É ÉlPontus skrev:
Mitt larm gick inte aktivera själv trots jag följde nån instruktion, så jag ringde Verisure som fick hjälpa/återställa nåt.
Går inte fjärransluta till mitt larm längre när det inte sitter nåt GSM kort i larmet längre. Finns inget annat sätt att kommunicera med min gamle larmbox.

C cpalm skrev:
Batteritorsk i fjärrkontrollen eller knappsatsen?
Annars är det ju just det som är problemet med de äldre versionerna. De enda som kan se status och lägga till och ta bort givare och koder är Verisure. Tur att man inte betalat nåt för skiten. :poop:
Detta inträffade exakt samtidigt samma dag som teknikern var här och plockade ur simkortet ur min larmcentral? Nej. Det är något som inaktiverats :)

É
Kendobendo Kendobendo skrev:
Går inte fjärransluta till mitt larm längre när det inte sitter nåt GSM kort i larmet längre. Finns inget annat sätt att kommunicera med min gamle larmbox.
Ok förstår inte riktigt... vet inte om jag är trött, men du skrev själv förut det funkar?

”för svara på din fråga så beror de på hur nytt eller gammalt ditt larm är. Har du APP idag så ska detta även fungera efter du säger upp tjänsten. Fast enbart över bredbandet hemma och inte över simkort. Har du ett äldre larm utan app så kommer inte larmet fungera öht om du säger upp de då de plockar ur simkortet ur larmboxen”

F frollic skrev:
Vi fick deras nya larm helt gratis genom att hota med att säga upp tjänsten (vi hade det gamla larmet där man inte ens fick byta batterier själv).
Eventuellt tillkom en kostnad på 5-700 kr för tekniker.
Jag fick erbjudande om 1000kr i installationskostnad. Men tackade ändå nej. Men det finns möjlighet att pruta på alla kostnader hos Verisure som vi bägge är bevis för. :)

É ÉlPontus skrev:
Ok förstår inte riktigt... vet inte om jag är trött, men du skrev själv förut det funkar?

”för svara på din fråga så beror de på hur nytt eller gammalt ditt larm är. Har du APP idag så ska detta även fungera efter du säger upp tjänsten. Fast enbart över bredbandet hemma och inte över simkort. Har du ett äldre larm utan app så kommer inte larmet fungera öht om du säger upp de då de plockar ur simkortet ur larmboxen”
Exakt. Jag har aldrig haft APP till mitt verisure. Jag har däremot köpt ett nytt Ajax larm som har marknadensbästa APP i mitt tycke. Det finns alltså inte bara en variant av Verisure larmbox. Dom har antagligen fler än två. Men det är två jag har vetskap om.

É
Ah ok. Jag pratade om det som jag antar är det senaste med en app. Köpt för 6 år sen.
Jag har inte prövat några andra larm utöver det nya egeninstallerade jag har nu, Siemens/Vanderbilt SPC.

É ÉlPontus skrev:
Ah ok. Jag pratade om det som jag antar är det senaste med en app. Köpt för 6 år sen.
Jag har inte prövat några andra larm utöver det nya egeninstallerade jag har nu, Siemens/Vanderbilt SPC.
Förstår det. Mitt verisurelarm kom med huset. De installerades 2007. Den förra ägaren tog de beslutet när de blev inbrott i grannenshus på andra sidan området här. Det är den enda gången vi har hört om inbrott i vårt område som tur är. Men det är orsaken till att larmet inte hade APP. Inte så stort fokus på sånt vid runt den tiden.

Jag tittade även på Paradox larm APP innan jag valde Ajax. Paradox är ett kanadensiskt företag som gör bra larm för företag. Dom är hopplöst efter för privatpersoner när det kommer till att ha egen kontroll och möjlighet att ställa in och trimma själv. Deras APP kostade dessutom pengar varje år och den va nog de slöaste och fulaste jag sett. Den lokala larmfirman (Låsteam) förespråkade den. Men de beror på okunskap om vad som är nytt. Märkt att väldigt få larmbolag har koll på de senaste. Ett larm får nästan ha funnits i över 5år för de ska vakna till.

