82 844 läst ·
600 svar
83k läst
600 svar
Tvist med bank
jag hajar också noll. Så att överföra till eget konto hos annan bank skulle gå fint men inte till säljare av en fastighet?B Boromirr skrev:
Betänk att det görs många 100 fastighetsaffärer varje dag, problemet du beskriver finner jag inte via Google. Det måste va nåt specifikt du inte berättat för tråden.
Så de låter dig inte köpa en bostad för 3-4 millar för de inte vet var pengarna kommer ifrån men en motorbåt Bavaria r 55 för samma pris är ok?B Boromirr skrev:
Nåt som inte stämmer här…
Är det så att din bank måste förklara för säljarens bank vart pengarna kommer ifrån och vanligtvis kan de säga ”från de här nya lånen vi skapat” men nu blir det lite för jobbigt för dem att förklara?B Boromirr skrev:
Naturligtvis inte. Jag har redan svarat. Om någon försöker förskingra mina pengar accepterar jag naturligtvis inte det. Då en bank rimligen har kapital för att gälda sin skuld ser jag inga större problem.Jonatan79 skrev:
Men hela diskussionen är ju tramsig. Att en svensk bank där jag är kund skulle försöka förskingra mina pengar finns liksom inte på kartan.
Det händer ofta. Tro mig. Jag har jobbat på en av Sverige största banker i 9 år och haft en del chefer som tyckt att kunderna inte ska få ta ut / överföra sina egna pengar.Alfredo skrev:
Naturligtvis inte. Jag har redan svarat. Om någon försöker förskingra mina pengar accepterar jag naturligtvis inte det. Då en bank rimligen har kapital för att gälda sin skuld ser jag inga större problem.
Men hela diskussionen är ju tramsig. Att en svensk bank där jag är kund skulle försöka förskingra mina pengar finns liksom inte på kartan.