Krilleman Krilleman skrev:
Dom gångerna jag har haft problem via klarna har dom alltid pausat betalningen och inväntat MITT svar innan dom agerat.

Så på den pucken har alltid klarna levererat.
Bara positiva recensioner där!

Sist var den en takbox som jag vägrade hämta ut på mitt loka XXL.
Det syntes tydligt att gafflar tryckt till hela takboxen ovanifrån.
Inte ens personalen på lastkajen bestred min tes...

Jag betalade inte en krona innan en ny oskadad takbox var på plats.
Jag är av samma erfarenhet, men med tanke på mängden transaktioner och pengar det hanteras via Klarna så är jag övertygad att det finns många med dåliga erfarenheter. 😇

Rickard.
F Festlund skrev:
Jag är av samma erfarenhet, men med tanke på mängden transaktioner och pengar det hanteras via Klarna så är jag övertygad att det finns många med dåliga erfarenheter. 😇
Är inte många av dom negativa erfarenhet för att man förskottsbetalat genom klarna och sen fått problem med företaget som man förväntar sig att klarna ska lösa?
Jag har då läst om nått sånt på nån "skvallertidnings" hemsida.

Jag handlar bara på faktura och har aldrig haft problem med dom och vid ett par tillfällen har dom "hjälpt" mig få hem varor som försvunnit på vägen. En gång glömde jag betala och då strök dom påminnelse avgiften mot att jag svarade på ett par frågor. Det är lätt att ogilla klarna av flera anledningar men jag har verkligen bara possitiva erfarenhet av att handla genom dom.

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Jag har undvikt Klarnas fakturabetalning. Betalar alltid med mitt mastercard kreditkort. Då blir ev. konfilkter mellan mastercard och företaget/klarna som strular.

Men jag har egentligen bara råkat ut för betalningsstrul med internetköp en gång. Då var det Bygghemma, som strulade, kommer inte ihåg om betalningen på något sätt hade med Klarna att göra. Då när jag tänkte reklammera till banken/mastercard, så antog jag att det vore bra med en polisanmälan till min reklammation. Men just när jag hade författat min polisanmälan så betalade bygghemma tillbaka. Bokstavligen sekunderna innan jag skulle skicka in anmälan.

Sedan var det en gång med AdLibris, men där blev det tvärtom. De levererade inte, jag hävde köpet och fick tillbaka pengarna omgående. Dagen efter kom leveransen, just när jag skulle ut och leta efter motsvarande vara i butik. Så jag medelade dem att jag ville behålla varan och betala för den. Men det var omöjligt de krävde att jag skulle returnera varan. Jag vägrade och efter en del diskussioner kom de fram till att eftersom de inte kunde fakturera mig, och jag vägrade skicka tillbaka varan så fick jag den gratis. Jag satte in motsvarande belopp på barncancerfonden, och meddelade dem det.

Sitter just nu i en tvist med en säljare på Alibaba där jag använt Klarna få först betala sedan. Kan återkomma hur det gick.

Produkt för 19k

Edit: har handlat massor med grejer via dem aldrig problem. Dock bara haft småtvister förut där tex AliExpress tagit 2 månader på sig att skicka något liten grej.

Köpte GPS kartor på DVD som inte fungerade från England via Klarna.
Mailade fram o tillbaka med säljaren utan framgång, anmälde det till Klarna som bla ville ha min mailkonversation med säljaren.
Betalningen pausades, och efter en månad ströks den.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.