FredrikR FredrikR skrev:
Efter nÄgra Är, fÄtt upp laddarna pÄ vÀggen.
[bild]

Samt ytterligare en verktygstavla.
[bild]
Wera och knipex, en samlares dröm...đŸ€©

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Wera och knipex, en samlares dröm...đŸ€©
Efter dryga 30Är med körkort blir jag "tvungen" att skruva med bilar, som mÄ framföras av barnen.
DĂ„ Ă€r det som i övriga husprojekt, det ska inte hĂ€nga pĂ„ verktygen om man lyckas eller ej. 😍🙌

• Gilla
  • Älska
saiter och 7 till
  • Laddar…
Monterat dörr till blivande gÀstrum. NÀsta steg Àr att slÄ igen fönstret och öppna upp ett nytt fönster till höger om dörren.
P_20260719_155248.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FreQa och 4 till
  • Laddar…
B
Rengjort förgasaren och oljebyte pÄ slungan som jag köpte i slutet av sÀsongen för 250:-
Nu fÄr den fortsÀtta stÄ tills sÀsongen börjar igen.

image-6633789881360564315.jpg
Skapa konto

• Gilla
akby och 11 till
  • Laddar…
PÄ grund av stamrenovering sÄ har jag "uppgraderats" till gjutjÀrnsplattor frÄn keramikhÀll i min hyresrÀtt (ersÀttningslÀgenhet). Men det var nÄgot bristfÀllig uppmÀrkning, sÄ jag fick ta en spritpenna och kÀnna mig fram för att kunna laga mat.

Med lite pyssel i Brother P-touch Editor sÄ fick jag ett bra resultat med min D610BT och 18mm TZE-remsa.

IMG_0163.jpg
Skapa konto

IMG_0165.jpg
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Tercel och 7 till
  • Laddar…
Kört en hel del med den gamla vedklyven frÄn Biltema.
20260719_130456.jpg
Skapa konto

• Gilla
Saelen och 11 till
  • Laddar…
Svetsen min har betett sig illa en lÀngre tid. Symptomen var ganska klassiska för problem med strömmen, intermittenta problem. Jag misstÀnkte likriktarenheten, hört den Àr ofta orsaken pÄ en Kempomat i 2500 serien. Plockade ut den igÄr och mÀtte alla dioderna dock, de verkar alla funka som de ska.

1784525566258.jpeg
Skapa konto

GÄr in egentligen bara pÄ ett sÀtt men mÀrker upp allt ÀndÄ.

Ihopskruvad igen, tog inga bilder pÄ plattorna. Men den innehÄller 24 dioder totalt. Varje platta bestÄr av 4 dioder.
1784525579376.jpeg
Skapa konto

SÄ nu misstÀnker jag kontaktorn, om inte den strömstÀllaren. Hoppas pÄ enkla fel...

• Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
S
Eccoes Eccoes skrev:
42:an fick hjÀlpa till och ta bort en gammal stagögla till elstolpen!
Men skojar du, Àr det dÀr "stock-ankaret" vad som gömmer sig under öglorna? Det hade jag aldrig kunnat gissa. Vilken ambitiös förankring.

Rickard.
Jag Äkte pÄ ett mindre haveri nÀr jag skulle sÄga ut ett gÀng delar i min metallbandsÄg hÀromveckan och reservdelen kom idag.
20260720_105718.jpg
Skapa konto

FjÀdern har fungerat rÀtt dÄligt sen jag köpte maskinen men den har just och pass varit över grÀnsen för att jag skulle orka göra nÄgot Ät det men i vÀntan pÄ fjÀdern fixade jag till fjÀderspÀnningen.
20260720_105857.jpg
Skapa konto

Och monterade dit justeringen för sÄgtrycket som inte hade nÄgot syfte med den gamla fjÀdern, det Àr bara en flyttbar vikt men det Àr tydligt ett tillrÀckligt bra system för att fortfarande anvÀndas pÄ nya sÄgar Àn idag.
20260720_113039.jpg
Skapa konto

FjÀdern fungerar och det gick alldeles utmÀrkt att justera enligt tillverkarens rÄd med nÄn cm marginal pÄ fjÀderns max-lÀngd.
image-7029481461405858465.jpg
Skapa konto

Jag bör nog köpa pÄ mig i alla fall en ny karbinhake dÄ den i aluminium (enda jag hade i storlek) har dÄlig sÀkerhetsmarginal. Arbetslasten Àr ungefÀr 60% av fjÀderns max dragkraft och det kÀnns lite sÄdÀr i lÀngden :)

Redigerat:
  • Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Provat att löda med batteridriven lödkolv (rekommenderas!). Objektet Àr att parallellkoppla tvÄ solpaneler/batteri till fontÀnpump sÄ de kan placeras i olika vÀderstreck. IMG_7689.jpeg
Skapa konto
IMG_7688.jpeg
Skapa konto

• Gilla
trycklös och 4 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Provat att löda med batteridriven lödkolv (rekommenderas!). Objektet Àr att parallellkoppla tvÄ solpaneler/batteri till fontÀnpump sÄ de kan placeras i olika vÀderstreck.[bild][bild]
Vad Àr det för lödpenna? Ser trevlig ut!

Frustrator Frustrator skrev:
Atsingen, jag bara mailade dem efter tvÄ dagar och det har inte hÀnt nÄgot Ànnu..
HĂ€nde inget efter mina mail. Idag ringde jag kl 13.10. kl 14.13 hade dhl paketet.. mao borde ringt direkt.

• Gilla
  • Haha
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
HĂ€nde inget efter mina mail. Idag ringde jag kl 13.10. kl 14.13 hade dhl paketet.. mao borde ringt direkt.
Jag lade min första och antagligen sista bestÀllning hos Swedendro i februari. Mailade efter nÄgra veckor och undrade vae som hade hÀnt med era jag bestÀllt och fick beskedet att mina varor var restade. Skrev dÄ och önskade annullera min order, vilket skulle gÄ bra. Nu i juli fick jag en avisering om att jag hade ett paket att hÀmta. Eftersom jag inte fÄtt tummen ur och bestÀllt nÄgon annan stans var det ju pÄ ett sÀtt bra, enda problemet var att jag var i stugan. DHL kunde inte hÄlla paketet tills jag kom tillbaka, men som tur var hittade jag en i bekantskapskretsen som var kvar i stan och kunde hÀmta paketet Ät mig. Det kÀndes lite för mycket roulette för min smak, sÄ det ska vara nÄgot vÀldigt speciellt innan jag vÄgar mig pÄ Swedendro igen.

Henningelvis Henningelvis skrev:
Jag lade min första och antagligen sista bestÀllning hos Swedendro i februari. Mailade efter nÄgra veckor och undrade vae som hade hÀnt med era jag bestÀllt och fick beskedet att mina varor var restade. Skrev dÄ och önskade annullera min order, vilket skulle gÄ bra. Nu i juli fick jag en avisering om att jag hade ett paket att hÀmta. Eftersom jag inte fÄtt tummen ur och bestÀllt nÄgon annan stans var det ju pÄ ett sÀtt bra, enda problemet var att jag var i stugan. DHL kunde inte hÄlla paketet tills jag kom tillbaka, men som tur var hittade jag en i bekantskapskretsen som var kvar i stan och kunde hÀmta paketet Ät mig. Det kÀndes lite för mycket roulette för min smak, sÄ det ska vara nÄgot vÀldigt speciellt innan jag vÄgar mig pÄ Swedendro igen.
Som jag skrev i mitt första inlÀgg sÄ undviker jag ocksÄ swedendro sÄ hÄller med dig...

Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.