441 000 läst ·
1 279 svar
441k läst
1,3k svar
Vad betalar ni för Verisure / månad?
Jag håller med dig om det mesta även om jag tycker du drar det lite för långt. Vad man uppfattar som trygghet är subjektivt och kommer så alltid att vara även om vi så skulle mångdubbla anslagen för polis, brandkår, ambulans etc. Alla har vi vår egna unika situation, erfarenhet, kompetens och fobier som styr våra val i livet.
Men självklart säljer larmföretagen in sina larm och åtgärder på att samhället är otryggt och att polisen inte hinner med sitt jobb.
Men självklart säljer larmföretagen in sina larm och åtgärder på att samhället är otryggt och att polisen inte hinner med sitt jobb.
Svenskarna lägger ca 6 000 kr per år och person på spel. Inklusive spädbarn osv. Spontant kan jag tycka att det är betydligt sämre investerade pengar.
Men alla får så klart göra som de vill. Det är ju det som är så bra.

Men alla får så klart göra som de vill. Det är ju det som är så bra.
En helt sjuk siffra som förklarar den groteska mängden reklam för alla spelföretag.J jocke31 skrev:
Själv lägger jag exakt 0kr på spel varje år.
Bara det att staten redan lagt på de här 2500 kronorna. Flera gånger om. Men de används inte till det de ska.O OveRa skrev:Fascinerande tråd, detta. Vi betalar allt mer för att privata aktörer skall "skydda" oss mot inbrott, brand, skadegörelse och annat som äventyrar vår "säkerhet.
Mellan 3000 och 6000 kronor per år förefaller vara en okej summa att satsa i denna vadslagningslek där den betalande tror att det kommer att ske något och den som får betalt inte anser det, ungefär som att jag tror att Leksand vinner med 3-0 och satsar 4000 och någon annan, läs vadslagningsbyrå, inte tror det och lovar att betala ett visst antal gånger tillbaka om jag har rätt.
Vi glömmer sakta att skydda oss själva, vara förnuftiga och se till att vi kan och vet utan tilliten till vadslagningsbyråerna, förlåt, säkerhetsföretagen, är fullkomlig.
De lovar att sätta upp en massa kameror, detektorer och annat som vi inbillas vaka över oss och våra ättlingar, vi kan sova tryggt och någon annan tar hand om oss om det värsta händer, vilket de egentligen inte borde göra.
Om nu Staten skulle pålägga oss en skatt om, låt oss säga 2500 om året och samtidigt garantera oss en utökad och funktionell poliskår, förstärkt socialt skydd för utsatta familjer med avseende på ekonomi och boende, en brandkår värd att beundra så skulle det svenska folket gå man ur huse för att protestera mot statligt förtryck och översitteri men när vi fås att betala betydligt mer för en påhittad och lukrativ marknad där vi invaggas i en falsk säkerhet, då betalar vi gärna, trots att vi skulle få uppleva ett samhälle som inte bara blev tryggare, säkrare utan att de miljarder som blev över räcker till skolor, sjukvård och äldreomsorg.
Så, med detta vill jag ha sagt att jag pröjsar inte en spänn till något annat än en brandvarnare som kontrolleras av mig själv varje år. All annan säkerhet står vi i familjen själva för, släcker ljus, kan brandsäkerhet, HLR-räddning och inbrott ser vi grannar till att eliminera.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Vilka skojare,
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Förstås bra med kort responstid men det låter som att det har varit väldigt dyrt att spara in 4 sekunder.S sepani skrev:Våra kostnader har begränsad koppling till Konsumentprisindex, utan drivs främst av utvecklingen av vår tjänst samt vilken typ av larm och tjänster du har. Vi har under året också fortsatt våra satsningar och investeringar i vår larmcentral för att bli ännu bättre och snabbare på att ge dig rätt åtgärd vid en nödsituation. I år har vi förbättrat vår genomsnittstid från att larm löser ut till påbörjad åtgärd med 20% och i genomsnitt tar det bara 16 sekunder från att larmet löser ut tills vi har påbörjat åtgärd. Vi vet att varje sekund är viktig när något händer och finns där för dig dygnet runt, året om, nu ännu snabbare.
Otroligt att det finns de här som tror Verisure skulle vara något annat än ett vanliga företag.
Alltså vinstdrivande och kan ge rabatter i vissa fall för att det gynnar deras affärsidé.
Inte spyr ni galla över att olika personer och företag har olika priser på byggvaror, (effekten efter rabatter)
OK, kanske ni även gör så.
Kanske bor en Ove i er som klagar på allt.
Inse att livet är orättvist.
Alltså vinstdrivande och kan ge rabatter i vissa fall för att det gynnar deras affärsidé.
Inte spyr ni galla över att olika personer och företag har olika priser på byggvaror, (effekten efter rabatter)
OK, kanske ni även gör så.
Kanske bor en Ove i er som klagar på allt.
Inse att livet är orättvist.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Det är nog ingen som vänder sig emot att man driver företag med en hållbar vinst. Det man kan diskutera är om det finns fog för höjningar, hur företag jobbar med lockpriser och snabba höjningar samt om tjänsten är värd sitt pris.
Har aldrig sett lockpriser från Verisure.Bernieberg skrev:
Alltid varit bland de dyraste och bland de bästa.
Vi hade larm från Falk, sedan togs de över av G4S och slutligen övertogs de av Sector Alarm och samma dag jag fick meddelandet om att Sector Alarm övertog så sade jag upp avtalet med dem. Sector Alarm är slavdrivare då de inte betalar månadslön utan allt är via vad säljarna lyckas sälja. Har nära anhörig som råkat ut för detta och tjänade skit eftersom området knappast gav något mer än skällsord där de bad säljaren dra åt helvetet för de skulle faen inte ha något larm.
Däremot är jag givetvis alltid intresserad om det kommer bättre alternativ med en lägre kostnad men då ska de även fungera och vara enkla att handha.
Kompis hade sector alarm när han fick inbrott nummer 2, när han kom hem låg huvudpanelen nerriven på golvet utan att nått larm gått... Då ringde han Verisure och har inte haft inbrott sedan dessoptimum skrev:
Har aldrig sett lockpriser från Verisure.
Vi hade larm från Falk, sedan togs de över av G4S och slutligen övertogs de av Sector Alarm och samma dag jag fick meddelandet om att Sector Alarm övertog så sade jag upp avtalet med dem. Sector Alarm är slavdrivare då de inte betalar månadslön utan allt är via vad säljarna lyckas sälja. Har nära anhörig som råkat ut för detta och tjänade skit eftersom området knappast gav något mer än skällsord där de bad säljaren dra åt helvetet för de skulle faen inte ha något larm.
Däremot är jag givetvis alltid intresserad om det kommer bättre alternativ med en lägre kostnad men då ska de även fungera och vara enkla att handha.
Jag gav 2995 (skulle kostat nästan 8000) spänn för stora larmpaketet för några år sedan med tanke på lockpriser. I somras prutade jag ner månadsavgiften med 110 spänn med. Det gäller att hålla Verisure i sträckbänken hela tidenoptimum skrev:
Har aldrig sett lockpriser från Verisure.