C cpalm skrev:
Mitt larm är nog "urversionen" - jättegammalt. Men vad är det som inte funkar? Att det blinkar rött beror förmodligen på att någon sensor har batteritorsk.
Det går inte att aktivera larmet. inget händer.

optimum
Och ni vet väl varför så många tycker det är ok att betala en massa pengar före ett bra larm.

Min orsak är att samhället misslyckats med att plocka bort djävlarna som ständigt bryter sig in hos folk.
Otrygghet.

Fy faen för att betala för sådant vi redan betalar massor med skatt för.

• Gilla
jim_b och 4 till
  • Laddar…
É
Kendobendo Kendobendo skrev:
Mitt larm gick inte aktivera själv trots jag följde nån instruktion, så jag ringde Verisure som fick hjälpa/återställa nåt.

C
Batteritorsk i fjärrkontrollen eller knappsatsen?
Annars är det ju just det som är problemet med de äldre versionerna. De enda som kan se status och lägga till och ta bort givare och koder är Verisure. Tur att man inte betalat nåt för skiten. :poop:

Köp ett kvalitetslarm istället som inte är bundet till nåt sånt här företag. Nokas hade en drive för ett par år sen för att ragga nya kunder. 65kr per månad betalar jag och då rycker ett lokalt väktarföretag ut med låg utryckningstid.
Skaffar man fler enheter så ökar inte kostnaden. Köp/installation gick på tjugofemtusen men det räknar jag med att ha sparat in efter ca 5-6 år . Jag kör Paradox men det finns ju andra bra tillverkare.

Music Man Music Man skrev:
Har avslutat avtalet med Verisure och är sur för att jag inte gjort det tidigare.
Hade ett gammalt larm i huset, ville ha ett modernare och det skulle kosta mig 3500:- i installation samt 495:-/mån
Valde istället Svenska Alarm.
Larmet kostade cirka 17.000:- fri installation .
Kostar 1500:-/per år istället.
Vi fick deras nya larm helt gratis genom att hota med att säga upp tjänsten (vi hade det gamla larmet där man inte ens fick byta batterier själv).
Eventuellt tillkom en kostnad på 5-700 kr för tekniker.

M
Bytte bort Verisure då de inte tog ansvar når larmet inte funkade vid inbrott efter att betalt dyra avgifter i 15 år. Bytte till Sektor. Lika dyrs men vi får väl se om de agerar bättre o vi får inbrott.

Verisure könns sorgligt giriga. Ett dyrt försäkringsbolag tar åtminsone ofta ansvar bär skadan väl är är. Enda trösten är att försäkringsbolaget höll med och skulle ta regress på Verisure men det gynnar ju inte mig. Skitbilag helt enkelt som bara suger ut kunderna för att skicka vinsterna till skatteparadis.

3 år sedan nu o fortfarande förbannad

På vilket sätt funkade det inte vid inbrottet??

• Gilla
Thellster
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Och ni vet väl varför så många tycker det är ok att betala en massa pengar före ett bra larm.

Min orsak är att samhället misslyckats med att plocka bort djävlarna som ständigt bryter sig in hos folk.
Otrygghet.

Och det är ett helt annat ämne du gärna får starta en egen tråd om.

optimum optimum skrev:

Otrygghet.

Problemet med ditt larm är att du bara betalar för falsk trygghet, dom du kallar djävlarna bryr sig inte om huset har larm eller inte det ända dom bryr sig om hur lätt och osätt dom tar sig in i huset.
Så vill du inte ha oväntat besök lägg pengarna där dom hjälper.

• Gilla
Kendobendo och 1 till
  • Laddar…
Hej!

Har inen erfarenhet av just Verisure.

I samband med köp av nytt hus köpte jag en komplett förkonfigurerad larmanläggning av en firma www.protexus.se. Med innehållet jag köpte kostade det ca 10 000 kr. Men jag fick också larmet programmerat för uppkoppling mot Tempest (fd Falck) larmcentral och betalar ca 1000 kr om året för övervakningen. Men det gick att få Securitas och nån annan också. Ungefär samma pengar. Får dock betala för utryckningar om det blir några men jag har tjänsten konfigurerad så jag avgör om dom skall åka eller inte. Är det ett riktigt inbrott kostar det inget annars typ 1500-2000 kr. För mig var uppkopplingen mot larmcentralen viktig eftersom jag reser en del. Att koppla upp ett larm som man köper "på stan" mot larmcentral funkar inte vad jag förstår eftersom larmcentralerna kräver att du är auktoriserad installatör för att få koppla upp det.

Gällande SIMkortet så fick jag ett Telenor SIMkort för telematik med larmet. Ladddar med 100 kr en gång om året. Fantastiskt bra.

Jag har ett tvillingkort till mitt jobabonnemang kostar 0kr för mig. Fast det är ju upp till användaren så klart hur man vill att larmcentralen ska kommunicera. De flesta kanske klarar sig med att förlita sig på bara bredbandet hemma. Men det finns abonnemang som exempelvis hallon. 4GB Surf, fria SMS och samtal - 99kr per månad. 4GB bör väl räcka antar jag. Då blir det max 11,880kr över 10 år. Alla "lågpris operatörer" har erbjudanden likt detta.

Personligen så litar jag faktiskt på mitt fiber där hemma att de är uppe. Hade jag inte haft tvilligkort gratis så hade jag nog struntat i detta men det får ju vara upp till var och en att bedöma så klart.
I vår förra villa använde jag Telias Telematik-abonnemang, som egentligen är en företagstjänst men går att köpa som privatperson också. Tror det kostade 39 kr/mån. Då får man betala för alla samtal och SMS, men det bör ju inte bli särskilt många för ett larm.

mexitegel mexitegel skrev:
Tråkig läsning. Jag är idag glad att vi installerade ett eget DSC/Teletec larm. Kostade mig under 10 tkr och tog väl ett par dagar/kvällar att sätta upp. Kopplar detta till valfri larmoperatör och kan därför pressa månadskostnaderna rejält eller köra gratis och få larmen till mig själv för egen åtgärd.
Vad tycker du om den tillhörande appen?

Jag har det med app.
Kan jag använda larmet trots att jag säger upp det?
Hur gör jag detta? Jag har även dörrkås som jag kör via appen.
Jag betalade 11000 när jag installerade detta runt 2013

É
Ja det går att använda larmet utan att betala Verisure. Man får fortfarande notiser i appen. Dock endast via vanliga internetuppkopplingen. Så om internet går ner, nån klipper linan eller liknande så märker man ingenting. Rätt så säker jag kan utöka larmet hur jag vill med. Har inte dörrlås.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.