T trasker skrev:
Några exempel på vart man kan köpa ett sådan & olika märken?
Vi har själva ett Vanderbilt SPC (fd Siemens) som vi är mycket nöjda med. Jag har bara installerat trådbundna enheter, men de har även trådlösa. Just nu betalar vi ingen månadskostnad alls, men vi kan ansluta till valfri larmcentral för ca 80-100 kr/mån om vi vill i framtiden.

Fick följande svar från Verisure kundtjänst

Tack för ditt mail!

Våra kostnader har begränsad koppling till Konsumentprisindex, utan drivs främst av utvecklingen av vår tjänst samt vilken typ av larm och tjänster du har. Vi har under året också fortsatt våra satsningar och investeringar i vår larmcentral för att bli ännu bättre och snabbare på att ge dig rätt åtgärd vid en nödsituation. I år har vi förbättrat vår genomsnittstid från att larm löser ut till påbörjad åtgärd med 20% och i genomsnitt tar det bara 16 sekunder från att larmet löser ut tills vi har påbörjat åtgärd. Vi vet att varje sekund är viktig när något händer och finns där för dig dygnet runt, året om, nu ännu snabbare.

Ytterligare exempel på några av de tjänster vi har utvecklat är @home – en tjänst som hjälper oss att i en skarp situation ha tillgång till viktig information om vem som sannolikt befinner sig hemmet. Informationen är värdefull för oss att kunna förmedla till räddningstjänst.

Du har även själv tillgång till informationen på din statusskärm i Verisure app, och kan därmed få information om att inte bara första barnet som larmar av är hemma, utan även se när övriga familjemedlemmar kommer hem. Vi har också många kunder som uttryckt att de ofta glömmer att larma när de går hemifrån. Utifrån den upplevelsen utvecklade vi funktionen påminnelser. Med påminnelser aktiverade blir du påmind i det fall larmet ej är tillkopplat (eller frånkopplat) vid en viss tidpunkt. Båda dessa funktioner är utvecklade i syfte att förbättra säkerheten och tryggheten i din vardag. Om du har fler frågor får du gärna kontakta oss på telefonnummer 020-7 24 365 så kan vi titta på hur just din hemlarmslösning ser ut.

Önskar dig en fortsatt bra dag

Det är ju gratis utryckningar och man är nästan sugen att sätta igång larmet o se hur lång tid de tar ut till oss (15min från stan). Eventuell tjuv lär hunnit iväg innan och då kan man likväl skaffa ett larm själv med rörelsekameror som sänder till ens telefon.

• Gilla
JohanLun
  • Laddar…
É
Inte säkert de åker ut bara för att det larmar. Under 5 år har de kommit 2ggr vid falsklarm. Tredje gången (helt annan sensor) så ringde de och sa att de inte såg nåt på bilderna så de åker inte ut. Själv blev jag nojjig så åkte hem ändå. Det var ju mycket riktigt inget, men jag saknade att själv kunna hålla koll en stund via kameran för säkerhets skull.

C
É ÉlPontus skrev:
ringde de och sa att de inte såg nåt på bilderna så de åker inte ut.
Samma sak hör jag från mina kollegor som har Verisure, så det verkar vara så det funkar.

Tror jag säger upp i veckan

Jag o min sambon kommer nog säga upp de. Sen köpa kameror med hdd o appstyrning utan ab.

Bowser
Jag har själv verisure och visst kan jag tycka att det ibland känns tråkigt att få prisökningar dånoch då...
Sen står jag vid spisen och steker så det osar, eller glömmer stänga av spisfläkten under tiden jag ska tända en brasa i kaminen.. larmet börjar tjuta och jag har knappt hunnit vända mig för att stänga av larmet innan telefonen ringer och larmoperatören ser mig i kameran och frågar hur det står till..
Det är vid såna tillfällen jag kommer ihåg varför jag betalar för tjänsten.
Nån gång kan ju faktiskt brandlarmet gå när jag inte är hemma.

• Gilla
KalleKe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.