4 788 läst ·
91 svar
5k läst
91 svar
Utemöbler – designklassiker jämfört med billiga kopior
Jag tycker inte det är ok att du antar att Maria är en kvinna!BirgitS skrev:
Och hur har du tänkt dig att det skulle framgå att bilden, som maria01 efterfrågade, är från i år till 100 % och inte AI-framställd?
Men det är maria01 som anser att företaget ljuger. Jag behöver inte bevisa att företaget talar sanning utan det är faktiskt maria01 som får bevisa att hennes åsikt är korrekt.
Låt mig gissa:F fribygg skrev:
https://www.byggahus.se/forum/members/maria01.142722/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
M maria01 skrev:
M maria01 skrev:
M maria01 skrev:
M maria01 skrev:
Du ifrågasatte att möblerna tillverkas i Sverige och anförde brist på bildmaterial som anledning. Jag länkade då till bildmaterial, men påpekade samtidigt det självklara att inget bildmaterial i världen kan bevisa att tillverkningen sker i just Sverige men att man däremot nog kan utesluta vissa andra väldigt vanliga tillverkningsländer. Om du läser in rasism i det har du allvarligare problem än jag trodde.M maria01 skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 211 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 211 inlägg
du som skrev "När tillverkningen sker för hand " jag svara att jag inte tror dom är handtillverkade i sverige vet hur långt tid det skulle ta per stol eller bordBirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 211 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 211 inlägg
Du efterfrågade bilder från den svenska fabriken och mina svarsinlägg handlade om att eftersom det är mycket manuell tillverkning så skulle det vara svårt att ta bilder utan att det samtidigt skulle sprida bilder på personer på nätet. Det syns ju också på filmen där man just ser människor som håller på med manuella moment.M maria01 skrev:
Det är just för att det är mycket manuella moment som möblerna kostar mycket.
tror inte du vet vad handtillverkade betyder eller manuell tillverkning ärBirgitS skrev:
Du efterfrågade bilder från den svenska fabriken och mina svarsinlägg handlade om att eftersom det är mycket manuell tillverkning så skulle det vara svårt att ta bilder utan att det samtidigt skulle sprida bilder på personer på nätet. Det syns ju också på filmen där man just ser människor som håller på med manuella moment.
Det är just för att det är mycket manuella moment som möblerna kostar mycket.
och samma rörboknings maskin i klippet används av ikea i kina med inget hantverk bakom den
Redigerat:
Det var förresten en artikel i senaste numret av Gård och torp om en snickare som renoverade svenska fjäderstålsmöbler från trettio till sextiotalet. Undrar om det finns kvar ett enda exemplar av dagens skräptillverkning om sextio eller nittio år?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 211 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 211 inlägg
Frågan är om du ens vet vad du hela tiden klagar på. Det är ju som sagt inte konsekvent. Det är ju uppenbart, som redan skrivits, att du har bestämt dig för en åsikt och inte är intresserad av information som gör att din åsikt inte stämmer med verkligheten.M maria01 skrev:
Ett exempel: Du efterfrågar bilder på tillverkningen trots att sådana är lätta att manipulera, när det gäller tidpunkt, var de är tagna, innehåll osv. Det innebär att du skulle fortsätta att klaga även om det hade kommit bilder, bara att du då i stället hade klagat på att man inte kan veta att bilderna inte är manipulerade (dubbelbestraffning). Det är alltså omöjligt att uppfylla dina påhittade krav. Alltså en totalt meningslös diskussion som du försöker bedriva.
och du klagar inte?BirgitS skrev:
Frågan är om du ens vet vad du hela tiden klagar på. Det är ju som sagt inte konsekvent. Det är ju uppenbart, som redan skrivits, att du har bestämt dig för en åsikt och inte är intresserad av information som gör att din åsikt inte stämmer med verkligheten.
Ett exempel: Du efterfrågar bilder på tillverkningen trots att sådana är lätta att manipulera, när det gäller tidpunkt, var de är tagna, innehåll osv. Det innebär att du skulle fortsätta att klaga även om det hade kommit bilder, bara att du då i stället hade klagat på att man inte kan veta att bilderna inte är manipulerade (dubbelbestraffning). Det är alltså omöjligt att uppfylla dina påhittade krav. Alltså en totalt meningslös diskussion som du försöker bedriva.