3 941 218 läst ·
20 126 svar
3941k läst
20,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 961 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 961 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Idag gjordes (typ) det sista i sovrummet! Tv, soundbar och de sista listerna sattes upp. Nu ska det bara möbleras och så men det får bli.. sen!
Logga in
Skapa konto
För att motivera och fira att det är klart köpte jag en present till mig själv, ett verktyg till min andra hobby ”laga mat”. Ett Rotisseri till grillen som jag hoppas ska bli välanvänd.
Trevlig helg!
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 961 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 961 inlägg
Har ju redan bett om ursäkt för det där med listernaT Trafikverket1 skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...h-maskiner-idag.250889/page-1302#post-6331594
T
trycklös
Trädgårdsfixare
· Blekinge
· 414 inlägg
trycklös
Trädgårdsfixare
- Blekinge
- 414 inlägg
Klippt gräs, vertikalskurit, stödsått och toppdressat ca 300 kvm gräsmatta.
Jag brukar drömma om större tomt. Idag var jag glad att vi har den tomten vi har...
Skönt att man fick hjälp bitvis iallafall 😍
/Jocce
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag brukar drömma om större tomt. Idag var jag glad att vi har den tomten vi har...
Skönt att man fick hjälp bitvis iallafall 😍
Logga in
Skapa konto
/Jocce
Blev väldigt sugen på att starta kipphyveln men i brist på något vettigt projekt att göra med den så lät jag mig inspireras av något jag sett på Youtube tidigare och gjorde mig ett stopp för svarvsläden. Som vanligt så planerade jag inte ut något i förväg utan bara börjar arbeta på bitar som känns lämpliga och tog besluten eftersom men denna gång blev det ändå helt ok.
Grovt formad och testad på bädden.
Och så här blev den färdig med indikatorklocka och stoppskruv som maximalt inskruvad ändå skyddar klockan från att bottnas av en tankspridd operatör.
Grovt formad och testad på bädden.
Logga in
Skapa konto
Och så här blev den färdig med indikatorklocka och stoppskruv som maximalt inskruvad ändå skyddar klockan från att bottnas av en tankspridd operatör.
Logga in
Skapa konto
Fixat i flickornas nya pysselrum, målade om rosa väggen och fixade till snobbrand osv, monterade ett ikea-metod köksskåp som jag kapat 15cm på höjden och monterat bänskivan som sitter med stöd av fin-ask jag hade över från ett pallbygge! Stolarna är fb-fynd men tyvärr är dom av olika modell så de små damerna strider friskt om vilken som är vems...
Mekade moppe hela lördagen, givetvis så var en skruv avdragen till värmeskölden på främre ljuddämparen.
Liten skruv, M4, så grispitt är tveksamt att det går - dessutom är man ju helt körd när den går av (inte om) - men eftersom jag har tillgång till ett hyfsat borrförråd så är planen nu att borra ur med vänsterborr efter att ha marinerat med wd40 och värme.
Fortsättning följer…
EDIT: Det är faktiskt först nu jag reflekterar över att vänsterborren ligger i en röd racco och högerborren i en blå även om den röda skulle varit till vänster
.
Liten skruv, M4, så grispitt är tveksamt att det går - dessutom är man ju helt körd när den går av (inte om) - men eftersom jag har tillgång till ett hyfsat borrförråd så är planen nu att borra ur med vänsterborr efter att ha marinerat med wd40 och värme.
Logga in
Skapa konto
Fortsättning följer…
EDIT: Det är faktiskt först nu jag reflekterar över att vänsterborren ligger i en röd racco och högerborren i en blå även om den röda skulle varit till vänster