84 097 läst ·
600 svar
84k läst
600 svar
Tvist med bank
Hypotetiskt, jag vill köpa ett hus med pengarna på mitt konto, säljaren ska lösa sina lån för mina pengar och dessa lån ligger hos min bank. Inga problem alls?Alfredo skrev:
Ok, sorry. Självklart kan man byta Svensk bank hur man vill med 1 mkr 10mkr eller 100mkr på sparkontot UTAN att det ska va några som helst problem.Alfredo skrev:
Kommer pengarna däremot från BankOfBermuda eller Rosneft bank är det inte lika lätt.
Det är nåt som inte stämmer i berättelsen eller så har vi inte all info.
Man kan ta ut sina pengar och göra vad man vill men banköverföringen för bostadsköpet blev inte beviljad trots redogörelse.Alfredo skrev:
De borde ha ställt sina frågor vid insättning, det håller jag absolut med om. Så som jag har förstått det, när det kommer till bostadsköp verkar det som att när man vill göra betalning i form av banköverföring som man får frågor om vart pengarna kommer ifrån.Z Zodde skrev:Inte ens då blir kontot spärrat eller du blir kickad från banken.
Har du redan pengarna på ditt konto i banken och skall betala ett husköp kan det näppe vara ett problem.
Ev frågor om var pengarna härstammar från skulle isåfall kommit vid insättningen.
Här är nåt som inte stämmer.
Kunder kan dock bli behandlade MYCKET olika beroende på vad banken vet om dig lr KYC som det populärt kallas.