4 172 810 lĂ€st ·
21 451 svar
4173k lÀst
21,5k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
B
breakman
Hobbyelektriker
· VĂ€sternorrland
· 1 884 inlĂ€gg
breakman
Hobbyelektriker
- VĂ€sternorrland
- 1 884 inlÀgg
PÄ grund av stamrenovering sÄ har jag "uppgraderats" till gjutjÀrnsplattor frÄn keramikhÀll i min hyresrÀtt (ersÀttningslÀgenhet). Men det var nÄgot bristfÀllig uppmÀrkning, sÄ jag fick ta en spritpenna och kÀnna mig fram för att kunna laga mat.
Med lite pyssel i Brother P-touch Editor sÄ fick jag ett bra resultat med min D610BT och 18mm TZE-remsa.
Med lite pyssel i Brother P-touch Editor sÄ fick jag ett bra resultat med min D610BT och 18mm TZE-remsa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Svetsen min har betett sig illa en lÀngre tid. Symptomen var ganska klassiska för problem med strömmen, intermittenta problem. Jag misstÀnkte likriktarenheten, hört den Àr ofta orsaken pÄ en Kempomat i 2500 serien. Plockade ut den igÄr och mÀtte alla dioderna dock, de verkar alla funka som de ska.
GÄr in egentligen bara pÄ ett sÀtt men mÀrker upp allt ÀndÄ.
Ihopskruvad igen, tog inga bilder pÄ plattorna. Men den innehÄller 24 dioder totalt. Varje platta bestÄr av 4 dioder.
SÄ nu misstÀnker jag kontaktorn, om inte den strömstÀllaren. Hoppas pÄ enkla fel...
Logga in
Skapa konto
GÄr in egentligen bara pÄ ett sÀtt men mÀrker upp allt ÀndÄ.
Ihopskruvad igen, tog inga bilder pÄ plattorna. Men den innehÄller 24 dioder totalt. Varje platta bestÄr av 4 dioder.
Logga in
Skapa konto
SÄ nu misstÀnker jag kontaktorn, om inte den strömstÀllaren. Hoppas pÄ enkla fel...
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 507 inlĂ€gg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 507 inlÀgg
Jag Äkte pÄ ett mindre haveri nÀr jag skulle sÄga ut ett gÀng delar i min metallbandsÄg hÀromveckan och reservdelen kom idag.
FjÀdern har fungerat rÀtt dÄligt sen jag köpte maskinen men den har just och pass varit över grÀnsen för att jag skulle orka göra nÄgot Ät det men i vÀntan pÄ fjÀdern fixade jag till fjÀderspÀnningen.
Och monterade dit justeringen för sÄgtrycket som inte hade nÄgot syfte med den gamla fjÀdern, det Àr bara en flyttbar vikt men det Àr tydligt ett tillrÀckligt bra system för att fortfarande anvÀndas pÄ nya sÄgar Àn idag.
FjÀdern fungerar och det gick alldeles utmÀrkt att justera enligt tillverkarens rÄd med nÄn cm marginal pÄ fjÀderns max-lÀngd.
Jag bör nog köpa pÄ mig i alla fall en ny karbinhake dÄ den i aluminium (enda jag hade i storlek) har dÄlig sÀkerhetsmarginal. Arbetslasten Àr ungefÀr 60% av fjÀderns max dragkraft och det kÀnns lite sÄdÀr i lÀngden
Logga in
Skapa konto
FjÀdern har fungerat rÀtt dÄligt sen jag köpte maskinen men den har just och pass varit över grÀnsen för att jag skulle orka göra nÄgot Ät det men i vÀntan pÄ fjÀdern fixade jag till fjÀderspÀnningen.
Logga in
Skapa konto
Och monterade dit justeringen för sÄgtrycket som inte hade nÄgot syfte med den gamla fjÀdern, det Àr bara en flyttbar vikt men det Àr tydligt ett tillrÀckligt bra system för att fortfarande anvÀndas pÄ nya sÄgar Àn idag.
Logga in
Skapa konto
FjÀdern fungerar och det gick alldeles utmÀrkt att justera enligt tillverkarens rÄd med nÄn cm marginal pÄ fjÀderns max-lÀngd.
Logga in
Skapa konto
Jag bör nog köpa pÄ mig i alla fall en ny karbinhake dÄ den i aluminium (enda jag hade i storlek) har dÄlig sÀkerhetsmarginal. Arbetslasten Àr ungefÀr 60% av fjÀderns max dragkraft och det kÀnns lite sÄdÀr i lÀngden
Redigerat:
Provat att löda med batteridriven lödkolv (rekommenderas!). Objektet Àr att parallellkoppla tvÄ solpaneler/batteri till fontÀnpump sÄ de kan placeras i olika vÀderstreck.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ja, den verkar leverera. Notera att medföljande usbC-laddare Àr med US-kontakt sÄ krÀver en adapter.putte22 skrev:
https://www.amazon.se/gp/aw/d/B0F8HBFQ7S?psc=1&ref=ppx_pop_mob_b_asin_title
Verktygstokig
· Halland
· 8 377 inlĂ€gg
Renoverare
· Uppsala
· 2 218 inlĂ€gg
Jag lade min första och antagligen sista bestÀllning hos Swedendro i februari. Mailade efter nÄgra veckor och undrade vae som hade hÀnt med era jag bestÀllt och fick beskedet att mina varor var restade. Skrev dÄ och önskade annullera min order, vilket skulle gÄ bra. Nu i juli fick jag en avisering om att jag hade ett paket att hÀmta. Eftersom jag inte fÄtt tummen ur och bestÀllt nÄgon annan stans var det ju pÄ ett sÀtt bra, enda problemet var att jag var i stugan. DHL kunde inte hÄlla paketet tills jag kom tillbaka, men som tur var hittade jag en i bekantskapskretsen som var kvar i stan och kunde hÀmta paketet Ät mig. Det kÀndes lite för mycket roulette för min smak, sÄ det ska vara nÄgot vÀldigt speciellt innan jag vÄgar mig pÄ Swedendro igen.Frustrator skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 8 377 inlĂ€gg
Som jag skrev i mitt första inlÀgg sÄ undviker jag ocksÄ swedendro sÄ hÄller med dig...Henningelvis skrev:
Jag lade min första och antagligen sista bestÀllning hos Swedendro i februari. Mailade efter nÄgra veckor och undrade vae som hade hÀnt med era jag bestÀllt och fick beskedet att mina varor var restade. Skrev dÄ och önskade annullera min order, vilket skulle gÄ bra. Nu i juli fick jag en avisering om att jag hade ett paket att hÀmta. Eftersom jag inte fÄtt tummen ur och bestÀllt nÄgon annan stans var det ju pÄ ett sÀtt bra, enda problemet var att jag var i stugan. DHL kunde inte hÄlla paketet tills jag kom tillbaka, men som tur var hittade jag en i bekantskapskretsen som var kvar i stan och kunde hÀmta paketet Ät mig. Det kÀndes lite för mycket roulette för min smak, sÄ det ska vara nÄgot vÀldigt speciellt innan jag vÄgar mig pÄ Swedendro igen.