5 893 läst ·
49 svar
6k läst
49 svar
Tvångsansluta VA till en fastighet inom verksamhetsområde.
Moderator
· Stockholm
· 57 857 inlägg
Där uppstår ju då en fråga. Antag att den fasta avgiften för en ytterligare "lägenhet" är 45 000. Och så åker du självklart på ytterligare 45 000 i rörlig kvm.avgift. Så långt kan det kännas logiskt, dagens taxa ser ut så.K KMNelhas skrev:
Men det man kan undra är om det finns risk att du då även får betala ytavgift för de ca 1000 kvm som inte betalats för enl. dages taxa? Jag vet inte, men risken känns inte obetydlig.
Enligt min tolkning, som baseras på Claude som läst taxebestämmelsen, utgår avgift endast för tillkommande byggnader/lägenheter, inte för tomtyta. Men jag kan inte garantera det.H hempularen skrev:Där uppstår ju då en fråga. Antag att den fasta avgiften för en ytterligare "lägenhet" är 45 000. Och så åker du självklart på ytterligare 45 000 i rörlig kvm.avgift. Så långt kan det kännas logiskt, dagens taxa ser ut så.
Men det man kan undra är om det finns risk att du då även får betala ytavgift för de ca 1000 kvm som inte betalats för enl. dages taxa? Jag vet inte, men risken känns inte obetydlig.
Fast efter en snabb review och kontrollfråga så verkar det som att en del av tomtavgiften ska betalas vid anslutning av ny lägenhet. Dyr toa i gästhuset alltså!K KMNelhas skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden