Denna ”tjänst” kan du få gratis! Att själv kunna se och ringa 112.

Bowser
H Husqvarna220Ac skrev:
Denna ”tjänst” kan du få gratis! Att själv kunna se och ringa 112.
Om jag har telefon med mig ja... verisure ringer ju 112 åt mig ifall dem ser rök på kameran.. så nej.. den tjänsten får du inte gratis

optimum
Detta är jätteenkelt.

Tycker man det är för dyrt så säger man upp avtalet.
Tycker man det är rimligt pris för ett bra larm så fortsätter man och betalar.

Ger inget att gnälla på ett forum utan gör något åt det i så fall. Lev utan larm eller skaffa något annat.
Så enkelt.

Jag själv är nöjd och har ett larm som är enkelt, fungerar och ger bra stöd för behov av service (batteribyten efter några år)
Enkelt att sätta ur drift de enheter man vill plocka bort vid renoveringar.
Nöjd och betalar.

• Gilla
GustavN
  • Laddar…
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser denna tråd. Betalar ni verkligen 5-6000 om året för inbrottslarm? Den summan räcker till jäkligt mycket självrisk...

optimum
O Obnoxious skrev:
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser denna tråd. Betalar ni verkligen 5-6000 om året för inbrottslarm? Den summan räcker till jäkligt mycket självrisk...
Ingår även brandlarm där en larmcentral tar hand om att larma brandkår om det börjar brinna.
Värt jäkligt mycket att ha denna funktion.

Har du varit utsatt för inbrott där de går igenom dina prylar så vet du hur det känns och vill aldrig vara med om det igen. Vi har fått uppleva det en gång.

Så fortsätt du att skratta till du drabbas själv.

Skalskydd är rätt så skönt att ha då man sover. Även brandlarm som inte bara väcker dig utan även tar hand om larm till brandkår när du istället kan engagera dig i att få ut alla ur huset. Larm om någon blir allvarligt sjuk och du inte har sinnesfrid att ringa 112 kan man aktivera larmet och få hjälp med sådant också.

Jag tycker 5-6000 är mycket väl satsade pengar och kan avstå annat istället. Mitt liva och hus är mer värt än annan skit som många köper.

optimum optimum skrev:
Ingår även brandlarm där en larmcentral tar hand om att larma brandkår om det börjar brinna.
Värt jäkligt mycket att ha denna funktion.

Har du varit utsatt för inbrott där de går igenom dina prylar så vet du hur det känns och vill aldrig vara med om det igen. Vi har fått uppleva det en gång.

Så fortsätt du att skratta till du drabbas själv.

Skalskydd är rätt så skönt att ha då man sover. Även brandlarm som inte bara väcker dig utan även tar hand om larm till brandkår när du istället kan engagera dig i att få ut alla ur huset. Larm om någon blir allvarligt sjuk och du inte har sinnesfrid att ringa 112 kan man aktivera larmet och få hjälp med sådant också.

Jag tycker 5-6000 är mycket väl satsade pengar och kan avstå annat istället. Mitt liva och hus är mer värt än annan skit som många köper.
Mina brandlarm meddelar mig och då ringer jag 112. Jag har haft inbrott i bilar, tält och lägenhet utan att bryta ihop för det. Jag köpte hus för 18 år sedan i en av Sveriges största städer och jag låset i princip bara om jag ska på semester. Jag föredrar att man inte slår sönder ett fönstet/dörr och demolerar allt i sin väg i bråskan om man skulle vilja sno mina saker. I motsats till dig har jag sett otaliga bilder hur det ser ut när tjuvar väljer att gå in i en larmad fastighet.

Har du dörren olåst på natten?

Nej skulle aldrig i mitt liv betala dessa pengar, till igentligen ingen nytta.

R
Skulle fått ge 400kr i månaden plus 8000kr i installationskostnad till vårat nya hus

Valde att köra yales uppkopplade larm istället.
Har kopplat upp mina yale doorman mot larmet och skall komplettera med deras brandlarm samt utomhussiren.

Larmar av / på med koden på dörrlåset

Appen funkar helt okej.

Finns liknande tillbehör som till verisure

R Ryssi skrev:
Skulle fått ge 400kr i månaden plus 8000kr i installationskostnad till vårat nya hus

Valde att köra yales uppkopplade larm istället.
Har kopplat upp mina yale doorman mot larmet och skall komplettera med deras brandlarm samt utomhussiren.

Larmar av / på med koden på dörrlåset

Appen funkar helt okej.

Finns liknande tillbehör som till verisure
Jag tänkte också på Yale.
Tappar jag några funktioner mot Verisure?

R
S Sundance Kid skrev:
Jag tänkte också på Yale.
Tappar jag några funktioner mot Verisure?
Uppkoppling mot larmcentral

Kan jag inte ansluta det larmet till nån larmfirma?

R
S Sundance Kid skrev:
Kan jag inte ansluta det larmet till nån larmfirma?
Tror inte de går men de verkar ju inte rycka ut ändå:D

• Gilla
KalleKe
  • Laddar…
H Husqvarna220Ac skrev:
Har du dörren olåst på natten?

Nej skulle aldrig i mitt liv betala dessa pengar, till igentligen ingen nytta.
Ja

Mats-S
Dekallarmat + rätt "outfit" på huset.
Pris; 0 kronor.
Funkar perfekt, dessutom inga falskalrm :cool:

Finns inte på kartan att anlita dom här utsugarfirmorna som levererar falsk trygghet kopplat till en saftig faktura varje månad :mad:

Bowser
O Obnoxious skrev:
Mina brandlarm meddelar mig och då ringer jag 112.
Hur funkar det när du har telefonen avstängd eller på ljudlös?
Kanske ligger på stranden eller är på bio?
Jag säger inte att något alternativ är bättre än andra.. men för mig känns det tryggt att jag inte behöver ha koll på telefonen hela tiden, att veta att någon annan har koll ifall brandlarmet går eller inbrottslarmet och själva ringer 112.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.