4 903 läst ·
91 svar
5k läst
91 svar
Utemöbler – designklassiker jämfört med billiga kopior
Lite som Jernverket. Man vill framstå som något anrikt etc men det är kinaskit.M maria01 skrev:
https://www.jernverket.se/
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 327 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 327 inlägg
Inser du inte att en bild på ett snickeri och dess maskiner kan vara tagen var som helst i världen?M maria01 skrev:
Du efterfrågade ju bilder på tillverkningen. När tillverkningen sker för hand så förutsätter det bilder med människor. Så varför efterfrågar du bilder på tillverkning för hand men där inga människor får vara med?
Inser du inte det ologiska med det?
Jag ser inte till något om att de skriver att de har tillverkning i Sverige. Jag kan inte hitta något organisationsnummer, varför det inte ens går att kolla upp vad det är för företag bakom webbsidan.F Fideliox skrev:
Grythyttans möbler är verkligen ingen kinaskit.
Alltså Jernverket är helt annorlunda mot Grythyttan Stålmöbler, inget likt alls.
tror du verkligen att dom är hand smidda i sverige ?BirgitS skrev:
Inser du inte att en bild på ett snickeri och dess maskiner kan vara tagen var som helst i världen?
Du efterfrågade ju bilder på tillverkningen. När tillverkningen sker för hand så förutsätter det bilder med människor. Så varför efterfrågar du bilder på tillverkning för hand men där inga människor får vara med?
Jag ser inte till något om att de skriver att de har tillverkning i Sverige. Jag kan inte hitta något organisationsnummer, varför det inte ens går att kolla upp vad det är för företag bakom webbsidan.
Grythyttans möbler är verkligen ingen kinaskit.
Alltså Jernverket är helt annorlunda mot Grythyttan Stålmöbler, inget likt alls.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 327 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 327 inlägg
Jag tror ingenting.M maria01 skrev:
Däremot vet jag att Grythyttans möbler är tidsödande att tillverka med den kvalitet de har och att det inte är kinaskit.
Sen är jag rätt övertygad om att Grythyttans stålmöbler har väldigt mycket att förlora på att bli påkomna med att ljuga om var tillverkningen sker. Det skulle få många presumtiva kunder att välja något annat. Då blir det snart konkurs.
Om möblerna skulle tillverkas i låglöneländer skulle företaget ha en väldigt stor vinstmarginal, men det har de ju inte.
Du kan se en video från tillverkningen här:M maria01 skrev:
https://grythyttanstalmobler.com/sv-se/om-oss/kvalitet-och-hantverk
Det ser ut att kunna vara svenskar i Sverige, men kan så klart vara polacker i Polen. Det är i alla fall inte kineser i Kina.
exagt vad jag sa men det var inte jag som sa att detM MaKrBr skrev:
och mycket kan hända på 10 år sen det klippet las up
jag har aldrig förespråkat nåt om kina?W Weimik skrev:
du visar din rasism om folk du och birgitS med ett sånt svar att kineser skulle bygga sämre produkter en polack eller svensk
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 327 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 327 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 327 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 327 inlägg
Det var Fideliox som skrev om kinaskit. Det borde du ju veta eftersom du gillade det inlägget. Så du får bestämma dig för om det var ett rasistiskt inlägg du gillade eller om det inte är rasistiskt att skriva om kinaskit.M maria01 skrev:
Nu brister du i din argumentation igen. Du efterfrågade bilder och fick en film men är ändå inte nöjd. Det är ju väldigt underligt att tro att bilder från en fabrik skulle bevisa att det är i Sverige.M maria01 skrev:
Du har ju uppenbarligen redan bestämt dig för att Grythyttan stålmöbler ljuger och tror inte på något som visar något annat.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 327 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 327 inlägg
Och hur har du tänkt dig att det skulle framgå att bilden, som maria01 efterfrågade, är från i år till 100 % och inte AI-framställd?Alfredo skrev:
Men det är maria01 som anser att företaget ljuger. Jag behöver inte bevisa att företaget talar sanning utan det är faktiskt maria01 som får bevisa att hennes åsikt är korrekt.
Det är inget jag funderat det minsta på och inte heller relevant för min fråga.BirgitS skrev:
För min del behöver ingen bevisa det minsta. Jag undrade bara varför du tyckte att hennes ifrågasättande av en tio år gammal film som stöd för dagens situation tydde på en bristande argumentation.BirgitS skrev:
Kommer väl inte att spela någon roll när man redan bestämt sig. Ni får väl boka in ett studiebesök.
https://www.tmf.se/om-tmf/nyheter/20232/09/jag-kanner-ett-ansvar-for-de-anstallda-och-orten/
https://www.tmf.se/om-tmf/nyheter/20232/09/jag-kanner-ett-ansvar-for-de-anstallda-och-orten/