7 211 läst ·
85 svar
7k läst
85 svar
Vad händer om någon avtalat mer än vad de kan hålla?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Vad är en för stor kostnad? Jag vet folk som inte kan fatta hur jag kunde lägga 14kkr på ett flipperspel, medan jag inte kan fatta hur andra kan lägga 150kkr på en Rolex. Var och en lägger pengar på det som de värderar.
Det jobbar jag redan på. Resten är bara ren vedergällning.
Vi är dessutom mycket noga med att berätta precis varför vi letar efter en annan valp för alla uppfödare vi talar med. Det är inte en så stor grupp som sysslar med hunduppfödning för en specifik ras, så ryktet sprids fort.
Jo, just därför hade det varit bra om man kunde få till ett interimsbeslut.
Men herregud. Vad är nästa steg, kasta ägg på hans dörr?Troberg skrev:
Även om köpare, kan jag tro.
Nej, det skulle vara olagligt.
Tja, vi har ju inte gjort något fel, tvärtom, det är vi och hanhundsägaren som blivit lurade (även om det råkade lösa sig för hanhundsägaren). Jag är övertygad om att uppfödare gärna ser att oseriösa aktörer sållas bort, så att de inte ger alla dåligt rykte.
Må så vara i en bra värld. Men som alla historier så har myntet alltid två sidor men som mottagare av myntet kan du bara se en sida. Du kommer när uppfödaren pratar med andra att utmålas som den som är värst.Troberg skrev:
Uppfödaren bedyrar bara att det skett ett misstag, och för det misstaget tog köparen och hämnades genom att dra det till tinget. Så även om jag förstår dig fullt ut, och att jag själv önskar att man hade kapital nog för att göra
lika i andra fall så är det tyvärr du som kommer ur det hela med sämst rykte. Uppfödaren är ju den som får försvara sig inför en domare.
Människor som är såpass oseriösa brukar kunna sina saker, och det är därför de kan hålla på som de gör.
Redigerat:
Det du beskriver är på inget sätt bestående. Det är inga problem att fucka upp världens bästa hundvalp och i de flesta fall fungerar tesen åt andra hållet med. Allt handlar om vad du gör med valpen sen den blivit din.Troberg skrev:
Men ditt fall är naturligtvis trist, du har uppenbarligen hunnit fästa dig vid valpen och med facit i hand så skulle du betalat handpenning. Men jag skulle också litat på uppfödaren i första hand och gått på samma nit.
Hoppas det löser sig på ett tillfredställande sätt!
Nej, jag varken känner eller känner till uppfödaren.-MH- skrev:
Och utan att ta ställning så ställer jag mig frågan, varför skulle Trobergs version inte stämma, rent hypotetiskt alltså?
Jag har inte lusläst tråden, men finns det någon anledning att misstänka att Troberg fabulerar eller tänjer på sanningen?
OBS!!! Nedanstående text har inget med Troberg eller hans problem att göra, bara en reflektion om hur forum fungerar.
Ifrågasätter man aldrig ts kommer vi få ett forum fullt med ryggdunkeri, det är väl självklart att man ibland måste ifrågasätta ts, sen bör man kanske vara försiktig med hur man gör det men alla historier har 2 sidor och det är ytterst sällan man på ett internetforum får höra mer än en.
Det är oerhört viktigt att tänka på när man skriver i trådar. En välformulerad trådstart kan göra att folk håller med om nästan vad som helst, sen att ts kanske "glömt" att nämna vissa saker som spelar roll för hur motparten agerar det är det ingen som vet.
OBS!!! Ovanstående text har inget med Troberg eller hans problem att göra, bara en reflektion om hur forum fungerar.
Ifrågasätter man aldrig ts kommer vi få ett forum fullt med ryggdunkeri, det är väl självklart att man ibland måste ifrågasätta ts, sen bör man kanske vara försiktig med hur man gör det men alla historier har 2 sidor och det är ytterst sällan man på ett internetforum får höra mer än en.
Det är oerhört viktigt att tänka på när man skriver i trådar. En välformulerad trådstart kan göra att folk håller med om nästan vad som helst, sen att ts kanske "glömt" att nämna vissa saker som spelar roll för hur motparten agerar det är det ingen som vet.
OBS!!! Ovanstående text har inget med Troberg eller hans problem att göra, bara en reflektion om hur forum fungerar.
Om det innebär att "vi" kommer vara försiktigare att döma andra innan man hört bägge sidorna, helt klart till det bättre.
Men detta görs redan till stor del, så skillnaden torde inte bli så stor.
Edit: Magnus sa det bra.
Men detta görs redan till stor del, så skillnaden torde inte bli så stor.
Edit: Magnus sa det bra.