J JohnyS skrev:
Här är verktygen
[bild]
Vad har gjorts?
Tagit en bild på utspridda verktyg är min vilda gissning😉
Nä jag tror att en del takstolar har lyfts och förstärkts samt byte till ny frisk isolering istället för den fuktskadade.

Använde en maskin också
Röd stuga på gräsmatta med liten orange grävlastare parkerad framför. Skog i bakgrunden under klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Förrådet ur vägen
Utsikt från köksfönster mot röd träbod, diskbänk med kastrull och äppeljuice i förgrunden.
Skapa konto
Utsikt från köksfönster med lantlig vy, synlig diskho och kran i förgrunden, samt ett borttaget förråd därute.
Skapa konto

• Gilla
fribygg och 8 till
  • Laddar…
Grusväg som leder förbi röda träbyggnader och grönska på landsbygden, med träd och ett skylt vid sidan av vägen under en klar himmel.
Skapa konto

Rött hus på landsbygden med renoveringsmaterial vid sidan om, omgiven av grönska och grusväg.
Skapa konto

• Gilla
Putte G... och 11 till
  • Laddar…
Meckat ihop lite KNX-komponenter jag kom över, nästa steg är att köpa ETS och experimentera lite för att lära sig mjukvaran.
KNX-komponenter uppsatta på arbetsbord, med bl.a. flera Siemens-moduler anslutna med kablar. Verktyg och flaskor i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
ullberg och 6 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Sovrum med grå garderober, grön vägg, lampa och säng med ljus filt.
Skapa konto

Sovrum med uppsatt TV och soundbar på väggen, säng till vänster och två fönster med utsikt över trädgården.
Skapa konto

Idag gjordes (typ) det sista i sovrummet! Tv, soundbar och de sista listerna sattes upp. Nu ska det bara möbleras och så men det får bli.. sen!

Grill med roterande kyckling på ett rotisserie på grön gräsmatta.
Skapa konto

För att motivera och fira att det är klart köpte jag en present till mig själv, ett verktyg till min andra hobby ”laga mat”. Ett Rotisseri till grillen som jag hoppas ska bli välanvänd.

Trevlig helg!

• Gilla
Tule54 och 13 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Idag gjordes (typ) det sista i sovrummet! Tv, soundbar och de sista listerna sattes upp.
Försäljning på g alltså? Eller kanske fler rum som behöver lister? 😉

• Haha
Nilstyko och 1 till
  • Laddar…
T
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Har ju redan bett om ursäkt för det där med listerna ;)
Det är bara (alla) vi andra som saknar karaktär och inte riktigt kommer så långt innan nästa projekt är roligare...

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
J J Vos skrev:
Ännu mer stomresning. Imorgon kommer takstolarna....
Inte så dåligt för 1 gubbe på 3 veckor

• Halvbyggt trähus med bjälkar och väggpaneler, omgiven av skog och gräsmatta, med material upplagda bredvid.
    Skapa konto
  • En nybyggd hall med trästomme på en grön tomt kantad av träd och växtlighet.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Putte G... och 34 till
  • Laddar…
T
och fin utsikt ser det ut att vara också. lite sådär lagom avis blir man. Här finns inte ens en plan yta i den storleken som ditt bygge :D

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Klippt gräs, vertikalskurit, stödsått och toppdressat ca 300 kvm gräsmatta.
Grön gräsmatta med en röd och svart vertikalskärare framför ett förråd i en trädgård.
Skapa konto
Nyklippt och vertikalskurit gräsmatta på 300 kvm, med lekställning och altan i bakgrunden.
Skapa konto
Grön gräsmatta med fläckar av jord, vertikalskuren och stödsådd, verktyg för jordfördelning och trädgård bakom.
Skapa konto

Jag brukar drömma om större tomt. Idag var jag glad att vi har den tomten vi har...

Skönt att man fick hjälp bitvis iallafall 😍

Två barn klipper gräsmattan framför ett hus med varsina gräsklippare, en större orange och en mindre gul, med en studsmatta i bakgrunden.
Skapa konto

/Jocce

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 10 till
  • Laddar…
Rickard.
Blev väldigt sugen på att starta kipphyveln men i brist på något vettigt projekt att göra med den så lät jag mig inspireras av något jag sett på Youtube tidigare och gjorde mig ett stopp för svarvsläden. Som vanligt så planerade jag inte ut något i förväg utan bara börjar arbeta på bitar som känns lämpliga och tog besluten eftersom men denna gång blev det ändå helt ok.

Grovt formad och testad på bädden.
Metallblock format som ett stopp för en svarvsläde, med skruv och indikatorklocka, monterad på en metallbädd.
Skapa konto

Och så här blev den färdig med indikatorklocka och stoppskruv som maximalt inskruvad ändå skyddar klockan från att bottnas av en tankspridd operatör.

Hemgjord svarvslädesstopp med indikatorklocka och stoppskruv, monterad på en metallbädd för precision.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 10 till
  • Laddar…
Fixat i flickornas nya pysselrum, målade om rosa väggen och fixade till snobbrand osv, monterade ett ikea-metod köksskåp som jag kapat 15cm på höjden och monterat bänskivan som sitter med stöd av fin-ask jag hade över från ett pallbygge! Stolarna är fb-fynd men tyvärr är dom av olika modell så de små damerna strider friskt om vilken som är vems...

• Pysselrum med rosa vägg och träbänk, två olika stolar, hylla med barnböcker och leksaker, skrivbordsmaterial spridda över bänkskivan.
    Skapa konto
  • Gilla
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
Mekade moppe hela lördagen, givetvis så var en skruv avdragen till värmeskölden på främre ljuddämparen.

Liten skruv, M4, så grispitt är tveksamt att det går - dessutom är man ju helt körd när den går av (inte om) - men eftersom jag har tillgång till ett hyfsat borrförråd så är planen nu att borra ur med vänsterborr efter att ha marinerat med wd40 och värme.

Sortimentslådor med plastfack märkta med etiketter. Lådorna är fyllda med olika smådelar för mekaniskt arbete, arrangerade mot en betongvägg.
Skapa konto

Fortsättning följer…

EDIT: Det är faktiskt först nu jag reflekterar över att vänsterborren ligger i en röd racco och högerborren i en blå även om den röda skulle varit till vänster :).

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Putte G... och 15 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.