K KMNelhas skrev:
tillkommande anslutningar går enligt ny taxa
Där uppstår ju då en fråga. Antag att den fasta avgiften för en ytterligare "lägenhet" är 45 000. Och så åker du självklart på ytterligare 45 000 i rörlig kvm.avgift. Så långt kan det kännas logiskt, dagens taxa ser ut så.

Men det man kan undra är om det finns risk att du då även får betala ytavgift för de ca 1000 kvm som inte betalats för enl. dages taxa? Jag vet inte, men risken känns inte obetydlig.

H hempularen skrev:
Där uppstår ju då en fråga. Antag att den fasta avgiften för en ytterligare "lägenhet" är 45 000. Och så åker du självklart på ytterligare 45 000 i rörlig kvm.avgift. Så långt kan det kännas logiskt, dagens taxa ser ut så.

Men det man kan undra är om det finns risk att du då även får betala ytavgift för de ca 1000 kvm som inte betalats för enl. dages taxa? Jag vet inte, men risken känns inte obetydlig.
Enligt min tolkning, som baseras på Claude som läst taxebestämmelsen, utgår avgift endast för tillkommande byggnader/lägenheter, inte för tomtyta. Men jag kan inte garantera det.

K KMNelhas skrev:
Enligt min tolkning, som baseras på Claude som läst taxebestämmelsen, utgår avgift endast för tillkommande byggnader/lägenheter, inte för tomtyta. Men jag kan inte garantera det.
Fast efter en snabb review och kontrollfråga så verkar det som att en del av tomtavgiften ska betalas vid anslutning av ny lägenhet. Dyr toa i gästhuset alltså!

Claes Sörmland
Så är det tillkommande lägenheter ("bostadsenheter") kan bli dyrt i anslutningsavgift.

Fast jag ska ju inte klaga ändå. Eventuell inkoppling av ytterligare hus hade ju kostat lika mycket oavsett om anläggningsavgiften för det "riktiga" bostadshuset varit betald eller inte.

• Gilla
martin.sveg och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.