S
vcx vcx skrev:
Har börjat lite försiktigt att gräva min damm. Då jag fortfarande inte har hämtat stockmattorna hos grannen så vågar jag mig inte ut i sankmarken än, utan det blir förhoppningsvis nästa vecka. Oavsett så kan jag konstatera att grävningen är inte problemet, utan detta blir en övning i logistik då det är några tusen kubikmeter massor som ska tas om hand.

Uppskattningsvis så är ca 250 kvm utgrävt nu, så 10 gånger till så är jag hemma.

[bild]
Ring Terribärgarn när de skiter sig. 😅😉

• Haha
vcx
  • Laddar…
Monterat ett trappräcke.
Bara stolp hattarna kvar.

• Nyinstallerat vitt trappräcke vid trappa, verktyg och lim syns på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 11 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Garderober med vita dörrar uppställda i ett rum med parkettgolv, justerade efter montering.
Skapa konto

Sonen började förskolan för två veckor sedan och drog hem en förkylning fortare än man säger Pax-garderob.. Så senaste som skett är att jag har rätat upp garderoberna och justerat dörrar.

Tidsåtgång, 8 arbetsdagar…

• Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Rivit ut århundradets styggelse.
Träbordsskiva placerad över vit, öppen stomme med trähylla och synliga golvskydd i vardagsrum.
Skapa konto

• Gilla
breakman och 4 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Oskick Oskick skrev:
Rivit ut århundradets styggelse.
[bild]
Förstår att du inte gillar den! Någon har ju satt karusellerna åt fel håll 🤦‍♂️

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Tule54 och 13 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Förstår att du inte gillar den! Någon har ju satt karusellerna åt fel håll 🤦‍♂️
Hamsterhjul för lokalproducerad el.

• Haha
  • Älska
Immobil och 6 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Hamsterhjul för lokalproducerad el.
Yes! Nu ska jag bara utse en träl som får veva lite.

Vässat stålen.

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 20 till
  • Laddar…
Reparerat en sprucken Televerksstol. Efter limning och lite bättring med shellack ser den helt ok ut. Reparerad Televerksstol med verktyg och trädetaljer på arbetsbänk.
Skapa konto
Reparerad Televerksstol, nu limmad och förbättrad med shellack, visas på ett arbetsbord med verktyg i bakgrunden.
Skapa konto
Trästol med limmade delar, fastspända med tvingar; burk med shellack, kniv och sandpapper ligger på sitsen.
Skapa konto
En reparerad trästol i en verkstad, fastklämd under limning, med verktyg på bordet.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 16 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Vit garderob med öppna dörrar, innehållande IKEAs Komplement-lådor, en hylla och klädstång av oljat furu, saknar fortfarande golvlist.
Skapa konto

Inredningen till garderoberna är klar! Lådorna är IKEAs vanliga Komplement, hyllplanet och klädstången är furu som jag kapat, slipat och sen oljat med Herdin Mellanbrun! Tänkte skriva att ”nu är det klart” men insåg att jag missat golvlisten så det blir en resa till bräägårn till då..

Edit: Ja det saknas handtag också. Men jag och tanten kommer inte överens så det lär nog inte bli några utan tejpbitarna får fortsätta fylla den funktionen…

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Tule54 och 17 till
  • Laddar…
[bild]

Inredningen till garderoberna är klar! Lådorna är IKEAs vanliga Komplement, hyllplanet och klädstången är furu som jag kapat, slipat och sen oljat med Herdin Mellanbrun! Tänkte skriva att ”nu är det klart” men insåg att jag missat golvlisten så det blir en resa till bräägårn till då..

Edit: Ja det saknas handtag också. Men jag och tanten kommer inte överens så det lär nog inte bli några utan tejpbitarna får fortsätta fylla den funktionen…
Rejält snyggt med det bakstycket. Kanske man ska sno.

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
Ossian K Olsson
O Octavianus skrev:
Rejält snyggt med det bakstycket. Kanske man ska sno.
Ingen blir gladare än jag om du gör det! Vi tyckte att ”det blir något annat” jämfört med den vanliga vita skivan som följer med. Det är 4 mm plywood som jag oljat med Herdins Mellanbrun.

• Gilla
  • Älska
MaKrBr och 6 till
  • Laddar…
[bild]

Tjusigt!
När Fru Höghus och jag designade köket med hjälp av Ikea, var han med oss ända till det var dags att välja luckhandtag. Det var tydligen här det så ofta blev kontroverser, så han lämnade det helt till oss. 😆

/Höghus

• Haha
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Ordnat så det går att stänga dörren ordentligt till gäst/arbetsrummet. Alla utom 1,5-åringen väldigt nöjda 😅 Metallkompass och mässingsplåt på arbetsbord i verkstad.
Skapa konto
Person justerar en metallskruv nära ett sågblad på en verkstadsmaskin i ett projekt för att få en dörr att stänga bättre.
Skapa konto
Borrmaskin och trähålskiva med metallbeslag och träspån, verktyg och skruvar på arbetsbänk för justering av dörrstängningsprojekt.
Skapa konto
Vit trädörr med glasfönster, stängt ordentligt med metallögla på dörrkarmen för att säkerställa funktionalitet i gästrum/arbetsrum.
Skapa konto
Borrmaskin borrar genom metallföremål i verkstad. Verktyg och oljeflaska syns i bakgrunden.
Skapa konto
Hand justerar ett gammaldags dörrlås på en sliten vit dörr till gäst/arbetsrum.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 10 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Ytterdörr med monterat metallhandtag och nyinstallerat lås, brun färg och räfflad yta.
Skapa konto

Även här har det grejats med lås! Satt upp låset på en av ytterdörrarna, må vara ett litet arbete men det sätter punkt för fönster- och dörrmålerisommaren 2025 som påbörjades 2 juni! Så himla skönt!

Så nu är sommaren över, god tjejnyårsafton ikväll så hörs vi alla imorgon med mysiga halsdukar på oss som värmer oss tillsammans med alla tända värmeljus!

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.