Hannuse Hannuse skrev:
Om du har Verisure idag, då tänker jag att du kan klippa in avtalsbiten i tråden, så kan vi analysera den.
Så här står det i det avtal jag har tillgång till.

[bild]
Mna villkor jag skrivit på är inte samma som på deras hemsida... vilket de säkert lägligt kommer glömma..
En sida ur ett avtal med text i svart på vit bakgrund, delar av texten handlar om avtalsvillkor och uppsägning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dokument med text om SDS ansvar och avtalsvillkor i svart vit på papper, hålat för pärm, liggande på bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så om jag i framtiden säger upp det får de snällt själva komma hit och montera ner om de vill ta tillbaks komponenterna.

A ajn82 skrev:
Mna villkor jag skrivit på är inte samma som på deras hemsida... vilket de säkert lägligt kommer glömma..
[bild][bild]

Så om jag i framtiden säger upp det får de snällt själva komma hit och montera ner om de vill ta tillbaks komponenterna.
Om det inte är så att dom har skickat uppdaterade villkor till dig?
Men då bör du ju även ha dessa sparade någonstans.
Men, ja, de villkor du visar här skiljer sig från det avtal jag har granskat, så ditt är förmodligen äldre tänker jag?

Jag har friköpt mitt Verisurelarm. Ringde och sa upp. Några dagar innan ringde jag igen och ville friköpa det och köpa tillgång till mina sidor. Inga problem. Engångskostnad på 350kr. Larmet funkar fortfarande fint efter flera års friköpande. Har även byggt ut larmet med fler komponenter, och kan ju göra som jag vill med det.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
När verisure kostade mer än hemförsäkringen/år. Fick det vara nog, finns bättre alternativ. Kör eufy själv, så har sparat snart 30k på att skita i prishöjjarbolaget verisure under dessa 4 år. Friköpa fungerade inte, och gick inte ens att titta själv i kamerorna.

Visst du kanske får 10% rabatt på hemförsäkringen, täcker knappt 2 månader med verisure. Jag förstår varför dom börsnoterade bolaget och cashade in.

+edit stavfel.
+jag kan nog göra mycket mer än ett friköpt gammalt outdated verisure larm...

Flyttade till hus för 1,5 år sedan där det satt relativt nya kameror och detektorer på dörrar. 479:-/mån ville de ha efter en 3 månaders gratisperiod vill jag minnas, men de där komponenterna har successivt hamnat på tippen med övriga byggsopor under renoveringens gång.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.