Rostlagning: Lövtunn orginalplåt och pinnsvets blev inte snyggt, men det finns ju spackel.
Och mer spackel, och liiite till, så sitter nog plåten fast en stund i alla fall 😏
Bilden visar rostlagning med pinnsvets och spackel på en bils skärm, med synliga svetsskarvar och ojämn yta av spacklet.

Jag ledsnade på att slipa, lite fult är också snyggt 🤔
Om det inte ser hemgjort ut så tror inget att jag gjort det själv 😆

• Haha
  • Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
J JohnyS skrev:
Det där gjorde hela skitmåndagen att förbytas i glädjens dag.
Ja hela veckan för den delen. 😀

• Haha
JohnyS
  • Laddar…
RoTe
J JohnyS skrev:
Rostlagning: Lövtunn orginalplåt och pinnsvets blev inte snyggt, men det finns ju spackel.
Och mer spackel, och liiite till, så sitter nog plåten fast en stund i alla fall 😏
[bild]

Jag ledsnade på att slipa, lite fult är också snyggt 🤔
Vad är det för något? VW?

RoTe RoTe skrev:
Vad är det för något? VW?
2002 Toyota corolla

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Arbetet med garderoberna går vidare!

Kan eventuellt skrivit att inredningen var klar redan, men nu är den det! Jag gillade konceptet med IKEAs glashyllor, men själva hyllorna var rätt fula. Så jag köpte två hyllor… och slaktade dom för att få tag i glasskivan.

Arbetsbänk med furuplankor, rundfräs, tvingar och glashyllor i trädgård, del av DIY-garderobsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på en handsnuddemed trälist av furu med en etikett fastklistrad, mot en bakgrund av gräs.
Skapa konto

Hörnet av en träram med planhyvlat furu ligger på ett arbetsbord, del av ett DIY-projekt för en garderobsinredning med glashyllor.
Skapa konto

Glashyllor på arbetsbänk med furu, klämmor, verktyg på väggen i bakgrunden.
Skapa konto

Sen köpte jag planhyvlat furu, fräste, sågade, limmade, slipade och oljade! Limningen blev en ”man tager allt man haver” i hela kläm- och tvingarsenalen.

Egendesignad garderobsinredning med glashyllor och trädetaljer av furu, inom en vit garderob.
Skapa konto

Resultatet ser ni här! Väldigt nöjd själv!

Öppen vit garderob med träinredning, kläder på galgar och två lådor nedtill, i ett rum med parkettgolv och gröna väggar.
Skapa konto

Det har även blivit knoppar! Jag och oppositionen kompromissade och det blev klassiska knoppar från Beslag design. Bara listverket och att klicka i en miljon plastploppar i de hål i garderoberna som ej ska användas kvar.Tjoho!

• Gilla
Tule54 och 13 till
  • Laddar…
S
Jag gjorde också en ”man-tager-vad-man-haver”. Hittade lite mahognyspill i continern som blev gräsklipparskydd på studsmattan.

• Mahognybräda används som gräsklipparskydd under en studsmatta på en gräsmatta.
    Skapa konto
  • Mahognyspill på en arbetsbänk, omgivna av verktyg och annat byggmaterial.
    Skapa konto
  • En bit mahognyträ fastsatt på en grön stolpe som används som gräsklipparskydd på en studsmatta.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Är rädd för att det kommer bli mer gjort med verktyg än vad jag rimligen hinner eller önskar de närmaste dagarna (upptäckt allvarlig fukt/rötskada på uterummet och trallen)

Många brädor som behöver klyvas, kapas och hyvlas till..

Tungt att släpa upp alla brädor och sågar/hyvlar/verktyg.

Men som tur är så finns det en stark maskin som alltid är villig att hjälpa en 🙂

Traktor lastar brädor på en gräsmatta med vedstapel i bakgrunden, under en klarblå himmel med moln.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Nåt för lastsurrningstråden.

• Haha
MaKrBr och 2 till
  • Laddar…
Axlarna vart varma iaf.

Elektriska trädgårdsverktyg med sladdar och en trimmer ligger på gräsmattan.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Nåt för lastsurrningstråden.
Snudd på! Med tanke på att maskinen nog gjorde 19-20km/h på högsta växel och fullt gasreglage när den var fabriksny för 69 år sedan 🙂

Kan förhoppningsvis lugna ev. oroliga läsare med att brädorna inte låg på samma vis som de gör på bilden, när de var under transport.

• Älska
  • Gilla
Ursviken och 3 till
  • Laddar…
Åtgärden Åtgärden skrev:
Fortsätter med uppgraderingar till mitt såg- och fräsbord. Denna gång med ett påbyggnadsanhåll så jag slipper vända det varje gång det ska fräsas.
[bild][bild]
Välbehövligt med lite längre referensyta, särskilt på inmatningssidan. Detta råder också bot på vinkelproblematiken som @Taren43 påpekade tidigare i tråden.
[bild]
Gjorde frässidan delbar för att kunna husera del av frässtålet inuti anhållet. Justeras med M6-skruvar som löper i nedfrästa spår.
[bild]
Trots påkopplad dammsugare sprutade dammet under och ut på andra sidan anhållet, så blev en improviserad dammsko tillverkad av en gammal pensel och tejp.
[bild]
En fullösning som presterar förvånansvärt bra!

En annan fördel med bygget är krimskramsförvaringen ovanpå :poop:
Snyggt! Kan du beskriva mer i detalj hur den är konstruerad och vilket material som använts?

Här är verktygen
Verktyg och utrustning spridda på gräsmatta framför en altan, inkluderande kompressor, stege och diverse byggredskap.
Skapa konto

Vad har gjorts?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Det där va en rejäl arsenal av verktyg.
Om domkraften är inblandad så gissar jag på att du har höjt ett hus som har satt sig.

J JohnyS skrev:
Här är verktygen
[bild]
Vad har gjorts?
Lätt!
Byggt en hopfällbar stege!

T
maah maah skrev:
Det där va en rejäl arsenal av verktyg.
Om domkraften är inblandad så gissar jag på att du har höjt ett hus som har satt sig.
Den tesen stöds av den nedplockade panelen och säckarna med (möjligen) gammal isolering.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.