211 312 läst ·
917 svar
211k läst
917 svar
Trender som daterar huset
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 833 inlägg
Trist ändå när man gjorde köket med typ exakt sånt kakel 2018. Då fanns det EN platta att få tag i och jag kände mig speciell och unik. Fast forward till idag då det är total översvämning av färgglada plattor och dom antagligen kommer kännas daterade som du säger.Vrana skrev:
Kommer göra samma när vi får råd och småbarnsterrorismen är över så man inte behöver räkna med total demolering inom en månad av små tuschpennor och annat roligt. Jag tycker som sagt att det är fint, skitsamma det är ju en själv som ska bo i detA Arga ingenjörn skrev:
Om du trivs med hur köket blev 2018 så kan du väl trivas med det även idag? Att andra gör på liknande sätt nu ändrar ju inte på hur ditt kök ser ut.A Arga ingenjörn skrev:
Annars får du väl hitta på en ny modetrend och sen bli besviken på den om sju år.
Jag får lite 70-talsvibbar av den färgen. Så i ett hus från 70-tal så överlever det. Personligen så tycker jag att den nya renoveringen gärna ska flörta med stilen från husets byggår. Man kanVrana skrev:
jag tänkte samma, tror det håller länge i ett 70-talshus.P Pin skrev:
Det är inget fel att älska något som råkar vara trendigt! Gillar man det så gillar man det! Herregud, jag hade en gång ett kök med turkos mosaik hela vägen upp till taket! Älskade det! Saknar det fortfarande.A Arga ingenjörn skrev:
Men ibland behöver man rannsaka sig själv. Gillar jag det här på riktigt? Eller har jag blivit hjärntvättad till att gilla det?
Diktatorguld i inredningen
Ja, mässing är ju hyggligt tidlöst men det där med "Diktatorguld" i inredningen á la Saddam Hussein, Ceauşescu, Idi Amin var ju ute redan på 90-talet, även om det finns smaklöst folk, typ drogbaroner och nån enstaka galen president som fortfarande vill ha ett hem som ser ut som när Liberace har Mello-fest.GreenYoda skrev: