D dasboston skrev:
Skulle ringa och säga upp mitt larm hos Sector Alarm idag men som vanligt lyckas de locka kvar en med prissänkningar ;)
Betalar nu 269kr/månaden för 2 pir/kamera, 2 brandvarnare och 2 magnetkontakter.

Får se hur länge jag behåller innan jag byter till något eget system. Börjar bli sugen på Ajax :D
Oavsett larm är det viktigt att ha en utesiren. Om det går ett larm inomhus struntar ju tjuven i och tiden till en eventuell utryckning från larmföretaget är längre än det tar för tjuven att ta det han vill ha.
En Sirén som lever attan är det enda som kan påkalla uppmärksamhet och att ev. Skrämma iväg tjuven.
Detta enligt polisen som utredde ett inbrott i vårt hus.

É ÉlPontus skrev:
Ja det går att använda larmet utan att betala Verisure. Man får fortfarande notiser i appen. Dock endast via vanliga internetuppkopplingen. Så om internet går ner, nån klipper linan eller liknande så märker man ingenting. Rätt så säker jag kan utöka larmet hur jag vill med. Har inte dörrlås.
Kan man inte sätta i ett eget SIM-kort? Eller plockar de med hela modulen?

Har en kompis som köpt beggade verisure produkter, och kopplat upp dessa mot wi-fi, och parat ihop med appen, får notiser vid händelser, brand, eller när nån kommer hem mm.

Vad ska man väktarutryckningen till? Vill man göra inbrott, så hinner man nog det i lugn och ro ändå.

Sen en erfaren tjuv tar sällan ett nybyggt hus, Finns inget av ”värde”, 70” tv är inte så mycket att ha, samt läsplattor som är låsta, smycken från HM.

Är väl guld/diamanter som lockar, lätt att bära samt lätt smälta om/sälja.

É
M MartinP666 skrev:
Kan man inte sätta i ett eget SIM-kort? Eller plockar de med hela modulen?
Jag var inte hemma när de kom men tror inte de plockade ur nåt ur huvudenheten utan de tog endast sim-kortet. Problemet är att det inte går styra om den att koppla sig mot nåt annat än just deras central.

Själv har jag skaffat trådbundet larm så tänkte se om det går sälja verisure-prylarna snart.

Får väl koppla den mot en 4G router...

H Husqvarna220Ac skrev:
Är väl guld/diamanter som lockar, lätt att bära samt lätt smälta om/sälja.
Dessutom väldigt snabbt och enkelt att få ur landet. En frankerad Jiffy-bag som läggs i närmaste postlåda direkt efter tillgreppet, och du kan bli stoppad av polis/väktare utan att ha någon tydlig koppling till inbrottet.

Det är lite synd att posten är så skyddad. Om polisen hade mandat att kontrollera innehållet i alla postlådor i närområdet efter inbrott så skulle nog ganska mycket stöldgods hittas.

É
F
H Husqvarna220Ac skrev:
Får väl koppla den mot en 4G router...
Finns väl ”vanliga” routers som sen har 3G-backup också? Vet inte om det finns såna man kan sätta på enskilda objekt ifall man inte har abonnemang/data för att backupa hela hemmet. Men jag skaffade annat larm så kollade inte detta vidare.

Fick 10% höjning på min installation. Tycker redan att det är dyrt och kommer därför att ta steget bort från Verisure. Jättebra därför med alla tips på alternativ även om jag tyckte något lät i dyraste laget. Jag har redan idag kombinerat med Arlo kamera övervakning som fungerar jättebra. Väktarutryckning är ju inte värt något, mer än att de möjligen lappar för ett krossat fönster och då säkert mot en extra avgift...Nej, larmet är väl mer för att i någon mån störa tjuvarna. Att grannarna rycker in är nog tveksamt m h t hur samhället har utvecklats och de kommer att vara rädda för repressalier om det så endast är att de ringt polisen...som ju dessutom högst tveksamt har tid att rycka ut nu när landet har blivit så spännande...Så om det finns tips på ett bra "baslarm" utan abonnemang vore det kanon.

Redigerat:
Hur motiverar dom alla höjningar ?
Utrustningen är redan betald och sitter uppmonterad hos kunden
Allt är ju klart, det är pengar in på kontot varje månad för dom, och i dom allra flesta fallen så behöver dom ju inte göra något alls

Ska de där emot åka ut och plocka ner utrustning och plocka ner dekaler så har de ju en kostnad för detta
De förlorar dessutom en kund som betalar varje månad
Och utrustningen är ju begagnad och lär inte inbringa någonting speciellt mycket i pengar väg

D dasboston skrev:
Skulle ringa och säga upp mitt larm hos Sector Alarm idag men som vanligt lyckas de locka kvar en med prissänkningar ;)
Betalar nu 269kr/månaden för 2 pir/kamera, 2 brandvarnare och 2 magnetkontakter.

Får se hur länge jag behåller innan jag byter till något eget system. Börjar bli sugen på Ajax :D
Om man betalar 300 kr / månad så efter 10 år så har man betalt 36 000kr på 10 år det kan man spara eller köpa nya grejor för istället

• Gilla
dasboston
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Nytt brev från Verisure, höjer med 33kr till 416kr för vår larm från tidig stenålder. De har alltså höjt från 349 till 416 på tre år...

Det enda jag blir mer och mer "very sure" på är att Verisure ska bort!
Svinpris för en tjänst dom är ganska onödig

Jag har betalat 4149 till Verisure under 2018. Har GSM larm utan app o kamera. Inget brand/vattenlarm. Fick det installerat för ca 15 år se'n.
Förstår att det finns billigare alt. men har hittills känt mig nöjd och trygg med Verisure. Ska ringa och höra om prissänkning...

Verisure verkar höja med 8-9% per år om man inte säger ifrån. Smart, inte alla som orkar tjata.
För 2 år sedan hade jag en lång dialog med dom på deras Facebooksida. Den motivering de hade var deras stora utvecklingskostnader för appen.....vilket skitsnack.
Jag sa att jag var nöjd med det jag hade, har inte bett om någon utveckling, vänligen sänk priset och vips så fick jag 95kr/månad lägre pris.

Nu kom 8 procenten igen....får se om jag orkar tjata. (Pris nu 435 SEK/mån)

Ni som tecknar nya avtal med verisure, se till att få framtida prisökningar fastställda i relation till kpi. Kpi är väl ca 2 % gissar jag i år.

Är så less på deras svinhöjningar.

D Dsl skrev:
Har offert på 399:-.
2kameror, 2 rökdetektorer och tjänsyen att de går in med nyckel
Se då till att få framtida höjningar reglerade. 8-10% per år ger fort stora höjningar. De kör med locka in dig priser först

G gunnar blomkvist skrev:
Oavsett larm är det viktigt att ha en utesiren. Om det går ett larm inomhus struntar ju tjuven i och tiden till en eventuell utryckning från larmföretaget är längre än det tar för tjuven att ta det han vill ha.
En Sirén som lever attan är det enda som kan påkalla uppmärksamhet och att ev. Skrämma iväg tjuven.
Detta enligt polisen som utredde ett inbrott i vårt hus.
Inte så viktigt med utesiren för oss som bor på landet. En halvdöv granne 400 m på ena sidan, på andra sidan ett par hundra m bort en som i princip aldrig är hemma. Jag har sector alarm, betalar för 3 kameror i huset och garaget samt larm på husets två ytterdörrar, plus brandlarm, tror det var allt. 450 kr /mån. Däremot fick jag provlyssna på inomhuslarmet, det var riktigt plågsamt för öronen, på gränsen till outhärdligt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.