V Vector skrev:
Absolut... det skrev jag inte att stora bvp kan drabbas av driftstörningar men min erfarenhet är att det flesta om dom kallar på hjälp går ganska fort att avhjälpa . Men det är fortfarande så att ju fler kompressorer, expansionsventiler,gasledningen mm man har ju större chans att det blir något fel. Jag känner och folk som har haft fel på bvp, flvp, luft luftare å luft vatten
Precis. Fördel med flera källor i huset.

Och beroende på tröghet i systemet med golvvärme 10cm i betongen och dagar som börjar med -15 och sen är +5 med sol så är LLVP ett smidigt alternativ.

Oavsett hus och hur intresserad man är att styra så är det inte allt för sällan det pumpas ut värme på fel tider som kommer till nytta på fel tider.

O
vi bygger hus nu 200m2. Jag säger inte att vårt val är det bästa men det är det vi landat i passar oss bäst och känns rationellt.

flvp nibe s735c+oeks20 modul , ger ca 3kw kyla via golvslingorna .
Vi kommer ha vanlig passiv tilluft
Lvp till två innedelar (nej man måste inte ha fula fristående på väggen) för att hjälpa flvp med värme +kyla.

Driftkostnad för ett kylsystem är ju lite saksamma för de flesta idag om man har solpaneler.

• Gilla
GBTRY
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.