B Byggare Nisse skrev:
Kombinationen av svart och koppar i kök och badrum.
Eller guld! Sett flera fläktkåpor/rör i ”guld” i hemma-hos inslag. Det kan inte vara ett tidlöst val?

H Harmagedon skrev:
Eller guld! Sett flera fläktkåpor/rör i ”guld” i hemma-hos inslag. Det kan inte vara ett tidlöst val?
guld är tidlöst! Alltid tacky.

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
På grön kvist och 5 till
  • Laddar…
Vad menar ni?😉

Oval Office, två bilder med olika inredning och personer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Oskick och 8 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Vad menar ni?😉

[bild]
Lucka framför spisen.
Säker monterad av säkerhetsskäl när Biden blev senil.

Intet Intet skrev:
Lucka framför spisen.
Säker monterad av säkerhetsskäl när Biden blev senil.
På den tiden försökte de tydligen hålla ordning på senildementa presidenter. Nu har de uppenbarligen slutat med det.

• Gilla
  • Haha
fribygg och 13 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
På den tiden försökte de tydligen hålla ordning på senildementa presidenter. Nu har de uppenbarligen slutat med det.
Japp. Inget skydd för spisen längre.

P
P Pin skrev:
Ja! Det ska vara diamanter!

P
Det eldas nog knappast i den där spisen numera.

Jag tror att det där rummet kan dateras till cirka 1930, även om inredningen nog har skiftat en del sen dess. (*Försöker baxa tillbaka tråden till ämnet*).

GreenYoda
P Pin skrev:
Fast om man drar det till mässing så är ju detaljer som mässingshandtag och mässingsdetaljer klart tidlösa. Det är ett stort spann mellan mässingsgaller och att brassa* på á DJP.

Guldfärgad fläktkåpa kan ligga på fel sida gränsen.

*pun intended

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Vrana Vrana skrev:
Nu råkar jag tycka att det är förbaskat fint men gissar att kakel av typen ”handgjort” mörkt grönt till kök och badrum kommer kännas våldsamt 2024. Á la detta, typ: [länk]
Trist ändå när man gjorde köket med typ exakt sånt kakel 2018. Då fanns det EN platta att få tag i och jag kände mig speciell och unik. Fast forward till idag då det är total översvämning av färgglada plattor och dom antagligen kommer kännas daterade som du säger. :) Shit happens

A Arga ingenjörn skrev:
Trist ändå när man gjorde köket med typ exakt sånt kakel 2018. Då fanns det EN platta att få tag i och jag kände mig speciell och unik. Fast forward till idag då det är total översvämning av färgglada plattor och dom antagligen kommer kännas daterade som du säger. :) Shit happens
Kommer göra samma när vi får råd och småbarnsterrorismen är över så man inte behöver räkna med total demolering inom en månad av små tuschpennor och annat roligt. Jag tycker som sagt att det är fint, skitsamma det är ju en själv som ska bo i det:)

P
A Arga ingenjörn skrev:
Om du trivs med hur köket blev 2018 så kan du väl trivas med det även idag? Att andra gör på liknande sätt nu ändrar ju inte på hur ditt kök ser ut.

Annars får du väl hitta på en ny modetrend och sen bli besviken på den om sju år.

• Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
Vrana Vrana skrev:
Nu råkar jag tycka att det är förbaskat fint men gissar att kakel av typen ”handgjort” mörkt grönt till kök och badrum kommer kännas våldsamt 2024. Á la detta, typ: [länk]
Jag får lite 70-talsvibbar av den färgen. Så i ett hus från 70-tal så överlever det. Personligen så tycker jag att den nya renoveringen gärna ska flörta med stilen från husets byggår. Man kan
P Pin skrev:
Liknande satt i mitt barndomshem byggt 1970.
jag tänkte samma, tror det håller länge i ett 70-talshus.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
A Arga ingenjörn skrev:
Det är inget fel att älska något som råkar vara trendigt! Gillar man det så gillar man det! Herregud, jag hade en gång ett kök med turkos mosaik hela vägen upp till taket! Älskade det! Saknar det fortfarande.

Men ibland behöver man rannsaka sig själv. Gillar jag det här på riktigt? Eller har jag blivit hjärntvättad till att gilla det?

• Gilla
Alikzus och 6 till
  • Laddar…
Diktatorguld i inredningen
GreenYoda GreenYoda skrev:
Fast om man drar det till mässing så är ju detaljer som mässingshandtag och mässingsdetaljer klart tidlösa. Det är ett stort spann mellan mässingsgaller och att brassa* på á DJP.

Guldfärgad fläktkåpa kan ligga på fel sida gränsen.

*pun intended
Ja, mässing är ju hyggligt tidlöst men det där med "Diktatorguld" i inredningen á la Saddam Hussein, Ceauşescu, Idi Amin var ju ute redan på 90-talet, även om det finns smaklöst folk, typ drogbaroner och nån enstaka galen president som fortfarande vill ha ett hem som ser ut som när Liberace har Mello-fest.

• Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.