för hårt som är melodin. Kan man ha 5-10 att byta med om man ska borra mycket ökar man livslängden en hel del.ullberg skrev:
För några år sedan fanns det ett företag i Stockholm (Bromma?) som hade gott renommé när det gällde SDS+ ”bergborrar”. Jag själv sitter på ett lager av dewalt med dubbelkrona som jag inte tagit mig igenom men har tänkt att jag skulle komplettera därifrån när jag har slut - om företaget finns kvar dvs…
Klicka här för att svara