BirgitS BirgitS skrev:
Och hur har du tänkt dig att det skulle framgå att bilden, som maria01 efterfrågade, är från i år till 100 % och inte AI-framställd?

Men det är maria01 som anser att företaget ljuger. Jag behöver inte bevisa att företaget talar sanning utan det är faktiskt maria01 som får bevisa att hennes åsikt är korrekt.
Jag tycker inte det är ok att du antar att Maria är en kvinna!

• Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
tror du verkligen att dom är hand smidda i sverige ?
grythyttan tillverkas i sverige !!
det enda som köps från utlandet är teakplankorna!

Tokslut Tokslut skrev:
Jag tycker inte det är ok att du antar att Maria är en kvinna!
Varför inte?

• Haha
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
  • Haha
  • Wow
Dilato och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
svårt det var att hitta bilder på Grythyttan fabrik
M maria01 skrev:
inte en enda bild från fabriken och inget på själva tillverkningen jag blirr ofta orolig över att det stämmer när företaget inte kan visa något

hade samma problem med norska jotul kaminer som satt made in norway på sina produkter när det visa sig att dom inte var det
M maria01 skrev:
företag som inte är rädda att visa att tillverkningen sker i sverige är dom ända man kan litta på idag
M maria01 skrev:
tror du verkligen att dom är hand smidda i sverige ?
M maria01 skrev:
jag har aldrig förespråkat nåt om kina?

du visar din rasism om folk du och birgitS med ett sånt svar att kineser skulle bygga sämre produkter en polack eller svensk
Du ifrågasatte att möblerna tillverkas i Sverige och anförde brist på bildmaterial som anledning. Jag länkade då till bildmaterial, men påpekade samtidigt det självklara att inget bildmaterial i världen kan bevisa att tillverkningen sker i just Sverige men att man däremot nog kan utesluta vissa andra väldigt vanliga tillverkningsländer. Om du läser in rasism i det har du allvarligare problem än jag trodde.

• Gilla
  • Haha
Hep och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är upp till dig att bevisa att du har rätt. Du kan ju t.ex. visa i årsbokslut att de köper in färdiga möbler från andra företag.
vart har jag skrivit att dom köper in ärdiga möbler från andra företag.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
BirgitS
M maria01 skrev:
vart har jag skrivit att dom köper in ärdiga möbler från andra företag.
Det är ju alternativet till att inte tillverka möblerna i egen regi i Sverige. För du tror väl inte att man sätter upp en fabrik i ett låglöneland utan att starta ett företag i det landet.

BirgitS BirgitS skrev:
Det är ju alternativet till att inte tillverka möblerna i egen regi i Sverige. För du tror väl inte att man sätter upp en fabrik i ett låglöneland utan att starta ett företag i det landet.
du som skrev "När tillverkningen sker för hand " jag svara att jag inte tror dom är handtillverkade i sverige vet hur långt tid det skulle ta per stol eller bord

BirgitS
M maria01 skrev:
du som skrev "När tillverkningen sker för hand " jag svara att jag inte tror dom är handtillverkade i sverige vet hur långt tid det skulle ta per stol eller bord
Du efterfrågade bilder från den svenska fabriken och mina svarsinlägg handlade om att eftersom det är mycket manuell tillverkning så skulle det vara svårt att ta bilder utan att det samtidigt skulle sprida bilder på personer på nätet. Det syns ju också på filmen där man just ser människor som håller på med manuella moment.

Det är just för att det är mycket manuella moment som möblerna kostar mycket.

BirgitS BirgitS skrev:
Du efterfrågade bilder från den svenska fabriken och mina svarsinlägg handlade om att eftersom det är mycket manuell tillverkning så skulle det vara svårt att ta bilder utan att det samtidigt skulle sprida bilder på personer på nätet. Det syns ju också på filmen där man just ser människor som håller på med manuella moment.

Det är just för att det är mycket manuella moment som möblerna kostar mycket.
tror inte du vet vad handtillverkade betyder eller manuell tillverkning är

och samma rörboknings maskin i klippet används av ikea i kina med inget hantverk bakom den

Redigerat:
Det var förresten en artikel i senaste numret av Gård och torp om en snickare som renoverade svenska fjäderstålsmöbler från trettio till sextiotalet. Undrar om det finns kvar ett enda exemplar av dagens skräptillverkning om sextio eller nittio år?

• Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
M maria01 skrev:
tror inte du vet vad handtillverkade betyder eller manuell tillverkning är

och samma rörboknings maskin i klippet används av ikea i kina med inget hantverk bakom den
Frågan är om du ens vet vad du hela tiden klagar på. Det är ju som sagt inte konsekvent. Det är ju uppenbart, som redan skrivits, att du har bestämt dig för en åsikt och inte är intresserad av information som gör att din åsikt inte stämmer med verkligheten.

Ett exempel: Du efterfrågar bilder på tillverkningen trots att sådana är lätta att manipulera, när det gäller tidpunkt, var de är tagna, innehåll osv. Det innebär att du skulle fortsätta att klaga även om det hade kommit bilder, bara att du då i stället hade klagat på att man inte kan veta att bilderna inte är manipulerade (dubbelbestraffning). Det är alltså omöjligt att uppfylla dina påhittade krav. Alltså en totalt meningslös diskussion som du försöker bedriva.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Frågan är om du ens vet vad du hela tiden klagar på. Det är ju som sagt inte konsekvent. Det är ju uppenbart, som redan skrivits, att du har bestämt dig för en åsikt och inte är intresserad av information som gör att din åsikt inte stämmer med verkligheten.

Ett exempel: Du efterfrågar bilder på tillverkningen trots att sådana är lätta att manipulera, när det gäller tidpunkt, var de är tagna, innehåll osv. Det innebär att du skulle fortsätta att klaga även om det hade kommit bilder, bara att du då i stället hade klagat på att man inte kan veta att bilderna inte är manipulerade (dubbelbestraffning). Det är alltså omöjligt att uppfylla dina påhittade krav. Alltså en totalt meningslös diskussion som du försöker bedriva.
och du klagar inte?

BirgitS
M maria01 skrev:
och du klagar inte?
Jag väntar på att du kommer med någon sorts bevis eller indicium för att din gissning är rätt.

BirgitS BirgitS skrev:
Jag väntar på att du kommer med någon sorts bevis eller indicium för att din gissning är rätt.
bevis på vad?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.